بنابر اظهارات رئیس سازمان بهزیستی کشور، کودکان خیابانی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۷۸۱۷۱

به گزارش ایسنا، همایون هاشمی در همایش مددکاری و نظم اجتماعی در مورد آخرین وضع بیمه کودکان کار گفت: دفترچه بیمه برای تمام کودکان خیابانی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته 5000 کودک خیابانی ساماندهی شده‌اند و در صورت شناسایی هر تعداد کودک خیابانی، آنها پشت درهای بهزیستی قرار نمی‌گیرند و ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد صدور کارت هوشمند برای معلولان نیز گفت: هم اکنون ساز و کارهای اجرایی برای صدور کارت جدید مغناطیسی در حال انجام است.هاشمی با بیان این‌که سازمان بهزیستی یک سازمان مددکارمحور است، افزود: ما باید مددکاری مبتنی بر قواعد جمهوری اسلامی را تعریف یا بازتعریف کنیم تا بتواند در سطوح مختلف جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی با ارائه این پیشنهاد که در مدارس نیز می‌توان واحد مددکاری تشکیل داد تا مردم برای حل مشکلات خود به آن مراجعه کنند، گفت:‌ این مساله آرزوی ماست که حضور مددکاران در فرآیندهای اجتماعی به مردم شناسانده شود.

هاشمی با اشاره به دیدار اخیر اعضای انجمن مددکاری ایران با رئیس‌جمهور افزود: سخنان رئیس‌جمهور فصل‌الخطابی برای مددکاران بود تا این توانایی وارد خانواده‌ها شود که در این زمینه سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا تمام تلاش خود را به عنوان همراه و همکار مددکاران انجام دهد.

به گزارش ایسنا، همچنین دکتر جغتایی، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این همایش با اشاره به اهمیت نقش مددکاران اجتماعی در پیشبرد اهداف جنبه اجتماعی سلامت گفت: مددکاران نقش برجسته‌ای در این زمینه دارند، اما حتی خود مددکاران نیز به اهمیت آن پی نبرده و از آن غافل هستند.

وی با بیان این‌که مدل بررسی مسائل اجتماعی به صورت آزمایشی در تهران اجرایی خواهد شد، افزود: این طرح با همکاری شهرداری و چند سازمان دیگر انجام می‌گیرد، اما نکته مهم این است که در این گروه‌های سه نفره‌ای که با حضور نزد مردم اطلاعات کیفی زندگی آنها را ثبت می‌کنند یک مددکار اجتماعی نیز حاضر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها