بیمه کارگران ساختمانی در بلاتکلیفی

آن دسته از کارگران ساختمانی که هنوز موفق نشده‌اند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند با آغاز سال‌93 امیدوار بودند که امسال دیگر نوبتشان شود، اما معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی می‌گوید، چون هنوز مجلس دستورالعمل جدیدی برای امسال صادر نکرده، فعلا امکان بیمه‌کارگران ساختمانی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۰۳۶۱

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که هنوز مجلس در مورد بیمه کارگران ساختمانی دستورالعمل جدیدی صادر نکرده است، می‌افزاید: هم‌اکنون کارگران ساختمانی که سال‌های گذشته بیمه شده‌اند همچنان تحت پوشش هستند، اما فرد جدیدی با توجه به این که مجلس هنوز تکلیف کارگران ساختمانی را در سال93 مشخص نکرده و مصوبه این نیز در این مورد صادر نشده است، تحت پوشش قرار نخواهد گرفت.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اختصاص نیافتن بودجه مربوط به افزایش مرخصی زایمان به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تاکنون مبلغی برای افزایش 9‌ماهه مرخصی زایمان به سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت پرداخت نشده است.

زدا تاکید کرد: به‌منظور اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در سازمان تامین اجتماعی و شعب زیرمجموعه آن انجام شده و آمادگی کامل برای اجرای آن وجود دارد. وی از طراحی نرم‌افزار ویژه‌ای برای اعمال افزایش مرخصی زایمان خبر داد و گفت: نرم‌افزار این قانون آماده است و از هر لحظه‌ای که بودجه را به ما پرداخت کنند از ساعت بعد آمادگی اجرای آن را داریم.

زدا همچنین درخصوص بیمه دختران بالای 18 سال بیمه شده اصلی توضیح داد: دستورالعملی درباره این‌که دختران مجرد 18 سال به بالا دیگر تحت پوشش بیمه شده اصلی قرار ندارند، صادر نشده و این افراد تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند و همچنین درصورت نیازمند بودن تحت پوشش بیمه‌شده اصلی قرار داشته و می‌توانند از مزایای حقوق بیمه شده بهره‌مند شوند.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها