jamejamnashriyat
کد خبر: ۶۸۳۰۳۱   ۲۱ خرداد ۱۳۹۳  |  ۲۰:۲۳

یک متخصص طب فیزیکی گفت: پایین‌گرفتن طولانی گردن و تکیه‌دادن آرنج به دسته صندلی هنگام کار با رایانه به بروز دردهای شدید در ناحیه دست‌ها و گردن منجر می‌شود.

دکتر بهروز توانا در گفت‌وگو با جام‌جم با تاکید بر این که ورزش‌نکردن و امتناع از حرکات ورزشی و تقویتی عضلانی به عوارض عضلانی و اسکلتی به دنبال کار کردن طولانی با کامپیوتر منجر می‌شود، افزود: بروز عوارضی چون احساس گزگز و سوزن‌سوزن‌شدن در دست‌ها و بی‌حسی،‌ درد در ناحیه گردن و شانه‌ها می‌تواند ناشی از حالت‌های غلط هنگام کار کردن پشت رایانه باشد، اما لزوما برای همه افرادی که با رایانه کار می‌کنند به طور شدید اتفاق نمی‌افتد. در نتیجه به دنبال بروز این عوارض باید ریشه‌یابی دقیقی صورت بگیرد تا معلوم شود مشکل عضلانی، عصبی یا اسکلتی در شخص وجود دارد یا خیر.

وی تاکید می‌کند: درمان دردهایی که به بد قرارگرفتن بدن حین کار بازمی‌گردد با اصلاح فرم نشستن، انتخاب صندلی و میز مناسب و ورزش دادن عضلات، کمر، پشت و دست‌ها در حین کار و نیز خودداری از کار کردن ممتد برای بیش از دو ساعت ممکن است.

تنباکوی میوه‌ای به رشد قارچ‌های کشنده منجر می‌شود

یک فوق‌تخصص ریه گفت: تنباکوی میوه‌ای به دلیل داشتن رطوبت، موجب رشد انواع قارچ‌ها و میکروب‌های کشنده در آن می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا آذرگون افزود: هر وعده قلیان برابر مصرف یک پاکت سیگار بوده و قلیان در هر بار مصرف، دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ ‏سیگار ایجاد می‌‌کند، به صورتی که مصرف یک نخ سیگار بین 500 سی‌سی تا یک لیتر دود تولید می‌‌کند، اما استفاده یک بار از قلیان 10 ‏تا 20 لیتر دود تولید می‌کند.

وی ادامه داد:‌ دود استنشاق ‌شده از قلیان، نه‌تنها همه مواد سرطان‌زای دود سیگار را داراست، بلکه منواکسیدکربن ‏بیشتری هم دارد. نیکوتین ماده‌ای اعتیادآور است که در تنباکو وجود دارد و این تصور که چون دود قلیان از روی آب گرفته می‌شود پس ضرر ندارد، ‏باور غلطی است که در اذهان وجود دارد.

دمنوش‌ها؛ درمان بی‌خوابی شبانه

یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: مصرف برخی دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها باعث کاهش استرس و فکر و خیال شده و مصرف آنها قبل از خواب آرامبخش است.

سیدسعید اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس افزود: ساعت خواب بسیار مهم است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند خوابیدن به مدت هفت تا هشت ساعت در هر زمانی کافی است، به همین دلیل اگر از ساعت 2 نیمه شب تا 10 صبح بخوابند فکر می‌کنند خواب کافی داشته‌اند. در حالی که بهترین زمان خواب باید از سر شب و قبل از نیمه شب باشد، براحتی فرد به خواب برود و در حین خواب بیدار نشود.

وی تاکید کرد: به افرادی که دچار کم‌خوابی هستند، توصیه می‌کنیم قبل از خواب از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند. یکی از این دمنوش‌ها مصرف گل گاوزبان به همراه گیاه سنبل‌الطیب به همراه لیمو عمانی و نبات است که افرادی که دچار بی‌خوابی شده‌اند، می‌توانند به جای قهوه و چای آن را مصرف کنند. افراد بی‌خواب می‌توانند یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان را به همراه دو بند انگشت سنبل‌الطیب و یک لیمو عمانی و مقداری نبات میل کنند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا خوشحال نمی‌شویم؟!

چرا خوشحال نمی‌شویم؟!

آدم‌های دنیا به اندازه زیادی آب، غذا، اکسیژن و البته خبر مصرف می‌کنند. شاید فکر کنید این مورد آخری خیلی هم نیاز نیست، اما به همان اندازه که گرسنگی ما را به دنبال خودش می‌کشد، میل به دانستن هم ما را دنبال خودش می‌برد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر