یکی از خبرهایی که به‌تازگی در حوزه بهداشت و درمان منتشر شده است و توانسته به سرعت جای خود را در میان مردم بازکند، خبر رایگان اعلام‌شدن زایمان طبیعی است. از زمان انتشار این خبر نحوه اجرا و همچنین جزئیات و چگونگی عملیاتی‌شدن این طرح برای خانواده‌ها پرسش‌های بسیاری را ایجاد کرده بود، تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها در تماس با رسانه‌ها خواستار دریافت اطلاعات بیشتری از چند و چون این طرح تازه وزارت بهداشت بودند.
کد خبر: ۶۶۷۸۴۹

جام جم سرا:

به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته سرانجام روزگذشته -یکشنبه- رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت جزئیات انجام طرح زایمان طبیعی را تشریح کرد و به انتظارات خانواده‌ها پایان داد.


2 راهکار مهم برای تشویق مادران
«توانمندسازی ارائه‌دهندگان آموزش‌های دوران بارداری با محوریت زایمان طبیعی و همچنین افزایش درآمد ارائه‌دهندگان خدمات زایمان طبیعی»، این موارد به عنوان دو راهکار جهت تشویق مادران و مراکز درمانی از سوی فرح بابایی، رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت اعلام شد.

به گفته بابایی، تنها 46درصد مادران به زایمان طبیعی تمایل نشان می‌دهند که در نظر داریم با افزایش اتاق‌های زایمان در مراکز دولتی حریم خصوصی و رضایتمندی مادران را افزایش دهیم.


مادران بیهوش می‌شوند
از جمله موارد دیگری که در تسهیل این عمل طبیعی برای مادران درنظر گرفته شده است، ایجاد حالت بیهوشی برای مادران است.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت در توضیح بیشتر چگونگی اجرای زایمان طبیعی رایگان به تسنیم گفته است: «با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی توسط متخصصان، بی‌هوشی زایمان طبیعی به اجرا درخواهد آمد و این در شرایطی است که در گذشته تعرفه‌ای برای این امر وجود نداشت که پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ و براین اساس بودجه‌ای برای بیمارستان‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم».


اجرای طرح پایش برای زایمان طبیعی
اما آنچه درباره اجرای هر طرح رایگان می‌تواند به عنوان دغدغه‌ای برای خانواده‌ها مطرح شود، کیفیت خدمات ارائه شده است چرا که در صورت رایگان بودن این طرح این احتمال وجود دارد که چطور باید خدمات با کیفیت گذشته ارائه شود؟ این پرسشی است که بابایی در پاسخ به آن اظهار داشته است: «یک بسته پایشی در مراکز ارائه دهنده خدمات ارائه می‌شود تا کیفیت خدمات و رضایتمندی مادر و تمام مواردی که نیاز است در این طرح مورد بررسی قرار گیرد تا همزمان بتوانیم این طرح را به اجرا درآوریم».

به باور رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، برای اجرای صحیح و بدون نقص این طرح برنامه‌ریزی شده است که بتوان کیفیت خدمات ارائه شده را از سطح فعلی هم افزایش داد.

وی همچنین درباره شیوه عملکرد در این طرح توضیح داد: بیشتر زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و توسط ماما‌ها انجام می‌شود، به طوری که در حال حاضر 75درصد زایمان‌های طبیعی به دست ماماهای مراکز دولتی صورت می‌گیرد که از این نظر می‌توان امیدوار بود تمام مراحل این طرح قابل پیگیری و رصد است بنابراین هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد زیرا ارائه‌کنندگان خدمات نیز یکی از محورهای این طرح خواهند بود.(وطن امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رز
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
سلام .تعدادماماها را بیشتركنیدزایمان زیادتر میشودماهم ازبیكاری رها میشیم.
صبا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
واقعا اگه زایمان طبیعی با بیهوشی باشه خیلی عالیه ولی كاش بیشتر توضیح میدادین...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها