سه مرد شیاد که با ایجاد تصادف‌های ساختگی از شرکت بیمه کلاهبرداری می‌کردند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوه در استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۶۴۹۸
انهدام باند تصادف‌های ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های بیمه با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، قرار بود یک چک 80 میلیون تومانی بابت دیه به مردی که در تصادف رانندگی دچار حادثه شده بوده، پرداخت شود، اما متوجه شدیم، این دومین‌بار است که او با یک راننده تصادف می‌کند و احتمال همدستی این دو نفر وجود دارد تا به این شیوه از شرکت بیمه کلاهبرداری کنند.

سرهنگ علی‌اصغر طالبی افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، مرد صدمه دیده به پلیس آگاهی فراخوانده شد و در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کرد، او تاکنون راننده خاطی را ندیده و فقط یک‌بار با او تصادف کرده، اما تاکنون موفق به دریافت دیه نشده است.

وی یادآور شد: تحقیقات از این مرد ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش وی به کلاهبرداری از بیمه اعتراف کرد و گفت: من با همدستی دو راننده گروهی را تشکیل دادیم؛ هر بار یکی از ما نقش راننده و یکی رهگذر را بازی می‌کرد و با ایجاد تصادف ساختگی و کشاندن ماموران به محل و ترسیم کروکی وانمود می‌کردیم که دچار صدمات بدنی جدی شده‌ایم. در ادامه با شکایت در این زمینه مبالغی از بیمه کلاهبرداری می‌کردیم.

شناسایی در زندان

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه افزود: در ادامه تحقیق از متهم معلوم شد او در شهرستان قم نیز به شیوه‌ای مشابه چند مورد کلاهبرداری داشته است بنابراین دو همدستش تحت‌تعقیب قرار گرفتند و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این‌که یکی از آنها در زندان شناسایی و دیگری در یکی از محله‌های جنوبی شهر دستگیر شد.

طالبی گفت: با انتقال این دو متهم به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری، آنها به جرمشان که همدستی در کلاهبرداری از بیمه بود، اعتراف کردند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها