تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید، سیگنال‌هایی که به نظر می‌آید از هواپیمای گمشده مالزیایی است، به سرعت در حال محو شدن است و یافتن هواپیما بسیار دشوار خواهد بود. ابوت از این‌که سیگنال‌های دریافتی متعلق به‌هواپیمای ام اچ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی بوده، ابراز اطمینان کرده، اما گفته است که از سه‌شنبه هشتم آوریل تاکنون سیگنال تازه‌ای از جعبه سیاه هواپیما در منطقه جستجو دریافت نشده است.
کد خبر: ۶۶۲۱۴۰

خبرنگاران می‌گویند به نظر می‌آید نخست‌وزیر استرالیا لحن امیدوارکننده خود در سخنان روز جمعه‌اش را تغییر داده و با احتیاط بیشتری درباره عملیات جستجو اظهار نظر کرده است. با گذشت پنج هفته از ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی با ۲۳۹ سرنشین، عملیات جستجو در جنوب اقیانوس هند همچنان ادامه دارد.

نخست‌وزیر استرالیا دیروز درجریان سفر به چین گفت که گروه تجسس امیدوار است سیگنال‌های بیشتری را در منطقه جستجو دریافت کند تا بتواند عملیات را در زیر آب ادامه دهد.

ابوت گفت بعد از اطمینان از شناسایی منطقه تقریبی هواپیما، یک پهپاد زیردریایی برای ردیابی هواپیما از طریق ارسال امواج صوتی پرتاب خواهد شد. عملیات جستجو در روزهای اخیر شدت گرفته تا پیش از تمام‌شدن باتری‌های جعبه سیاه، نشانه‌ای از این هواپیما پیدا شود./ بی‌بی‌سی

قوی نژادپرست در دانشگاه انگلیسی

حملات یک قوی نژادپرست به دانشجویان خارجی،‌ مسئولان دانشگاه «وارویک» انگلیس را مجبور کرد این پرنده قلدر را در حصاری محبوس کنند.

این قوی 120 سانتی‌متری که طول بال‌های آن به 2.5 ‌متر می‌رسد به «قوی نژادپرست» معروف شده، زیرا فقط به دانشجویان خارجی دانشگاه وارویک حمله می‌کند.

این پرنده به دانشجویانی که قصد عبور از روی پل رودخانه برای رفتن به دانشگاه را دارند، حمله می‌کند. روزانه صدها دانشجو از این پل برای رفتن به دانشگاه عبور می‌کنند، اما طی روزهای اخیر دانشجویان متوجه شدند این قو تنها به دانشجویانی که از نژادهای اقلیت هستند حمله می‌کند. یک دانشجوی بیست و چهار ساله هندی درباره این پرنده گفت: این پرنده خیلی مزاحم است و برای دانشجویان قلدری می‌کند.

وی افزود: من هندی هستم و به نظر می‌رسد این قو روی من خیلی حساس است، زیرا مدام به من حمله می‌کند. به ما هشدار داده بودند که قوها در این فصل بسیار تهاجمی هستند، اما انگار این پرنده در تمام طول سال حالت تهاجمی دارد. انگار قوها از این که تعداد زیادی هندی در انگلیس هستند راضی نیستند. دانشجویان خارجی دیگری نیز از رفتار تهاجمی این قو به ستوه آمده‌اند و رفتار آن را کاملا نژادپرستانه قلمداد می‌کنند.

قوها حد فاصل ماه مارس تا ماه می که فصل تخمگذاری آنها محسوب می‌شود برای حفظ قلمرو خود نسبت به غریبه‌ها بسیار تهاجمی می‌شوند و به انسان‌هایی که به لانه‌هایشان نزدیک می‌شوند حمله می‌کنند. / ایسنا

دوقلوهای هندی نمی‌خواهند جدا شوند

دوقلوهای به‌هم‌چسبیده هندی تا آخر عمر حاضر به جدایی از هم نیستند.

شیواناث و شیورام دوقلوهای دوازده ساله هندی هستند که دو پا و چهار دست دارند و از ناحیه لگن به‌هم‌چسبیده‌اند. با آن که پزشکان به این دوقلوهای هندی اعلام کرده‌اند که امکان جداسازی آنها وجود دارد اما آنها ترجیح می‌دهند به‌هم‌چسبیده باقی بمانند.

این دو پسربچه به‌هم‌چسبیده با وجود داشتن یک معده اما هر کدام ریه، مغز و قلب جداگانه‌ای دارند. شیورام، یکی از قل‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دوست نداریم از‌هم جدا شویم. حتی اگر بزرگ شویم هم دوست داریم به همین شکل به زندگی خود ادامه دهیم. این دوقلوها در یادگیری مهارت‌های جسمی موفق بوده‌اند و در مدرسه با دانش‌آموزان برتر کلاس فاصله چندانی ندارند. شیواناث، قل دیگر نیز گفت: ما همه کارهایمان را خودمان یاد گرفته‌ایم. حتی برای رفتن به مدرسه سوار دوچرخه می‌شویم و بدون هیچ مشکلی نیز می‌توانیم کریکت بازی کنیم.

راج کومار، پدر دوقلوها که به این دوقلوها افتخار می‌کند، گفت: خداوند آنها را به این شکل خلق کرده و آنها نیز باید به‌همین شکل راه بروند و همین شکلی بمانند. من چیز دیگری نمی‌خواهم، حتی اگر دکترها بگویند می‌توانند آنها را از هم جدا کنند من با آن موافقت نمی‌کنم. وی افزود: من نیاز به پول ندارم و سخت کار می‌کنم تا بتوانم خرج آنها را تامین کنم و به هیچ کمکی هم نیاز ندارم. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها