این خانم با غریبه ها دست داد و دیگران گفتند عادی است

واکنش سیداحمد خاتمی به رفتار لیلا حاتمی در کن

یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این‌که عوامل بسیاری موجب انحراف و فاصله گرفتن انسان از دین در عصر غیبت می‌شود، تعریف وارونه و غلط از دین را اولین عامل در سست شدن پایه‌های دین ذکر کرد.
کد خبر: ۷۰۲۴۵۸
واکنش سیداحمد خاتمی به رفتار لیلا حاتمی در کن

آیتالله سیداحمد خاتمی، در بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی» به تشریح ویژگی‌های سبک زندگی منتظرانه در عصر غیبت پرداخت و دین مداری را یکی از برجسته‌ترین ویژگی و شاخصه در زندگی انسان منتظر برشمرد.


بخشهایی از سخنان سید احمد خاتمی:

-تحلیل رایج امروز که «دلت پاک باشد ظاهر مهم نیست» یکی از تفاسیر وارونه و برعکس از دین در جامعه است و این نگاه غلط در ارتباط با مسئله حجاب در جامعه به شدت موج میزند.نگاه به ظاهر زن بی‌حجاب و بدحجاب نکنید او چنان دل پاک و مومنی دارد که این خانم‌های چادری یک صدم آن را ندارند متاسفانه به تحلیل امروزه جامعه در ارتباط با افراد بیحجاب تبدیل شده است.

-
این گونه تحلیل‌ها تنها تحریف کردن دین خدا است.

-
آیا به کسانی که دزدی میکند و یا زنی که قانون صریح خدا یعنی حجاب را زیر پا می‌گذارد، میتوان گفت دلشان پاک است؟ این گونه افراد خطوط قرمز الهی را شکستهاند و شیطان را در دل خودشان وارد کردند و به هیچ وجه نمیتوان آن‌ها را انسان‌های دل پاک معرفی کرد؛ چرا که گناه دل آن‌ها را آلوده کرده است.

-
بیش از 10 آیه قرآن در ارتباط با رعایت حجاب با چادر مشکی بیان شده است، از برخی اظهار نظرها درباره پوشش مشکی چادر تعجب نمی کنم. چندی پیش یک انسان بی‌سواد درباره پوشش چادر اظهار نظر کرد که چادر مشکی از دربار انگلیس‌ها آمده است در حالی که در سوره احزاب به شکل شفاف استفاده از چادر مشکی برای زنان گفته شده است.

-
جالا چند خانم چادری از چادر سوء استفاده میکنند و جایگاه دین را مخدوش میکنند این دلیل بر بد بودن چادر و حجاب میشود؟ آیا کسانی که از آیات الهی و اهل بیت به عنوان یک ابزار برای رسیدن به منافع شخصی و دنیایی خود استفاده میکنند دلیل بر بد بودن این دو ثقل اکبر میشود؟ حجاب نیز چنین وضعیتی دارد.

-
بکوشیم دین خود را از مطهری‌ها و بهشتی‌ها بگیریم، هر عمامه به سری عالم به دین و مسائل دینی نیست، برای کسب اسلام ناب به دنبال افرادی باشید که علم خود را از علمای برجسته و کسانی که بیراه نرفته و منحرف نشده‌اند بگیرد به طور قطع هر کسی لیاقت و شایستگی پیروی و پرسش مسائل دینی را ندارد.

-
متاسفانه غیرت دینی در جامعه اسلامی رخت بسته به حدی که در برخی از مناطق کلان شهر حجاب و روسری به صورت علنی کنار رفته و برخی‌ها نیز عاجزانه می‌گویند چه کنیم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.

-
بی‌حجابی و بدحجابی موجود در کشور ما که از کره مریخ نیامده است عدم کنترل خانواده بر نوع رفتار و پوشش فرزندان منشا آغاز این بی‌حجابی‌ها بوده و باید این معضل را از سرشاخه قطع شود.

-
متاسفانه در ارتباط مسئله حجاب مَثَل «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» در جامعه ما رسوخ پیدا کرده است، این نگاه مسموم در جامعه بی غیرتی به معنای واقعی کلمه است. این نوع رفتارها در عصر غیبت ما را در آزمون مهدویت و دین مداری در این عصر مردود می کند.

-
مشکل بی‌حجابی در کشور حل شدنی است، عزم و اراده مسئولان شرط اصلی برای حل این مشکل است. قانون جامع و کامل شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده در سال 86 وجود دارد که عمل به آن بسیاری از مشکلات بی‌حجابی را در کشور حل خواهد کرد.

-
تبدیل شدن ضد ارزش‌ها به ارزش یکی دیگر از عوامل مهم در تضعیف دین مداری در عصر غیبت است. خانمی از کشور ما برای داوری مسابقات فیلم به خارج سفر میکند و در آنجا با وضعیت پوشش نامناسب با داوران مرد خارجی دست میدهد و به جای اینکه همه صدای اعتراضشان نسبت به این اقدام ناپسند بلند شود میگویند این مسائل عادی است باید به حضور یک زن ایرانی در جشنواره بینالمللی افتخار کرد و حساسیت را کنار گذاشت.

-
مسئولان فرهنگی کشور این حرکت زشت آن خانم را توجیه میکنند در صورتی که خود این خانم نامه نوشت و از مردم عذرخواهی کرد، این گونه رفتارها از سوی مسئولان را تبدیل شدن ضدارزشها به ارزش و انتقال آن به بدنه جامعه دانست. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها