ناطق نوری:

جناح بندی‌های فعلی را قبول ندارم

علی‌اکبر ناطق‌نوری با بیان این که در کشور ما دموکراسی آمده است، اما ابزار آن وجود ندارد، گفت: در شرایط فعلی بیشتر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان قاعده بازی سیاسی را بلد نیستند.
کد خبر: ۷۰۱۷۶۶

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری در هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در تهران برگزار شده است، افزود: ابزار دموکراسی، حزب است که ما در کشورمان حزب تعریف شده با مواضع، مرامنامه و اساسنامه شفاف و روشن نداریم.

وی این اظهارات را در پاسخ به پرسشی با این مضمون که «ما نفهمیدیم شما طرفدار چه جناحی هستید»، مطرح و تاکید کرد: به این زودی‌ها هم متوجه نمی‌شوید و من این جناح‌بندی‌های کشور را به این معنا قبول ندارم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی جریان​های سیاسی انحرافی با تاکید بر این که هر کسی حق ندارد به خودش اجازه دهد که به گروهی دیگر حمله کرده و آن را انحرافی، یا مانند آن توصیف کند، افزود: شورای عالی امنیت ملی منافع ملی را بررسی می‌کند و این مباحث هم در آنجا بحث می‌شود که در راس آن رئیس‌جمهور و روسای دیگر قوا حضور دارند و این شورا باید تشخیص دهد که کدام جریان انحرافی است و چگونه باید برخورد شود.

قصد شرکت در انتخابات ندارم

ناطق نوری در پاسخ به پرسشی درخصوص شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: قصد ندارم در این انتخابات به عنوان نامزد شرکت کنم و تشخیصم این است که چنین تکلیفی ندارم؛ بعد از مجلس پنجم اعلام کردم که در دنیای امروز رجال سیاسی برای کار سیاسی عمری تعریف می‌کنند و بعد از این‌که این عمر تمام شد، آنها به اتاق فکر می‌روند و جوانان سر کار می‌آیند.

وی تصریح کرد: من 20 سال نماینده مجلس بودم که دیگر کافی است؛ ما نسل اول انقلابیم و نباید مدام ما بیاییم و باید اجازه بدهیم دیگران هم حضور پیدا کنند.

چرا پرونده‌ها ابتر می‌ماند؟

به گزارش ایسنا، ناطق نوری در ادامه در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری مبنی بر این‌که چرا تهمت‌هایی را که احمدی‌نژاد در آن مناظره انتخاباتی به شما وارد کرد، پیگیری نکردید؟ تصریح کرد: ایشان تشخیص دادند و مطالبی را مطرح کردند، ولی اشکال این است که چرا این مطالب پیگیری نشد. خواسته من اکنون نیز از قوه قضاییه این است که این نسبت‌هایی را که داده شد پیگیری کند تا مشخص شود راست است یا دروغ.

ناطق‌نوری افزود: اگر این اتهام درست باشد که امثال من برده‌اند و خورده‌اند پس من صلاحیت ندارم که رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری باشم یا در مجمع حضور داشته باشم و برای شما حرف بزنم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ایشان یک نسبت‌هایی را دادند و گفتند که برده‌اند و خورده‌اند؛ من دو سه بار تاکنون گفته‌ام که چرا به این مسائلی که مطرح شد، رسیدگی نمی‌کنید و این اشکالی است که من وارد می‌دانم. نسبت‌هایی که به افراد داده می‌شود باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: همان موقع ایشان اسم پسر من را نیز بردند. پسر من شکایت کرد، ولی نقص قانونی و حقوقی مانع از ادامه پیگیری شد و وکیل واردی گفتند که پیگیری‌ها راه به جایی پیدا نمی‌کند و خودتان را خسته نکنید. به همین بابت آن شکایت تبدیل به رنجنامه شد. ناطق‌نوری گفت: متاسفانه این پرونده و این مسائل ابتر می‌ماند و در ذهن مردم شبهات ایجاد می‌شود. من دلم برای خودم نمی‌سوزد، ولی من تاکید دارم که باید به این قضایا رسیدگی شود.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: از همه بدتر در ارتباط با این مسائل، این موضوع است که فرهنگ ما خراب شود. متاسفانه بی‌اخلاقی، دروغ و تملق در فرهنگ ایرانی در حال نهادینه شدن است و این مسائل به فرهنگ ما ضربه وارد می‌کند. از سویی دیگر جوانان ونسل جدید نسبت به مسئولان و روحانیت و اسلام بدبین می‌شود و این ضرر را نمی‌توان جبران کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها