یک شبکه خبری آمریکایی تاکید کرد که سخنان رهبری ایران علیه رژیم صهیونیستی موجی از همدردی را علیه مردم غزه و اتحاد بین سران اسلامی ایجاد کرد.
کد خبر: ۷۰۲۲۳۱
سی‌ان‌ان‌: سخنان رهبری ایران مشوق سران کشورهای اسلامی بود

به ‌گزارش فارس، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی تاکید کرد: نزاع خونین غزه باعث شد تا ایران مجددا خود را در اذهان جهان اسلام و کشورهای عربی مطرح کند.

براساس گزارش«سی‌ان‌ان»، سخنان هفته گذشته «آیت‌الله خامنه‌ای»، رهبر عالی ایران موجب تحریک سران دیگر کشورهای اسلامی برای اتخاذ رویکردی همانند ایشان و همدردی و حمایت از غزه و حماس شد.

سی‌ان‌ان در ادامه تاکید کرد: نبرد غزه صحنه‌ای برای نمایش ایران به عنوان یک قدرت شیعه در منطقه و رهبری جهان اسلام بود.

تجمع دانشجویان در حمایت از مردم غزه

همزمان با شدت گرفتن جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، گروهی از دانشجویان با تجمع مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و پاکستان خواهان حمایت بیشتر کشورهای اسلامی از مردم مظلوم غزه شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ این گروه از دانشجویان در مقابل سفارتخانه‌های مالزی، الجزایر و حافظ منافع مصر نیز تجمع مشابهی برگزار کردند.

همچنین نامه اعتراضی «کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه» با حضور 500 دانشجو در برابر سفارتخانه‌های ترکیه و پاکستان به دنبال اعلام حمایت از مردم غزه، به نمایندگان این سفارتخانه‌ها تحویل داده شد.

توصیه تاجیک به حفظ فاصله انتقادی با دولت

محمدرضا تاجیک از فعالان برجسته اصلاح‌طلب گفته است: گرچه معتقدم که دولت(بخوانید جریان اعتدال) از پایگاه اجتماعی وسیعی برخوردار نیست، اما تمکین دولت از اصلاح‌طلبان را نیز تجویز نمی‌کنم. او در گفت‌وگویی با تسنیم این را هم افزوده است که «فاصله‌ انتقادی» و نه «فاصله‌ انهدامی» از سوی جریان اصلاح‌طلبی در رابطه با دولت کنونی باید حفظ شود.

تابناک فیلتر شد

سایت خبری تحلیلی تابناک عصر دیروز فیلتر شد.

خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع آگاه در این باره نوشت: سایت تابناک به دستور مقام قضایی فیلتر شد، اما تلاش‌ها برای رفع فیلتر آن در حال انجام است.

انتقاد از بی‌ثباتی در وزارت کشور

عیسی فرهادی، فرماندار تهران در گفت‌وگویی با فارس به نقد بی‌ثباتی در ترکیب مجموعه وزارت کشور پرداخته و گفته است: هر دولتی که روی کار آمده در وزارت کشور بیشترین جابه‌جایی و تغییرات را داشته است، هر کسی با هر نگاهی آمده با همان سلیقه نیز تیم جدید را آورده است و عملا ثبات مدیریت و تصمیم‌گیری کارشناسان و ساختار قوی که وزارت کشور به عنوان وزارت مادر باید داشته باشد، وجود نداشته است.

داعش کجا و مرزهای ما کجا؟!

سردار احمدی‌مقدم با تاکید بر وجود امنیت کامل در مرزهای کشور، تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران بر مرزهای خود کاملا تسلط دارند و با هر اقدامی علیه امنیت مرزی شدیدا برخورد خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره طرح موضوع نزدیک شدن داعش به مرزهای کشورمان گفت: داعش کجا و مرزهای ما کجا؟! آنها خیلی از مرزهای ما دور هستند. البته ما تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و کاملا هوشیار هستیم.

پیشنهاد رضایی برای تجهیز غزه به پدافند هوایی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با العالم با تاکید بر این‌که پیروزی بزرگ مقاومت در غزه را باید جشن گرفت، گفت: وارد دوره جدیدی از بی‌ثباتی در منطقه شده‌ایم که فقط با مقاومت می‌توانیم پیروز شویم. او داعش را فتوکپی اسرائیل دانست و خواهان تجهیز حماس به پدافند هوایی شد.

محبیان: دولت گفتمان تازه‌ای ندارد

امیر محبیان از چهره‌های اصولگرا،به ایرنا گفته است: هنوز دولت نتوانسته گفتمان خاصی را به گونه‌ای مطرح کند که خود نمایانگر آن باشد. اکنون بیشتر کوشیده است هم این و هم آن باشد، یعنی یک نوع موازنه مثبت ایجاد کند. از لحاظ رفتار سیاسی و نوع کردارها نیز چون گرایش دولت بیشتر در حوزه مسائل سیاست خارجی بود و این حوزه هم ملی است، وجهه دولت در این حوزه‌ها بیشتر ملی دیده شده است. همچنین از سوی رقبا دائم بر این‌که دولت اصلاح‌طلب است یا غیر اصلاح‌طلب، تأکید می‌شود.

حبس تعزیری برای سراج‌الدین میردامادی

شعبه 15 دادگاه انقلاب، سراج‌الدین میردامادی را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد، اما این حکم غیرقطعی است.

گیتی پورفاضل، وکیل‌مدافع سراج‌الدین میردامادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب درباره دو اتهامی که علیه موکلم مطرح بود حداکثر مجازات را در نظر گرفته به این صورت که میردامادی برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال و برای اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس محکوم شده است.

تبانی با «نیکو» در پرونده بابک زنجانی

وزیر پیشین نفت با اعلام این‌که باید در انتخاب مدیران شرکت نفتیران(نیکو) دقت بیشتری شود، گفت: بدهی بابک زنجانی و سوآپ تقلبی نفت‌خام جز با تبانی با مدیران شرکت نیکو ممکن نبود.

به گزارش مشرق، سید مسعود میرکاظمی در مورد گزارش دیوان محاسبات کشور مبنی بر عدم وصول 4.1 میلیارد دلار نفت خام فروخته شده به یک شرکت اماراتی از سوی شرکت نیکو و برداشت این رقم از صندوق توسعه ملی گفت: شرکت نیکو به شرکت اماراتی «میعانات گازی» فروخته و تاکنون نیز موفق نشده پول آن را دریافت کند، بر همین اساس دولت به خودش اجازه داد تا معادل 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کند به این قرار که از محل برگشت بدهی این شرکت رقم برداشت شده دوباره به صندوق بازگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها