با قانع نشدن نمایندگان سوال کننده

احتمال استیضاح فرجی دانا قوت گرفت

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضع رسیدگی به تقاضای برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم گفت: قرار است رئیس مجلس جلسه‌ای با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۰۱۰۹

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با ایرنا به تقاضای حدود 60 نماینده مجلس مبنی بر استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و افزود: تقاضای این نمایندگان، تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، اما این موضوع که نشست مشترکی میان وزیر و استیضاح‌کنندگان برگزار شود، هنوز مطرح نشده است.

بر اساس این گزارش، نشست رضا فرجی‌دانا با رئیس‌مجلس قرار است یکشنبه آینده برگزار شود و به گفته عضو هیات رئیسه مجلس اگر نتایج این جلسه به اقناع نمایندگان استیضاح کننده منجر نشود، تقاضای استیضاح وزیر علوم، اعلام وصول می‌شود. صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از متقاضیان استیضاح وزیر علوم دارم، بعید به نظر می‌رسد که این نمایندگان با وزیر جلسه بگذارند البته حدود 60 نماینده تقاضای استیضاح را امضا کرده‌اند، ممکن است برخی با وزیر جلسه داشته باشند، اما غالب این افراد کسانی هستند که در انجام استیضاح جدی هستند و بنای برگزاری جلسه با وزیر را ندارند.

تشریح دلایل استیضاح وزیر علوم از سوی زاهدی

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره طرح استیضاح وزیر علوم گفت: در صحبتی که با امضاکنندگان داشتم، آنها از عملکرد وزارت علوم بشدت نگران بودند و احساس می‌کردند ممکن است این عملکرد هزینه‌های سنگینی برای کشور داشته باشد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که استیضاح‌کنندگان جلوگیری از یک خسارت بزرگ برای کشور را دلیل استیضاح خود می‌دانند، تصریح کرد: امروز فضای دانشگاهی پیشرفت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و رشد چشمگیر علمی را شاهد است که شاید برخی عملکردها این رشد را متوقف کرده و دچار مخاطره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها