مرد بریتانیایی با 3 ضربه چاقو نامزدش را از پای درآورد

حبس ابد به جرم قتل نامزد

مرد بریتانیایی به اتهام قتل نامزد سابقش به حبس ابد محکوم شد. دیوید گیکاوا سی و نه ساله نامزد بیست و نه ساله‌اش لینا کزا را با چاقو به قتل رسانده است. قاضی پرونده این اقدام را انتقام‌جویی از روی حسادت خواند.
کد خبر: ۶۸۵۸۵۰
حبس ابد به جرم قتل نامزد

این مرد به جرم قتل نامزد سابق خود به 21 سال حبس قطعی محکوم شد. دیوید گیکاوا، پیش‌تر نامزدش را تهدید کرده بود که اگر مال او نباشد، مال هیچ کس دیگری هم نخواهد بود.

قاضی مایکل توپولسکی درباره متهم گفت: او کنترل خود را از دست نداده، بلکه اخلاقیات خود را از دست داده است. او برای این قتل برنامه‌ریزی کرده بود و می‌خواست از روی حسادت از یک زن بی‌گناه انتقام بگیرد. او زندگی این زن را به یک بدبختی توام با ترس تبدیل کرده بود.

دادستان اعلام کرد در طول دادرسی مشخص شد دستگاه‌های قضایی و اجتماعی در جلوگیری از مرگ مقتول که هم با پلیس و هم سرویس‌های اجتماعی در تماس بود، شکست خورده‌اند. مرد انتقام‌جو اتهام قتل نامزد خود را که در آپارتمانش با دختر دو ساله‌شان زندگی می‌کرد، رد کرد.این قتل ساعت چهار صبح در شرق لندن صورت گرفته بود. هیات منصفه رد اتهام توسط متهم را نپذیرفت.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما سه ضربه چاقو به مقتول وارد کردید. سومین و آخرین ضربه به کمر او وارد شد. پزشکی قانونی تاکید کرده برای این ضربه از زور زیادی استفاده شده است چرا که دسته چاقو شکسته و تیغه در بدن مقتول مانده است. شما همه اینها را مقابل چشم دختر دو ساله‌تان انجام دادید.

قاضی گفت گیکاوا می‌توانست مهربان، حامی و دوست‌داشتنی باشد، اما حس مالکیت بیمارگونه و رفتار خشن و حسادت‌بار این مرد، زندگی خود او و دخترش را عوض کرد.

مقتول پنج یا شش روز قبل از حادثه، در تماس با پلیس گفته بود نامزدش با خشونت‌های کلامی و فیزیکی او را آزار می‌دهد. او گزارش کرده بود دیوید در یک مورد با قرار دادن چاقو روی دهانش، وی را تهدید کرده بود. قاضی پرونده گفت به دلیل همین رفتار، مقتول خواهان جدایی بود اما متهم آمادگی پذیرفتن آن را نداشت.

قاضی در دادگاه خطاب به متهم گفت: فکر این‌که نامزدتان رابطه دیگری را شروع می‌کند شما را خشمگین کرد. در حالی که چنین چیزی نبود. کاملا مشخص بود که او می‌خواهد شما از زندگی‌اش بیرون بروید اما شما نپذیرفتید. شما او را به حال خود نگذاشتید و با او با بی‌احترامی رفتار و به او توهین می‌کردید.

مقتول عصر روز حادثه سه بار به پلیس زنگ زد و در یکی از تماس‌ها گفت: خیلی می‌ترسم. نمی‌توانم نفس بکشم. متهم بعد از ارتکاب قتل، محل جنایت را ترک کرد و درخواست کمک هم نکرد اما روز بعد تسلیم پلیس شد.

هنگام وقوع حادثه یکی از همسایه‌ها که صدای فریادهای مقتول را می‌شنید، سعی کرد مداخله کند ولی موفق به نجات او نشد. قاضی از این اقدام شجاعانه همسایه تشکر کرد و 500 پوند جایزه از طرف سازمان‌های غیردولتی به او تعلق گرفت. انتقادات از سیستم قضایی، پلیس و همچنین خدمات اجتماعی که باوجود درخواست کمک و گزارش‌های مقتول، نتوانستند مانع جنایت شوند، ادامه دارد.(ضمیمه تپش)

منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها