امروزه وضعیت ساختمان‎سازی نسبت به ۱۵ سال پیش بهتر شده و بناهایی که ساخته می‌شود هر روز بهتر و با کیفیت بالا‌تر عرضه می‌شود زیرا کنترل‎‌ها نیز بیشتر شده است. با این توضیح، گمان می‌کنید عمر مفید یک ساختمان چقدر است؟
کد خبر: ۶۶۹۷۱۴
عمر مفید ساختمان چند سال است؟

جام جم سرا:
یک مهندس عمران گفت: عمر مفید یک ساختمان ۳۰ تا ۲۰ سال است و صاحبان این اماکن بعد از این زمان باید نسبت به نوسازی آن اقدام کنند تا بار هزینه‌ها کاهش یابد.
«محمد حبیبی‌وند» تصریح کرد: عمر ساختمان به کیفیت ساخت و مصالح بستگی دارد و کیفیت ساخت در سازه ساختمان دخیل است و به شرایط بهره‌برداری آن نیز بستگی دارد و عمر مفید یک ساختمان را معمولاً ۲۰ تا ۳۰ سال در نظر می‌‎گیرند.
وی خاطرنشان کرد: عمر یک ساختمان در اصل بستگی به سازنده و هدفی که او در نظر گرفته است دارد، به‌ طور مثال یک ساختمان اداری که ساخته می‌شود زود‌تر نیاز به نوسازی پیدا می‌‎کند. متاسفانه در مواردی، افرادی که به کار ساخت و ساز مشغول هستند، توجه زیادی به کیفیت کار نداشته و بنای بی‌کیفیت تحویل مصرف‌کننده می‌دهند. این موضوع باعث کاهش عمر ساختمان می‌شود.

حبیبی‎وند یادآور شد: امروزه وضعیت ساختمان‎سازی نسبت به ۱۵ سال پیش بهتر شده است و بناهایی که ساخته می‌شود هر روز بهتر و با کیفیت بالا بوده و کنترل‎‌ها نیز بیشتر شده است. یکی از مواردی که باید مهندسان به آن توجه داشته باشند این است که ساخت بنا هزینه‌بر است و باید به‌گونه‌ای فضا‌ها، طراحی و ساخته شود که دارای عمر متوسط بوده و به صاحب آن هزینه‌ای تحمیل نشود.

این کار‌شناس عمران خاطرنشان‌کرد: با نهادینه شدن این تفکر شاهد کاهش هزینه‌ها و ساخت بناهایی با کیفیت بالا و عمر متوسط برابر استاندارد‌ها خواهیم بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها