کد خبر: ۶۶۲۶۸۳
فائقی:  بی‌تدبیری قهرمانی را از تیم دایی گرفت


سعید فائقی می‌گوید که برای مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس هیچ صحبتی با او نشده است. او تاکید دارد که در صورت تماس هیات مدیره این باشگاه هم چنین سمتی را نمی‌پذیرد.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این پرسش که آیا با شما صحبتی شده است اظهار کرد: با بودن پیشکسوتان با سابقه در باشگاه پرسپولیس، من این مسئولیت را نمی‌پذیرم. وزارت ورزش و هیات مدیره باید به پیشکسوتان خودش روی بیاورد. سال 80 من به علی پروین حکم مدیر عاملی دارم و در اولین سال لیگ برتر، پرسپولیس قهرمان شد. اکنون هم بهتر است از میان پیشکسوتان مدیر عامل انتخاب شود. معتقدم، آوردن افراد از بیرون از بدنه باشگاه کار خوبی نیست.

او با تاکید بر اینکه برای مدیر عاملی کسی با من صحبتی نداشته تاکید کرد:‌ اگر پیشنهادی می‌شد قطعا مخالفت می‌کردم. به نظر من، اگر مسائلی که برای پرسپولیس پیش آمد در زمان بازی با راه آهن رخ نمی‌داد، اکنون آنها قهرمان لیگ بودند. ما بی‌تدبیری کردیم و زمانی که پرسپولیس نیاز داشت، حرف و حدیث‌هایی زده شد که باعث افت باشگاه شد.

فائقی یاد آور شد: این گونه تضعیف روحیه بی‌سابقه بود. در رقابت‌های لیگ 5 تیم اول شرایط حساسی داشتند، اما هوشمندی دایی باعث شد که سهمیه بگیرند. پرسپولیس مجموعه خوبی دارد، اما از نظر مدیریتی متزلزل شده است. چه اشکالی داشت یکی، دو ما منتظر می‌ماندیم و بعد مسائل مربوط به 2 میلیارد را مطرح می‌کردیم؟ تخصیص 2 میلیارد برای استقلال و پرسپولیس عین قانون بودجه است. برای این باشگاهها ردیف بودجه تعریف شده است و اگر به موقع اعتبارات را می‌دادند مشکلاتی پیش نمی‌آمد.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی درباره‌ی موانع موجود برای واگذاری این باشگاهها خاطر نشان کرد: در امر باشگاه‌داری تجربه‌ای برای خصوصی سازی وجود ندارد، بنابراین باید با آرامش و تدبیر تصمیم‌گیری کنیم. واگذاری باشگاههای سرخابی به این راحتی‌ها نیست. بهتر است مدیریت باشگاه را به اهل آن بسپریم. طبق اصل 44 باید باشگاهها به کسانی واگذار شوند که اهلیت داشته باشند. به پیشکسوتان اعتماد کنیم. اخیرا 150 نفر از پیشکسوتان استقلال نامه‌ای را برای رئیس جمهور، رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر ورزش ارسال کردند و گفتند که می‌خواهند خودشان باشگاه را اداره کنند. به نظر من، امثال کلانی، جعفر کاشانی و دایی هم تحصیل کرده‌اند هم صاحب تدبیر.

او در واکنش به اظهارات خادم که مسئولیت این باشگاهها با سازمان خصوصی سازی است اما آنها حاضر نیستند این شرکت‌ها را به طور رسمی تحویل بگیرند به ایسنا گفت: اظهارات وزارت ورزش درست است. طبق قانون سازمان خصوصی سازی متولی است و قانون تکالیف را قبل از واگذاری روشن کرده است و باید این شرکت‌ها به کارشان ادامه دهند. برای تداوم فعالیت هم هر قراردادی طبق اصول قانونی می‌تواند منعقد شود. سالهای گذشته هم بحث واگذاری این باشگاهها مطرح بود، اما نمی شد.

او در پایان اظهار کرد: اکنون اعضای مجمع این باشگاهها می توانند اختیارات خود را برای ایجاد تغییر در پست‌های هیات مدیره و مدیر عاملی به وزارت ورزش و جوانان دهند. اکنون لیگ به پایان رسیده و زمان مناسب است تا از این وضعیت خارج شوند. می‌توانند از هر نسل یک نفر را برای هیات مدیره انتخاب کنند .

امیدوارم مجلس هم قانون ساماندهی باشگاهها را به تصویب برساند. یک سال برای واگذاری باشگاههای سرخابی وقت داریم. (ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها