مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تا این لحظه هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم و افزایش ناگهانی قیمت بنزین شایعه است.
کد خبر: ۶۵۹۵۰۷
افزایش ناگهانی قیمت بنزین شایعه است

عباس کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مجری مصوبات دولت درخصوص نحوه عرضه و قیمت عرضه سوخت است.

معاون وزیر نفت با بیان «از تصمیمات دولت در خصوص زمان و نحوه افزایش قیمت بنزین اطلاعی ندارم» افزود: تا این لحظه هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت بنزین از سوی دولت نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این‌که شایع شده به‌صورت ناگهانی قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: همان‌گونه که می‌گویید این مساله شایعه است زیرا در صورت وجود چنین مساله‌ای باید پیش از آن به این شرکت برای اجرا و انجام هماهنگی‌های لازم، مصوبه جدیدی از سوی دولت ابلاغ می‌شد، اما تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است.

طی چند روز اخیر پیامک‌هایی مبنی بر گرانی بنزین سهمیه‌ای به 700 تومان و آزاد به 1200 تومان طی شب‌های آینده به‌طور ناگهانی منتشر شده است که مسئولان رسمی تاکنون آن را تائید نکرده‌اند.

واردات بنزین افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با شانا از افزایش واردات بنزین به روزانه ده میلیون لیتر با موافقت قطعی دولت خبر داد و گفت: بنزین وارداتی جایگزین بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها در سال جدید خواهد شد.

وی اظهار کرد: واردات بنزین در سال گذشته روزانه 3.5 میلیون لیتر بود که در صورت تصویب نهایی، این میزان به ده میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

کاظمی با بیان این‌که در سال ٩٢ روزانه 6.2 میلیون لیتر بنزین به عنوان اکتان‌افزا از پتروشیمی‌ها دریافت و با بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها مخلوط می‌شد، افزود: قرار است در سال جدید این میزان بنزین از خارج کشور وارد شود.

وی به افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه‌های داخل کشور در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اواخر سال گذشته بنزین تولیدی کشور به ٦٠ میلیون لیتر در روز رسید و سعی ما بر این است که این میزان تولید در سال جدید نیز حفظ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها