فرمانده کل سپاه گفت: بسیج جهان اسلام با مدل انقلاب اسلامی در جهان شکل گرفته و این رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است.
کد خبر: ۷۰۳۰۲۴
جعفری: بسیج جهان اسلام، در دنیا شکل گرفته است

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در اولین اجلاسیه سراسری شجره طیبه صالحین گفت: روحانیت برای ارائه سبک زندگی انقلاب اسلامی باید تن به آب و آتش بزند.

جعفری خاطرنشان کرد: مجاهدت برای تشکیل بسیج جهان اسلام با الگوی انقلاب اسلامی نیازمند حضور و تلاش بی‌شائبه روحانیت برای استقرار و تعمیق معنویت در بین آحاد جوامع اسلامی و بشریت است.

وی درخصوص نقش سپاه در این زمینه تصریح کرد: سپاه به عنوان اصلی‌ترین پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن برای تحقق این رسالت خطیر با تمام توان در این عرصه وارد شده و زمینه را برای اجرای نظام تربیتی صالحین به عنوان اصلی‌ترین ماموریت فراهم آورده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تقسیم‌بندی مقام معظم رهبری از مراحل انقلاب اسلامی اظهار کرد: شجره طیبه صالحین به‌عنوان محوری‌ترین فعالیت بسیج، زیرساخت تربیتی انسان‌ها برای عبور از مرحله سوم انقلاب اسلامی یعنی «اسلامی کردن دستگاه‌های نظام و انقلاب اسلامی» است که این مهم بدون حمایت روحانیت انقلابی ابتر خواهد ماند.

رضایی: به نیت آمریکا خوش‌بین نیستیم

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفیر چین در تهران، با قدردانی از مواضع خوب چین در جریان مذاکرات ایران و 1+5 بیان کرد: ما به نیت غرب و آمریکایی‌ها هم در مسأله مذاکرات هسته‌ای و هم در مورد مسائل منطقه خوش‌بین نیستیم.

به گزارش تسنیم، او گفت: با توجه به موضع مناسب چین در مقابل آتش‌افروزی غربی‌ها در منطقه، چین می‌تواند پرچم‌دار خلع سلاح اتمی در منطقه و بویژه در مورد اسرائیل باشد و مطمئنا اگر این اتفاق بیفتد ایران، عراق، سوریه و لبنان هم از این مسأله حمایت خواهند کرد.

پرونده‌ «تهران امروز» و «نشاط» روی میز دادگاه

جلسه رسیدگی به پرونده‌ روزنامه‌های «نشاط» و «تهران امروز» یکشنبه آینده در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران و با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برگزار می‌شود. این دادگاه‌ در حالی برگزار می‌شود که انتشار «تهران‌امروز» از ابتدای امسال متوقف شده و «نشاط» نیز در دوره اصلاحات توقیف شده بود.

واکنش صادق به شایعه امام‌ جمعه شدن روحانی

محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که برخی رسانه‌ها به دنبال این هستند که رئیس‌جمهور خطیب نماز جمعه تهران شود، گفت: مهم‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور مسئولیت اجرایی است.

به گزارش فارس، او افزود: من خیلی ضرورتی نمی‌بینم که بخواهم در این زمینه پاسخی داشته باشم.

ادعایی تازه درباره توافق روی فردو

در حالی که عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای گفته بود هنوز هیچ توافقی سر فردو بین ایران و 1+5 حاصل نشده است.

رابرت آینهورن، کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز و مشاور پیشین وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه در اظهاراتی مدعی شد که ظاهرا توافقی به‌دست آمده است که اهداف تأسیسات فردو تغییر داده شده و تمامی فعالیت‌های غنی‌سازی در آن معلق شود.

به گزارش تسنیم، او در مصاحبه با جویش‌ویک گفته که ایران می‌خواهد به توافقی برسد که شامل حداقل محدودیت‌ها بر سر برنامه هسته‌ای آن باشد. هدف آمریکا دستیابی به توافقی است که حداکثر محدودیت‌ها را بر برنامه هسته‌ای ایران و گزینه‌های هسته‌ای آینده آن تحمیل کند.

حبیبی: برخی بی‌جهت چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

محمدنبی‌ حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه دیروز در نشستی به مناسبت روز خبرنگار با بیان این‌که برخی بی‌جهت مدح دولت می‌کنند و برخی دیگر نیز چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، گفت: معتقدیم باید دولتی را که دارای تنفیذ رهبری است پشتیبانی کرد.به گزارش ایلنا، وی با این حال گفت که این تشکل حق انتقاد را از خود سلب نمی‌کند.

رسالت خطیر آگاهی بخشی

مدیرکل روابط‌ عمومی قوه قضاییه در پیامی با تبریک روز خبرنگار (هفدهم مرداد) نوشت: بی‌شک امروز رسانه‌های متعهد رسالتی بس خطیر در عرصه آگاهی بخشی و نهادینه کردن فرهنگ جامعه در سطوح مختلف و توسعه و پیشرفت و آبادانی هر جامعه دارند و خبرنگاران که در کنار مردم و مسئولان به‌عنوان حاملان و مرسلان خبر به تحلیل صحیح و منطقی وقایع می‌پردازند، با شناخت صحیح از مشکلات و تنگناهای موجود و درک واقع‌بینانه از منافع ملی در جهت رفع آن تلاش می‌کنند و مانع از هر گونه آسیب رسانه‌ای به چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شوند.در پیام حسن رحیمی آمده است: خبرنگاران، طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویشند و سلامت فکری و فرهنگی جامعه، مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آنهاست.

توضیح و تصحیح

در روزنامه سه‌شنبه 14 مرداد خبری با عنوان «انتقاد از بی‌ثباتی در وزارت کشور» به نقل از فرماندار تهران منتشر شد که ضمن پوزش از ایشان به اطلاع می‌رساند جملات نقل شده مربوط به فرماندار شهرری بوده است که به نقل از خبرگزاری فارس منتشر گردیده است.روابط عمومی فرمانداری تهران نیز در توضیحاتی تاکید کرده است وزارت کشور امروز جزو باثبات‌ترین وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها