دومین قهرمانی در لیگ برتر طی سه سال، برای تیمی که از 1894 تا 1994، طی صد سال فقط دو بار توانسته بود این جام را فتح کند، یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. منچسترسیتی چهارمین قهرمانی خود در لیگ برتر را با سرمربی شیلیایی‌اش مانوئل پیگرینی جشن گرفت. آن هم در شرایطی که لیورپول و چلسی تا هفته‌های پایانی سایه به سایه این تیم در کورس رقابت بودند. سیتی این قهرمانی را مدیون خط حمله قدرتمندش بود؛ خط آتشی که برای نخستین بار 102 بار در یک فصل دروازه حریفان را گشود. یحیی توره با 20، سرخیو اگوئرو با 17 و ادین ژکو با 16 گل زده بهترین مهاجمان سیتی در این فصل بودند.
کد خبر: ۶۷۹۷۴۴

قهرمان جام حذفی: آرسنال

توپچی‌های لندنی امسال بعد از 9 سال دستشان به جام قهرمانی رسید. آرسنالی‌ها در فینال جام حذفی انگلیس که 120 دقیقه هم ​ طول کشید مقابل تیم هال‌سیتی 3 بر 2 پیروز شدند تا آرسن ونگر فرانسوی هم در هجدهمین سال حضورش روی نیمکت تیم لندنی، دوازدهمین قهرمانی را به دست بیاورد. گل قهرمانی آرسنال را در این فینال پرگل آرون رمزی در دقیقه 109 به ثمر رساند.

قهرمان جام اتحادیه: منچسترسیتی

پیگیرینی که پیش از این در سال 1995 همراه با یونیورسیداد شیلی و در سال 2001 همراه با سن لورنزوی آرژانتین در یک فصل دو جام برده بود، این موفقیت را در سال 2014 همراه با منچسترسیتی انگلیس هم تکرار کرد. سیتی قبل از آن‌که قهرمان لیگ برتر شود در فینال جام اتحادیه 3 بر یک مقابل ساندرلند به پیروزی رسید تا برای سومین بار در تاریخ فاتح این جام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها