دلار فروش‌های شیاد تحت تعقیب پلیس

دو مرد که به بهانه فروش ارزهای خارجی، یک مرد صراف را فریب داده و 300 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۹۶۹۳۶
دلار فروش‌های شیاد تحت تعقیب پلیس

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مرد صرافی با حضور در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از دو مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد تهیه ارزهای خارجی از جمله دلار و یورو برای صرافی را داشتم که با دو مرد آشنا شدم. آنها ادعا می‌کردند دریک شرکت بازرگانی فعالیت دارند و ارز‌های خارجی را از ترکیه خریده و در اختیار صرافی‌های تهران و شهرستان‌ها قرار می‌دهند. پس از چند بار ملاقات با آنها و حضور دردفتر شرکتشان به آن دو اعتماد کردم.

وی اضافه کرد: پس از توافق با این دو مرد قرار شد آنها 5000 یورو، 2000 دلار و ارزهای دیگری به ارزش یک میلیارد تومان از ترکیه بخرند و به من تحویل دهند. من نیز 300 میلیون تومان به آنها پرداخت کردم و قرار شد بقیه پول را پس از تحویل ارزهای خارجی بپردازم. آنها برای ضمانت اجرای این معامله دو فقره چک نیز به ارزش سه میلیارد تومان از من گرفتند.

شاکی گفت: پس از چند هفته از دو مرد فروشنده خبری نشد و تلفن هر دو خاموش بود. در ادامه با بانکی که فیش‌ها به نام آن صادر شده بود مکاتبه کردم که معلوم شد فیش‌های ارائه شده به من جعلی بوده و پولی بابت خرید ارزهای خارجی به حساب بانک ترکیه‌ای واریز نشده است.

وی یادآور شد: با اطلاع از موضوع متوجه شدم این دو مرد کلاهبردار هستند و دفتر کارشان را تخلیه کرده‌اند و کسی از آنها خبر ندارد و بیم آن می‌رود دو کلاهبردار فراری دو چک ضمانتی‌ام را که مبلغ آن میلیاردی است، در بانک نقد کنند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس در این باره آغاز و معلوم شد گفته‌های شاکی صحت دارد و بانک ترکیه‌ای هیچ‌گونه ارزی به آن دو متهم فراری نفروخته است. با دستور توقیف دو چک میلیاردی شاکی، جستجو برای دستگیری دو متهم شیاد ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها