در تذکری به وزیر ورزش و جوانان؛

مجلس به قراردادهای میلیاردی واکنش نشان داد

برخی نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار پیگیری مبالغ میلیاردی پرداختی به فوتبالیست‌ها شدند.
کد خبر: ۶۶۲۴۲۳
مجلس به قراردادهای میلیاردی واکنش نشان داد

درحالیکه طی سال‌های گذشته صحبت‌های زیادی در مورد مبالغ دریافتی بازیکنان برای پیوستن به تیم‌های مختلف لیگ برتری مطرح شده و حتی مسئولان در مقطعی هم بحث سقف قرارداد را برای مقابله با این پرداخت‌های غیر متعارف در نظر گرفتند، اما سروصداها و اعتراض‌ها در این خصوص هیچ نتیجه‌ای در برنداشت و قراردادهای بازیکنان سال به سال بیشتر شد.

در این رابطه و دو روز پس از پایان سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور، ایرج ندیمی و تامینی نمایندگان لاهیجان و رشت در تذکری به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، خواستار "پیگیری پرداخت‌های میلیاردی به بازیکنان فوتبال از جیب مردم شدند."

اما به نظر می‌رسد عزم مسئولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در فصل جاری برای برخورد با معظل پرداخت‌های میلیاردی به فوتبالیست‌ها، جزم است و آنها می‌خواهد برای لیگ شانزدهم با این پدیده نامتعارف، به شکلی منطقی برخورد کنند.

در این رابطه حتی وزیر ورزش و جوانان بر پرداخت مبالغ منطقی و اعلام رسمی ریز قرارداد اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم‌های مختلف، تاکید کرده است.

همچنین امیرضا خادم نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در پیگیری فرایند خصوصی‌سازی و واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، با انتقاد از عقد قرارداد یکساله با بازیکنان، در نشست با مسئولان سازمان لیگ در مورد نحوه و مدت زمان قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها بحث و بررسی انجام داد.

چند روز پیش هم مهدی تاج در راستای همین موضوع، با انتقاد از رویه‌ای که طی چند سال اخیر در فوتبال ایران باب شده، اعلام کرد که برای لیگ چهاردهم برنامه‌های ویژه‌ای دارد که یکی از آنها جلوگیری از دادن باغ و ویلا و اتومبیل و زمین به بازیکنان است.

رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران همچنین گفت: " براساس توافقاتی که داشته‌ایم، مقرر شد قراردادهای بازیکنان علنی اعلام شود تا مشکلات به حداقل برسد. البته در این مورد نظارت ویژه‌ای هم صورت خواهد گرفت و اگر مدیری مبلغ قرارداد را متفاوت اعلام کند، مجرم خواهد بود و با وی برخورد خواهد شد.

در سالی‌که همه مسئولان امر برای مبارزه با "پرداخت‌های میلیاردی به بازیکنان فوتبال" شده‌اند، آیا می‌توان امیدوار به از بین رفتن این مشکل و خصوصا پرداخت‌های زیر میزی و خارج از قرارداد به بازیکنان فوتبال بود و یا این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
۰
۰
ایول وزیر ورزش ، ایول مجلس
فقط امیدواریم اون كسایی كه سود میبرند برای وزیر پاپوش نسازن كه جلوشو بگیرن و به این بخور بخورا ادامه بدن ....

نیازمندی ها