گزیده عناوین روزنامه‌های صبح دوشنبه

عطار انسان را به «شدن» دعوت می‌کند

برگزیده عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

تکرار سخنرانی‌های کری برای افکار عمومی آمریکا!

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون فردا، اوج هیجان لیگ برتر، تسلیم گروهی تروریست‌ها در پی پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه،تکرار سخنرانی‌های کری برای افکار عمومی آمریکا!،زنگنه:تهاتر ایران و روسیه را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب،بهانه گیری رفاهی دات آی آر در روز اول ثبت نام و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۶۶۱۳۷۰
تکرار سخنرانی‌های کری برای افکار عمومی آمریکا!

سیاست روز:تکرار سخنرانی‌های کری برای افکار عمومی آمریکا!

با پایان یافتن سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در حالی منابع خبری اعلام کردند چهارمین دور مذاکرات درباره گام پایانی توافقنامه ژنو ۲۳ اردیبهشت ماه (۱۳ و ۱۴ می) به مدت ۲ روز در وین برگزار می‌شود که مقامات آمریکایی باردیگر برای افکار داخلی آمریکا ادعاهای ضد ایرانی را تکرار کردند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با یکدیگر در وین، پایتخت اتریش کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.کاترین اشتون گفت که طرفین به دنبال دستیابی به توافق بر اساس طرح اقدام مشترک بوده‌اند.وی گفت که در این مذاکرات به جزئیات پرداخته شده و افزود تفاوتهایی برای رسیدن به توافق وجود دارد اما طرفین در تلاشند تا شکافها را کاهش دهند.اشتون گفت نشست بعدی در ۱۳ می خواهد بود. ظریف نیز در این کنفرانس خبری ضمن اشاره به برخی اختلافات بر ادامه مذاکرات تاکید کرد.

رویکرد ایران و گروه ۱+۵ به ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی در حالی ادامه دارد که گویی مقامات آمریکایی همچنان اصرار دارند که برای افکار داخلی آمریکا به موضع گیری علیه ایران بپردازند. آنها در زمان برگزاری هر دور از مذاکرات رویکرد به چنین سخنرانی‌هایی را در پیش می‌گیرند. بسیاری بر این عقیده‌اند که مقامات آمریکایی از سوی کنگره و برخی لابی‌ها تحت فشار هستند لذا برای کاهش این فشارها به موضع گیری ضد ایرانی می‌پردازند و حتی از طراحی برای حذف تمام حقوق هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های جدید سخن می‌گویند.

لفاظی‌های آمریکایی‌ها برای مصرف افکار عمومی آمریکا همچنان ادامه دارد چنانکه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور مدعی شد موضوع حقوق بشر ایران را نیز در کنار مساله هسته‌ای و اعمال تحریم‌های این کشور دنبال می‌کنیم.

کشورهای غربی که به دلیل شکست‌های متعدد در برابر اراده هسته‌ای ملت ایران بازگشت به میز مذاکره را تنها راهکار خود می‌دانند در حالی چندین دور مذاکره را در چارچوب مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برگزار کرده‌اند که در تصور خود برآنند تا به افکار عمومی کشورهایشان چنان القا سازند که پیروز مذاکرات هستند و ایران نیز از روی ضعف وارد مذاکره شده است. در ورای این رفتارها آنها برآنند تا بر فضای داخلی ایران را نیز تاثیرگذارند و به زعم خود فضای یاس و ناامیدی را در کشور ایجاد نمایند. البته نباید نادیده گرفت که مطالبه نهایی غربی‌ها همان خصومت‌هایی است که در گفتارشان مطرح می‌شود چرا که آنها از الگو شدن هسته‌ای ایران برای جهان در هراس می‌باشند و برآنند تا در حقوق هسته‌ای ایران مانع ایجاد نمایند.

بر این اساس بسیاری بر این عقیده‌اند که گفته‌های ضد ایرانی مقامات آمریکایی صرفا جنبه داخلی ندارد و اهداف کلانتری را پیگیری می‌کنند.

کری در ادامه با اشاره به ایران مدعی شد: همین مساله در خصوص ایران نیز صدق می‌کند؛ هر کشوری خطر ایران هسته‌ای را درک می‌کند. از این روست که ما تا این اندازه در کنار همه شما روی این مساله برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای اعمال تحریم‌ها متمرکز شدیم. از همان روز اول، این دولت هدف سیاست خارجی خود را جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای(!) قرار داد. وزیر امور خارجه آمریکا گفت برای رسیدن به این هدف، ما به صورت روشن گفته‌ایم که از همه عناصر قدرت ملی خود بهره می‌گیریم؛ از جمله گفتگوهای مستقیم با ایران که در حالی که من صحبت می‌کنم، این کار را انجام می‌دهیم. ما با جدیت و چشمان کاملا باز وارد این گفتگوها شده‌ایم. برای همین در حالی که گفتگو می‌کنیم، ما به اعمال تحریم‌هایی که تحت تاثیر طرح اقدام مشترک نباشند، ادامه می‌دهیم. همچنین پرونده این کشور را در خصوص حقوق بشر در هر جایی که بتوانیم، دنبال می‌کنیم. همچنین از ایران می‌خواهیم تا شهروندان آمریکایی، امیر حکمتی و سعید عابدینی را آزاد کند و به تلاش‌های خود برای یافتن رابرت لویستون ادامه می‌دهیم.

جان کری همچنین درباره دستیابی به توافق‌نامه جامع هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ قبل از ضرب‌الاجل بیستم ماه ژوئیه، ابراز شک و تردید کرد و مدعی شد: من در این زمینه خوش‌بین نیستم. من همچنان در این زمینه شک و تردید دارم و با آن که نیمی از زمان تعیین شده سپری شده اما همچنان سوالاتی باقیمانده است.

کری همچنین در اظهاراتی بدون پایه و اساس ادعا کرد: آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی در طول بازرسی‌ها، توانایی فوق‌العاده‌ای در خصوص درک آنچه ایران در حال انجام آن است، دارند. ایران احتمالا پیش از این دو ماه نیاز داشت تا مواد کافی برای تولید یک بمب اتمی را تولید کند(!!!!) هرچند الزاما این بدین معنا نبود که ایرانی‌ها توانایی ساخت یک بمب اتمی را دارا هستند. میزان و حدود برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران، مشکل‌ترین مبحث در مذاکرات به شمار می‌آید. جان کری در حضور خود در برابر کمیته روابط خارجی سنای این کشور در واکنش به اظهارات سناتور منندز رئیس این کمیته درباره راکتور اراک مدعی شد: گزینه‌های زیادی برای مدیریت این مساله وجود دارد ولی مهم این است که ایرانیان راکتور آب‌سنگین نداشته باشند.

جان کری ادعا کرد شکی نیست که ما بر‌اساس قانون ملزم به این کار هستیم. از این رو روشن است کاری که باید انجام دهیم این است که این موضوع را از طریق کنگره انجام دهیم و ما این را درک می‌کنیم. کری گفت اجازه بدهید این موضوع را روشن کنم؛ اول اینکه در طرح اقدام مشترک آورده شده است که تا زمانی که روی همه مسائل توافق نشود، توافقی صورت نگرفته است. در واقع حالتی موزائیکی هست که باید در کنار هم قرار گیرند و من به شما اطیمنان می‌دهم که ما تا جایی که میسر است، مدت زمان لازم برای فرار هسته‌ای را بیشتر می‌کنیم. وی ادعا کرد گزینه‌های مختلفی مطرح هستند که می‌توان آنها را مدیریت کرد ولی مساله مهم اینجاست که راکتور آب‌سنگین وجود نداشته باشد که بسیار مهم است. وی در مورد موضوع قرارداد ایران و روسیه هم ادعا کرد: اگر وجود یک قرارداد نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه تایید شود خرید نفت ایران توسط روسیه ممکن است تحریم‌های اقتصادی آمریکا را به همراه داشته باشد. رابرت منندز، عضو سنای آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی در سنا به این توافق اشاره کرد و ارزش آن را به نقل از "برخی منابع" ۲۰ میلیارد دلار خواند. جان کری همچنین گفت توافق نفتی ایران و روسیه "با مفاد برنامه اقدام مشترک گروه ۱+۵ همخوانی ندارد." در ادامه فضاسازی غربی‌ها همزمان با مذاکرات ایران و ۱+۵ روزنامه آمریکایی با اشاره به تاکید دولت ایران مبنی بهبود اقتصادی و تجاری بعد از توافق هسته‌ای گزارش داد که این مساله تاکنون اتفاق نیفتاده و توافق موقت تاثیر کمی بر بهبود اقتصادی و زندگی ایرانی‌ها داشته است.

این ادعاها در حالی مطرح شده که دیروز مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین ادامه یافت. عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: بحث‌ها در فضای خوبی مطرح شد در برخی موضوعات اختلافات کمتر شده در برخی موضوعات فاصله‌ها به قوت خود باقی است ولی تمایل طرفین برای پیدا کردن راه‌حل و زمینه‌های مشترک وجود دارد.المیادین در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام نمود: توافق بر سر بیشتر مسائل حاصل گردیده است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که دیروز در دیدار با اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا به جمع بندی مذاکرات پرداخت در سخنانی تاکید کرد: ملت ایران با سابقه و عمق تاریخ پرافتخارش، سربلندی و اقتدار خود را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کند. دکتر ظریف که به منظور انجام دور سوم گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در اتریش به وین سفر کرده است در نشستی با فرهیختگان علمی و اقتصادی جامعه ایرانیان مقیم اتریش، گفت: ایرانیان یک ملت با سابقه هستند که سرد و گرم روزگار را چشیده، شرایط مختلف را تجربه کرده‌اند و در این گذشته تاریخی شرایط سخت گوناگون را از سرگذرانده‌اند. در همین حال ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد شانس دستیابی به توافقنامه جامع هسته‌ای با ایران "ناممکن نیست". خبرگزاری انگلیسی رویترز از قول منابعی از اختلاف عمده بین مذاکره‌کنندگان ایران و کشورهای ۱+۵ خبر داد.

جام جم

- رهبر معظم انقلاب: دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست
- وزیر رفاه اعلام کرد: بیمه رایگان برای همه بیمه‌نشده‌ها
- فردا، اوج هیجان لیگ برتر
- اولین روز ثبت‌نام یارانه چگونه گذشت

خراسان

- رهبر انقلاب:هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای کشور قابل تعطیل شدن نیست
- باید با جدیت بر کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در استحکام روابط ایران و آذربایجان فائق آمد
- ثبت نام از همه ایرانیان فاقد بیمه درمان آغاز شد
- دشواری های نخستین روز ثبت نام یارانه مسئولان:مردم نگران جا ماندن از ثبت نام دریافت یارانه نباشند

کیهان

- رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران و متخصصان سازمان انرژی اتمی: هیچ‌یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست مسئولان باید تعصب داشته باشند
- تسلیم گروهی تروریست‌ها در پی پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه
- در دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان روحانی: توافق نهایی درباره رژیم حقوقی دریای خزر نزدیک است
- در نشست خبری پس از پایان مذاکرات ظریف: برنامه دفاعی ایران جایی در مذاکرات ندارد

جمهوری اسلامی

- در جلسه هیأت دولت؛ آیین نامه اجرایی نحوه خرید خدمات سلامت توسط سازمان بیمه سلامت تصویب شد
- رهبر انقلاب در دیدار مدیران و متخصصان سازمان انرژی اتمی: هیچیک از دستاوردهای هسته‌ای کشور تعطیل‌بردار نیست
- رئیس دانشگاه آزاد خبر داد: تخفیف 30 درصدی شهریه به زنان‌ خانه‌دار
- وزیر کار: سالی یک میلیون شغل نیاز داریم

رسالت

- جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مفاد قطعنامه پارلمان اروپا را نمی‌پذیرد
- مستمسک قراردادن قطعنامه اروپایی‌ها برای طرح نقدهای سیاه علیه دولت نادرست است
- غرب نمی‌تواند با فشار، تهدید و تحریم ملت ایران را از داشتن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای محروم کند
- تمامی عرصه‌های فناوری هسته‌ای را فتح کرده‌ایم

سیاست روز

- وزیر امور خارجه اوباما همچنان به لفاظی علیه ایران ادامه می‌دهد تکرار سخنرانی‌های کری برای افکار عمومی آمریکا!
- رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران و متخصصان سازمان انرژی اتمی: هیچ‌یک از دستاوردهای هسته‌ای قابل تعطیل شدن نیست
- به دنبال رویارویی متقاضیان با اختلال و کندی در ثبت‌نام سایت رفاهی شکل گرفت کاسبی از جنس یارانه
- انفجار در «راولپندی» پاکستان با ده‌ها کشته و زخمی عدم مبارزه جدی با تروریسم کار دست پاکستان داد

جوان

-بهانه گیری رفاهی دات آی آر در روز اول ثبت نام
-مسابقات ربوکاپ ایران برند جهانی شد
-رهبر انقلاب:کسی دستاوردهای هسته‌ای ایران را معامله تخواهد کرد
-ظریف:اختلاف‌ها در حفظ فناوری هسته‌ای ایران جدی نیست

ایران

- آخرین خبرها و اظهارنظرها درباره مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تلخ و شیرین روز ثبت‌نام یارانه‌ها
- ظریف در نشست خبری مشترک با کاترین اشتون تشریح کرد به میانه راه توافق جامع هسته‌ای رسیده‌ایم
- گام بلند تهران و باکو برای گسترش مناسبات
- رهبر معظم انقلاب در روز فناوری هسته‌ای: دستاوردهای هسته‌ای کشور تعطیل‌پذیر نیست

ابتکار

- رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران و متخصصان سازمان انرژی اتمی: مذاکره باید ادامه یابد
- حضور گسترده شخصیت‌ها و مسئولان سیاسی در مراسم ختم حاج شیخ علی اکبر صادقی؛ روز شلوغ خاتمی
- انتقاد روحانی از هیاهو علیه دولت به بهانه قطعنامه پارلمان اروپا
- زنگنه:تهاتر ایران و روسیه را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب

مردم سالاری

- ظریف و اشتون در پایان دور سوم مذاکرات ایران و 1+5 اعلام کردند: 23 اردیبهشت؛ آغاز تدوین نهایی توافقنامه هسته ای
- رهبر معظم انقلاب : مذاکره به معنای توقف فعالیت‌های هسته‌ای نیست
- روحانی: از دریای خزر در چارچوب عقل و انصاف استفاده کنیم
- رواج ضد ارزش‌ها با منزوی شدن ارزش‌های فرهنگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها