پس از آن‌که در برخی محافل موضوع معرفی حسن روحانی رئیس‌جمهور به عنوان خطیب جمعه مطرح شد، سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور با رد این خبر گفت: امام جمعه شدن آقای روحانی جوسازی است.
کد خبر: ۷۰۲۶۰۱
واکنش به احتمال معرفی روحانی به عنوان امام جمعه

او با گلایه از برخی رسانه‌ها به تسنیم بیان کرد: اینها ابتدا این جوسازی‌ها را برای آقای هاشمی انجام دادند، نتیجه نگرفتند و حالا رفته‌اند دنبال آقای روحانی.

پورنجاتی: مجامع جهانی ارزش تره خرد کردن هم ندارند

احمد پورنجاتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مطلبی در صفحه شخصی خود در فیسبوک از عملکرد مجامع جهانی دفاع از حقوق بشر درخصوص حوادث غزه بشدت انتقاد کرده است.

در این مطلب که به سبک خاص پورنجاتی با ادبیاتی طنزآمیز نوشته شده، آمده است: لابد چه فیس و افاده‌ای هم باید داشته باشند در تاریخ امروز و فردا، این «مجامع جهانی دفاع از حقوق بشر»، که در قضیه قصابی نتانیاهو و دارودسته جنایتکارش در غزه، نشان دادند که به اندازه «گاو مش‌حسن» هم ارزش تره خرد کردن ندارند!

پورنجاتی در بخش دیگری از این مطلب با طعنه به اقدامات بی‌حاصل در قبال جنایات اسرائیل نوشته است: صدور بیانیه اظهار تاسف و محکومیت هم شد کار؟!

مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد باطل شد

سرانجام پس از اما و اگرهای فراوان، سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم دیروز گفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان را به وزارت علوم اعلام کرده و احتمالا این مساله را به خود دانشگاه نیز اعلام می‌کند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما اعلام کرده مصوبه قبلی درباره این دانشگاه(صدور مجوز) بلااثر و فاقد وجاهت است.

وی درباره این‌که آیا این دانشگاه می‌تواند مجددا درخواست مجوزی را داشته باشد؟ اضافه کرد: صدور مجوز برای تاسیس دانشگاه فرآیندی دارد که باید طی شود.

رفع فیلتر سایت تابناک

سایت تابناک که از روز دوشنبه مسدود شده بود، دیروز با رفع مشکل دوباره در دسترس مخاطبان قرار گرفت. پیش از این برخی رسانه‌ها در خبری بدون منبع از فیلتر شدن این سایت از سوی مراجع قضایی خبر داده و اعلام کرده بودند که سایت خبری تابناک با دستور معاون دادستان تهران و به دلیل شکایت یک شاکی خصوصی فیلتر شده است.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با مهر از تدبیر و سرعت عمل دادستان تهران در رفع فیلتر تابناک قدردانی کرد.

شکوری‌راد: منتقد نباشد به دوران احمدی‌نژاد برمی‌گردیم

علی شکوری‌راد از چهره‌های اصلاح‌طلب و قائم‌مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت:‌ همان‌طور که حضرت امام فرمودند، وجود منتقد برای کسانی که در حکومت هستند، نعمت است؛ چراکه اگر منتقد وجود نداشته باشد، همان اتفاقاتی خواهد افتاد که در هشت سال دوران احمدی‌نژاد رخ داد.

او به ایسنا این را هم گفته که «این سیاست غلط است که به هر کسی که انتقاد می‌کند، به عنوان یک مخالف تمام‌عیار یا یک معاند نگاه کنیم.»

روایت واشنگتن پست از راهبرد هسته‌ای تندروهای آمریکا

روزنامه واشنگتن پست، گزارشی درباره برنامه‌های کنگره آمریکا در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر کرده که در آن تصریح شده است: تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 به مذاق تندروهای آمریکایی خوش نیامده، از همین رو این افراد درصدد هستند تا به نوعی شرایط گفت‌وگوهای آینده را تغییر دهند.

به گزارش مهر، در این گزارش آمده است که تندروها در واشنگتن به دنبال کمک نظامی به اسرائیل برای ایجاد هراس در تهران به منظور فشار برای پذیرش توافق هسته‌ای هستند.

این روزنامه همچنین با انتقاد از سیاست‌های اوباما مدعی شده که او قصد تغییر معادلات ایران را ندارد و طرف تهران را گرفته. این روزنامه تصریح کرده تیم هسته‌ای ایران در آستانه پیروزی است.

رجایی: هاشمی دخالتی در پرونده فرزندش ندارد

غلامعلی رجایی، مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آنا گفته است: برگزاری دادگاه فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با خواست آیت‌الله به ایران بازگشت، یک اتفاق عادی است و برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها منعکس می‌شود، ایشان هیچ رایزنی و دخالتی در جریان برگزاری دادگاه نداشتند.

وی تاکید کرد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این چیزها به‌ هم نمی‌ریزد.

آیت‌الله هاشمی در مساله تلخ رد صلاحیت خود، کاملا برخورد عادی با این موضوع داشتند و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند، چه برسد به دادگاه مهدی که اصلا موضوع بزرگی نیست.

آخرین خبرها از منشور حقوق شهروندی

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره سرنوشت منشور حقوق شهروندی گفت: نحوه اجرا، الزام‌آور شدن و همچنین نهادی که قرار است بر منشور حقوق شهروندی نظارت کند، مقداری کار و زمان می‌برد.

او به فارس گفته است:‌ باید مطالعات و بررسی‌های منشور حقوق شهروندی به اتمام برسد، سپس ببینیم که به چه صورتی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
۰
۰
فكر می كنم جناب آقای شكوری راد دچار خلط زمان شده اند ، نظرشان درخصوص منتقدین یك كمی شبیه مزاح بود .

نیازمندی ها