وزیر ورزش خطاب به کی‌روش:

خوب نیست که بگوییم به‌به چه باخت خوبی

وزیر ورزش در نشست خبری خود با اذعان به این موضوع که مجموعه ورزش تحت تاثیر فشار افکار عمومی به تمدید قرارداد کارلوس کی روش تن داده است، تصریح کرد: وزارت ورزش ریالی بابت تمدید قرارداد این مربی پرداخت نمی‌کند.
کد خبر: ۷۰۹۲۹۷

به گزارش جام‌جم، محمود گودرزی در حالی دیروز در سالن کنفرانس ورزشگاه شهید شیرودی به مناسبت هفته دولت در یک نشست خبری شرکت کرد که بیش از 80 خبرنگار، عکاس و تصویربردار سالن کوچک برگزاری نشست را مملو از جمعیت کرده بودند. گودرزی که در ابتدای صحبت‌های خود سعی کرد به مسائل کلان ورزش بپردازد اما در ادامه نمایندگان رسانه‌ها بتدریج او را وارد مسائل جزئی فدراسیون‌ها کردند. او درباره چگونگی تمدید قرارداد کی‌روش تصریح کرد: درخصوص کادر فنی تیم‌های ملی تلاش می‌کنم حتی‌المقدور ورود نکنم زیرا این کار در حیطه تخصصی فدراسیون‌هاست، اما اگر مشورت بخواهند این کار را انجام می‌دهم. پس از بازگشت تیم ملی از جام جهانی همه تاکید می‌کردند که کی روش را در تیم ملی حفظ کنیم و مردم می‌گفتند به‌به چه باخت خوبی داشتیم، در حالی که این خوب نیست که بعد از باخت بگوییم خدا را شکر. این خیلی بد است و کارشناسی نیست. در دوره‌های قبلی حضورمان در جام جهانی هم همین نتایج را کسب کردیم. اگر همین روند را هم ادامه دهیم و با هر مشقتی به جام جهانی برویم در چهار سال آینده هم دو باخت و یک مساوی خواهیم داشت و این اصلا خوب نیست. اگر نتیجه‌گرا باشیم ماهیت این فرد با نفری که قبل از انقلاب ما را به جام جهانی برد چه فرقی می‌کند. باید مبنای حرف ما کارشناسی باشد و اجازه دهیم در یک فضای منطقی به نتیجه برسیم نه در فضایی احساسی.

وی در این رابطه افزود: به فدراسیون فوتبال تاکید کردم که زیر بار هر شرایط سرمربی نروید و شما هم باید شرایط خودتان را داشته باشید. بر همین اساس 11 شرط دیگر به قرارداد سرمربی اضافه شد تا در نهایت به چیزی که می‌خواهیم، برسیم. در مورد رقم هم گفته‌اند تثبیت شده است، معتقدم نباید اجازه داد مربی یک تیم، رئیس فدراسیون شود، جای آنها تصمیم بگیرد، خودش قرارداد هتل ببندد و کارهایی کند که تهدیدی بر وظایف فدراسیون است. وزیر ورزش و جوانان در مورد احتمال کمک این وزارتخانه به تامین هزینه‌های قرارداد کی روش گفت: وزارت ورزش یک ریال هم بابت قرارداد کی روش به فدراسیون فوتبال پرداخت نخواهد کرد و این وظیفه فدراسیون است که هزینه‌های قرارداد این سرمربی را پرداخت کند.

وی درباره شایعاتی مبنی بر مخالفت وزارت ورزش با ادامه حضور کفاشیان در راس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: دخالتی در امور فدراسیون‌ها نمی‌کنیم آنچه به دنبالش هستیم نظارت است. وزیر ورزش درباره شایعه سرپرستی سجادی در فدراسیون فوتبال عنوان کرد:‌بر اساس رویکرد اولی که ذکر کردم این مورد منتفی و شایعه است.

وزیر ورزش که کنایه انتقاد آمیزی هم به فدراسیون فوتبال داشت، گفت: جالب است ساختمان، اعتبار و بودجه متعلق به وزارتخانه و دولت است، امادولت اجازه ندارد از گل نازک‌تر به فدراسیون بگوید. این در کدام منطق می‌گنجد؟ اگر فدراسیون خودش درآمد داشته باشد و در انتخابات هیأت‌ها اعمال نفوذ نشود در این صورت باید به آنها حق بدهیم. اگر همه هزینه‌ها با خودشان باشد درست است اما نمی‌شود هزینه را دولت تأمین کند و فدراسیون‌ها اداره کنند.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که اگر اسپانسری حاضر شود مبلغ بیشتری برای استقلال و پرسپولیس بدهد ولی شما با اسپانسرهای دیگر قرارداد امضا می‌کنید یا خیر،‌ گفت:‌ ‌طبعا شخصی که رقم بیشتری پیشنهاد می‌کند مورد حمایت ماست.در سال‌های گذشته تیم‌های ما با اعتبارات دولتی اداره می‌شد آن موقع نمی‌گفتند از کیسه دولت است امسال که اسپانسر کمک کرده دوستان به جای تشویق، اتهام می‌زنند.

وی با تاکید بر این موضوع که شفاف‌سازی در فدراسیون‌ها یکی از اولویت‌های کاری اوست، خاطرنشان کرد: برای شفاف ‌سازی بازرسانی را به فدراسیون‌ها اعزام کردیم. هفته گذشته با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مذاکره کردم و مقرر شده از جانب مجلس و سازمان‌های ناظر، در عملکرد فوتبال و دیگر فدراسیون‌ها نظارت شود.از فدراسیون‌ها می‌خواهیم در تنظیم و انضباط مالی حساس باشند. این بی‌انضباطی مالی مختص فوتبال نیست، اکثر فدراسیون‌ها به این دلیل که از آنها چیزی خواسته نشده، بی‌انضباطی مالی دارند.

وزیر ورزش در باره انتخابات فدراسیون‌ها و تعریف متفاوت مجلس و قوه قضاییه از موضوع دو شغله بودن، گفت:بعضی اوقات مسائل شکل و بوی سیاسی به خود می‌گیرد. من واهمه‌ای از گرفتن کارت زرد، قرمز یا استیضاح ندارم. یک موقع قوه مقننه می‌گوید شغلت، یک موقع قوه قضاییه می‌گوید نیست. بین اختلاف نظر این دو قوه مانده‌ایم که چکار کنیم و طرف چه کسی را بگیریم. در واقع دیگر دستگاه‌ها به کارشان عمل نمی‌کنند اما دیوار ورزش کوتاه‌تر است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که فکر می‌‌کنید ایران بتواند عنوان چهارمی‌اش را در بازی‌های آسیایی حفظ کند، عنوان کرد: با توجه به برآیند جایگاه ایران در بازی‌های‌ آسیایی فکر می‌کنم امسال در جایگاه پنجم یا ششم باشیم. کسب عنوان چهارمی هم یک تصادف بود.

گودرزی با تاکید بر این‌که جایگاه بانوان در ساختار ورزش ارتقا یافته است، به موضوع تدوین قانون جامع ورزش اشاره کرد و گفت:‌قانون جامع ورزش بسیار فراگیر است و نیاز به انجام مطالعه و بررسی‌های بیشتر دارد.

وی با اشاره به این موضوع که هم‌اکنون 3870 پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد و برای ساخت و تکمیل همه آنها 50 سال زمان نیاز است، افزود: سیاست دولت این است که پروژه‌های بالای 90 درصد تا پایان سال به اتمام برسد یعنی می‌خواهیم چیزی حدود 150 پروژه را امسال به پایان برسانیم. بقیه این پروژه‌ها برای سال‌های بعد باقی می‌ماند. طبق اهدافی که لحاظ شده، این اجازه وجود دارد که پروژه‌های زیر 50 درصد را با در نظر گرفتن تخفیف و مسائلی به بخش خصوصی
انتقال دهیم.

وزیر ورزش در همین خصوص فرصتی پیدا کرد تا انتقاداتی را متوجه جدی ترین منتقد خود مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک کند. او حتی منکر حکم مشاوره صادره شده از سوی خودش برای هاشمی‌طبا شد، حکمی که اوایل سال جاری و تحت عنوان مشاور امور زیربنایی برای رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی صادر شد. گودرزی با تاکید بر این‌که برای هاشمی‌طبا حکمی صادر نکرده است، در واکنش به این انتقاد او که وزارت ورزش را بدون برنامه دانسته بود، گفت: فعالیت‌های ما همیشه براساس قانون بوده است. یک معلم ورزش با 40 سال سابقه، معاون دیگری با بالاترین درجه تحصیلی و معاونان دیگری در ردیف قهرمانی با بالاترین سطح حضور دارند، مگر می‌شود یک مجموعه متخصص برنامه‌ای نباشد. ما برنامه جامعی به مجلس دادیم اما باید از کسانی که نقد می‌کنند سوال کنیم بر چه اساس این نقدها را می‌گویند. مثلا خود شما، در سال 1377 اعلام کردند 1377 سالن بسازیم، چرا نشد؟ سالن‌هایی که فقط 94 مورد آن ساخته و بقیه به انبار علوفه تبدیل شد.

وی افزود: نباید اجازه دهیم کسی که مهندس نساجی است مسئول ورزش شود. او باید برود کارخانه ریسندگی بزند. اگر کسی رشته‌اش حسابداری است باید در فدراسیون حسابدار شود نه رئیس فدراسیون.‌گودرزی اذعان کرد که انتخابات کمیته ملی المپیک را در فضای دلهره‌آور ناشی از تهدید محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر تهدید مجموعه ورزش ایران ـ به‌دلیل دخالت دولت در ورزش ـ از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، برگزار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها