گودرزی تیم‌های صنعتی را از ریخت و پاش برحذر داشت

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که مسئولان تیم‌های صنعتی مطابق با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در عقد قرارداد با بازیکنان عمل کنند، گفت: این مسئولان از افزایش رقم قرارداد فوتبالیست‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۶۶۶۴۵۹

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی در حاشیه نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان با اصحاب کرسی‌های بین‌المللی، با بیان این‌که وزرش کشور هر روز باید پاک‌تر شود، افزود: باید فضا را در ورزش بویژه در فوتبال به سمتی پیش ببریم که وضع تیم‌های صنعتی در موضوع قراردادها مشخص باشد؛ زیرا هرگونه افزایش رقم قرارداد بازیکنان از سوی مسئولان تیم‌های صنعتی باعث می‌شود که ورزش آسیب ببیند.

قدردانی مجلس برای شفاف‌سازی

در این باره دیروز از مجلس خبر رسید که نمایندگان مردم طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور از اقدام وزارت ورزش و جوانان برای شفاف‌سازی قراردادهای فوتبال و جلوگیری از دلال‌بازی تقدیر کردند. این نامه که به امضای 153 نفر از نمایندگان رسیده، به شرح زیر است: بدین وسیله ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اقدام اخیر وزارت ورزش و جوانان بر شفاف‌سازی قراردادهای فوتبال و تاکید بر عدم ارتزاق ورزش حرفه‌ای از بودجه کل کشور به استناد تبصره ذیل ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه در جلوگیری از دلال‌بازی در قراردادهای بازیکنان که باعث انزجار اهالی ورزش و مردم ورزش‌دوست نسبت به این موضوع گردیده است، تقدیر و تشکر می‌نماییم و مصرانه از دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله صداوسیما، ‌روزنامه‌نگاران و دستگاه‌ قضا خواستار حمایت از ادامه حرکت اخیر وزارت محترم ورزش و جوانان هستیم و در این مسیر نیز مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت هرگونه مساعدت به سالم‌سازی فضای ورزش کشور اعلام می‌دارد.در واکنش به این نامه، وزیر ورزش و جوانان گفت: من به سهم خود از نمایندگان مجلس که این‌گونه وزارت را مورد حمایت خود قرار می دهند، تشکر می‌کنم. این حمایت‌ها باعث می‌شود ما کارها را بهتر انجام دهیم.

انتشار قراردادها مجاز شد

دیروز همچنین معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان در جلسه‌ای سه ساعته با مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال به بررسی برخی مفاد آیین‌نامه جدید سازمان لیگ پرداخت.

در جلسه امیررضا خادم با مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ با ارائه تغییرات جدید آیین‌نامه سازمان لیگ با معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان تبادل نظر کرد. بررسی متوسط سن بازیکنان برای بستن قرارداد، سقف هزینه باشگاه‌های فوتبال و همین‌طور مدت قراردادها از جمله موارد مطرح شده در نشست سه ساعته دیروز بود.

مهدی تاج در پایان این جلسه در پاسخ به این پرسش که آیین‌نامه نقل و انتقالات در چه مرحله‌ای است و چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: آیین‌نامه نقل و انتقالات آخرین مراحل خود را می‌گذراند و نظرات بسیاری از کارشناسان و مسئولان در جوانگرایی و کاهش هزینه‌ها، وجه غالب این آیین‌نامه است و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی درباره این‌که بحث اعلام قراردادها چگونه بررسی می‌شود، گفت: طبق مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در سال آینده قراردادهای بازیکنان و کادر در سایت باشگاه‌ها منعکس می‌شود و همین امر موجب کاهش هزینه‌ها شده و قدرت مقایسه را به مسئولان و هواداران می‌دهد، ولی مناسب این که اگر بنا به انتشار قرارداد باشگاه‌ها باشد، همه باشگاه‌ها باید این امر را انجام بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها