روزهای داغ مرداد در پیش است

دمای تهران به 42 و اهواز 52 درجه می‌رسد

مرداد داغ کم کم فرا می رسد. اما مرداد نشده، دمای هوا به اوج خودش می رسد. البته این پیش بینی سازمان هواشناسی است.
کد خبر: ۶۹۶۶۱۰
دمای تهران به 42 و اهواز 52 درجه می‌رسد

جام جم سرا:با وجود اینکه گرمای هوا هنوز به بالاترین حد خود در این فصل نرسیده است،‌ اما هشدار برای بی آبی و بی برقی بسیار تکرار می شود. البته وزارت نیرو اعلام کرده قطع برق و آب سازمان دهی شده وجود ندارد. با این حال به نظر می رسد با توجه به احتمال تشدید گرما، باید در انتظار قطعی آب و برق بود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که روزهای شنبه و یکشنبه آینده، دمای هوا در تهران به ۴۱ و ۴۲ درحه سانتی‌گراد برسد. یعنی دو تا سه درجه از امروز گرمتر.

این افزایش دما برای عمده مناطق ایران هم هست. اما در اهواز و استان خوزستان دمای هوا در همین روزها به ۵۲ درجه هم می‌رسد. این درحالی است ظهر امروز دما در این استان نهایتا به ۴۷-۴۸ درجه رسید.

نکته اینجاست که حدافل در این چند روز گرمترین دما در لگان سیستان و بلوچستان به عدد ۴۸ درجه و بندر دیر و بستک با عدد ۴۷ ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلاین اما این گرمای هوا در منطفه ای مانند زابل با طوفان گرد و خاک همراه است. ضمن اینکه در ۲۴ ساعت آینده مردم استان های سمنان، قم و مرکزی باید در ساعاتی با گرد و خاک دست و پنجه نرم کنند. همچنین در روزهای پنج شنبه و جمعه، احتمال گرد و غبار در ایلام و خوزستان هم وجود دارد که البته محلی است و عربی نیست.

خنک ترین مرکز استان فعلا اردبیل است، دمای هوا، فقط ۱۴ درجه سانتیگراد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
دمای تهران به 42 و اهواز 50 درجه خیلی وقته رسیده است...
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
۰
۰
عزیز من من اهواز زندگی میكنم دمای اینجا و به دماسنج شخصی 62 بود فكر كنم دما سنج شما تو سایه بوده

نیازمندی ها