گزیده عناوین روزنامه‌های صبح دوشنبه

عطار انسان را به «شدن» دعوت می‌کند

گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

امکان نام‌نویسی مجدد انصرافی‌ها

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خبری خود مطالبی همچون؛«خودکفایی ایران در تولید بیش از ۹۰ درصد رادیوداروهای مورد نیاز»،«دستمزدهای میلیاردی با چه توجیهی از کیسه ملت به جیب فوتبالیست ها می رود؟!»،«هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در جامعه مسلمانان میانمار»،«بابک زنجانی:من تنها ویترین این گروه بزرگ هستم» و « امکان نام‌نویسی مجدد انصرافی‌ها» را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۶۰۹۴۵
امکان نام‌نویسی مجدد انصرافی‌ها

شرق: امکان نام‌نویسی مجدد انصرافی‌ها

ثبت‌نام اولین گروه متقاضیان برای دریافت یارانه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از امروز آغاز شد؛ ثبت‌نامی که از 20 تا 31 فروردین ادامه دارد و افراد بر اساس عدد سمت راست شماره کارت ملی خود می‌توانند طی 10 روز برای ثبت‌نام به سایت www.refahi.ir مراجعه کنند. به‌گفته رییس مرکز داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ثبت‌نام در سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها رایگان است و افراد نباید در قبال این ثبت‌نام وجهی پرداخت کنند. به گزارش تسنیم، محمدرضا بیاتی اظهار کرد: اگر افراد ساکن در شهرستان‌ها امکان دسترسی به اینترنت نداشته باشند باید به دفاتر پست، پست‌بانک و پلیس+10 مراجعه کنند که در نتیجه باید هزینه‌هایی را به این دفاتر بر اساس نرخ مصوب آنها پرداخت کنند. وی با اشاره به اینکه دریافت اینگونه هزینه‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد، افزود: این هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های خاص این دفاتر از متقاضیان دریافت می‌شود. مسعود کاووسی، مدیر روابط‌عمومی سازمان هدفمندی هم تعرفه ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی در مراکز مختلف مثل دفاتر پیشخوان دولت، پلیس+10، کافی‌نت‌ها و دیگر مراکز آزاد را سه‌هزارو500تومان اعلام و تاکید کرده که این موضوع با توافق سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات و اطلاعات بوده است. اما به‌نظر می‌رسد موعد 10روزه اعلام‌شده تنها زمان موجود برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نیست. چون مدیر دفتر امور بانکی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است انصرافی‌ها امکان نام‌نویسی مجدد خواهند داشت. به گزارش «مهر» نرگس نجفی گفته است خانوارهایی که در حال حاضر انصراف می‌دهند اگر در آینده احساس نیاز کنند، می‌توانند با امکاناتی که فراهم خواهد شد مجددا نام‌نویسی کرده و با بررسی اطلاعاتشان یارانه نقدی بگیرند. همچنین سرپرست خانوار ملزم به ثبت‌نام تمام افراد خانواده خود برای دریافت یارانه نیست و اگر فردی از اعضای خانواده تمایل داشته باشد می‌تواند در سامانه ثبت‌نام نکند.
نرگس نجفی- مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب تصریح کرد: چهار اتفاق اصلی تولد، فوت، ازدواج و طلاق تا 22 اسفند به شکل همیشگی یعنی مراجعه مردم به مراکز پلیس+10 ثبت شده و توسط مرکز آمار به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارجاع شده است و ثبت‌نام جدید طبق آن صورت خواهد گرفت، اما برای مسایلی که در طول این مدت یک‌ماهه اتفاق افتاده افراد طبق اطلاعات خانوادگی قبلی خود یارانه فروردین‌ماه را دریافت خواهند کرد و می‌توانند با پایان مهلت نام‌نویسی 10روزه با امکانی که فراهم می‌شود، اطلاعات جدید خود را ثبت کنند.
در کنار اعلام سازوکارهای ثبت‌نام متقاضیان یارانه، به نظر می‌رسد هنوز وفاق کاملی در بدنه اجرایی دولت برای بررسی صحت اطلاعات واردشده وجود ندارد. اگرچه دولت پیش از این اعلام کرده بود با ورود اطلاعات درآمدی خانوارها، دولت از طریق سرکشی به حساب افراد صحت اطلاعات واردشده را بررسی می‌کند اما اکنون مدیر دفتر امور بانکی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرده است دولت 24 بانک اطلاعاتی در اختیار دارد که با استناد به آن می‌تواند اطلاعات درآمدی افراد را بررسی کند. این اظهارات در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند در نبود بانک‌های آماری و اطلاعاتی حساب خانوارهاست که دولت برای تعیین تعداد یارانه‌بگیران اقدام به انتشار فرم اعلام نیاز به دریافت یارانه کرده است و دولتمردان هم در مواردی اعلام کرده‌اند اطلاعات هزینه و درآمدی خانوارها در دسترس نیست و نبود اطلاعات آماری صحیح دولت را در فاز دوم با مشکل مواجه کرده است. مشخص‌نبودن هزینه‌های خانوارها و اکتفا به اطلاعات درآمدی افراد یکی از ایراداتی بود که برخی از کارشناسان به فرم اعلام نیاز یارانه‌ها وارد کردند. اما اکنون مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها در توضیح این موضوع گفته است: ما اطلاعات کاملی از هزینه خانوارها را داریم و تنها از اطلاعات درآمدی آنها در فرم ثبت‌نام استفاده خواهیم کرد که در نهایت این درآمد و هزینه با یکدیگر مقایسه می‌شود. اما سوال اینجاست که انطباق هزینه‌های خانوار از طریق این 24 بانک موجود با درآمدهای افراد که از طریق فرم‌ها اعلام می‌شود، با چه مکانیسم و روشی انجام خواهد شد؟

شرق

-مصوبه «سنا»: ورود ابوطالبی به آمریکا ممنوع
- امکان نام‌نویسی مجدد انصرافی‌ها
- 2میلیارد «یورو» زنجانی بلوکه نشده است
-چانه زنی نفس گیر دیپلمات های هسته ای

خراسان

-خودکفایی ایران در تولید بیش از ۹۰ درصد رادیوداروهای مورد نیاز
-دستور دولت برای فروش زمین 70 هزار متری در تهران
-کمک 28 میلیارد ریالی دولت به ناجیان غریق
-آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه

کیهان

-دستمزدهای میلیاردی با چه توجیهی از کیسه ملت به جیب فوتبالیست ها می رود؟!
-ظریف در وین:اختلاف ها با 1+5 بسیار زیاد است
-ابهامات یارانه ای مردم در گفت و گو با کیهان
-57 سد کشور کمتر از 40 درصد آب دارند

جمهوری اسلامی

-هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در جامعه مسلمانان میانمار
-وام خرید مسکن روستایی افزایش می یابد
-50 شرکت هلندی بهار 93 به ایران می آیند

ایران

-مدیران دولتی در فهرست انصراف دهندگان
-فراخوان انصراف در روز ثبت نام یارانه ها
-چه کسانی یوز را به برزیل بردند؟
-بهار مذاکرات هسته ای در وین

جام جم

-مصوبه سنای آمریکا برای جلوگیری از ورود نماینده ایران به نیویورک
-مرخصی 9 ماهه زایمان اجرایی شود
-چراغ راه سلامت روشن می شود
-همه چیز درباره ثبت نام یارانه

آفرینش

-گزارش رویترز از اولین روز مذاکرات؛ ممکن است توافق نهایی به شش ماه دوم کشیده شود
-رییس جمهوری:عملکرد دقیق و سریع قوه قضاییه موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام می شود
-وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:باید برای رویارویی با تهران آماده باشیم
-اعلام شرایط جدید برای شرکت در آزمون جایابی دندانپزشکی

آرمان

-ابراهیم یزدی:بقای همه ما درماندن روحانی است
-لغو سفر هیات پارلمانی ایران به اروپا
-عید دیدنی سیاسیون در تجریش
-شهید دانایی‌فر دفن شد؟

قانون

-موش ها به تهرانی ها نزدیک تر شده اند
-با مخدوش کنندگان امنیت جامعه برخورد می شود
-قرارداد استقلالی ها هم باید افشا شود
-چشم دولت به انصراف مردم

سیاست روز

-فروپاشی محاسبات غرب در برابر معادلات روسیه
-روسیه، چین، هند و ایران باید ائتلاف نظامی تشکیل دهند
-هدفمندی آزمونی برای دولت در تحقق وعده‌های اقتصادی
-مردم اگر صرفه‌جویی نکنید آب را جیره‌بندی می‌کنیم

وطن امروز

-هسته ای ! مغموم نباش
-لاریجانی:تفتیش حساب مردم قانونی نیست
-هشدار به ملت ایران !

حمایت

-بابک زنجانی:من تنها ویترین این گروه بزرگ هستم /گروهی از من حمایت می کردند
-رضا کیانیان:فلان فیلم چگونه میلیاردی شد ؟
-حضور پررنگ اصلاح طلبان در انتخابات آتی
-ثبات قیمت مسکن در 6 ماهه اول

دنیای اقتصاد

-توقف شماره گذاری برخی خودروها
-حال اورژانسی پایتخت کشور
-بورس تهران جان می گیرد؟
-برنامه ویژه برای یارانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی حسینی دربرودی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
4شنبه 31 اردیبهشت 1393.
با سلام و عرض ادب. 36 سالمه بیكار هستم و مجرد از شهرستان ارومیه و فعلا در منزل پدرم دارم زندگی می كنم. متاسفانه به علت مداوی زانوی پای راستم در مسافرت بودم و در زمان ثبت نام برای دریافت یارانه. همین امروز در تاریخ 30و31 اردیبهشت 1393 موفق نشدم در دریافت یارانه ثبت نام كنم. علتش متاسفانه از قلم افتادم و منرآ ثبت نام نكردند چون پیش خانواده نبودم. لذا امیدوارم این پیغام من بدست رسایت محترم جمهوری جناب آقای دكتر روحانی و مسئولین محترم در سازمان هدفمندی برسد كه این بنده با وجود بیكاریم بیش از این دیگر معذب نشوم. ضمنا همین امروز 30 اردیبهشت 93 بنده به 0216133 و 111 ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و دولت تماس گرفته و پیغام تلفنی گذاشتم. به امید اینكه مسئولین با بزرگواریشان بنده را مورد لطف و قرار داده تا از دریافت یارانه بهرمند شوم. درصورت نیاز خوشحال خواهم شد پاسخگوی مسئولین مربوطه باشم. ضمنا بنده از ناتوانی جسمی در انجام كارهای روزمره هستم و تمامی مدارك واقعی موجود هستند. با تقدیم احترام من اله توفیق

نیازمندی ها