زنانی که مجبور شدند مرد باشند

آنها زندگی‌شان را فدای خانواده‌شان کردند.هیچ مشکل جسمی و روحی با زن بودنشان نداشتند اما تمام زندگی‌شان به خاطر نجات خانواده‌شان مانند مردها زندگی کرده‌اند. عکس‌های یک خبرنگار از روستایی در آلبانی و زن‌هایی که با زندگی مثل مردها پیر شده‌اند حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
کد خبر: ۶۵۵۰۳۵
زنانی که مجبور شدند مرد باشند

در روستایی در آلبانی یک راهکار فداکارانه وجود دارد که برای مردم کشورهای دیگر عجیب وغریب است. شاید تا وقتی در شرایط زن‌هایی که مردانه زندگی کرده‌اند نباشند متوجه علت و نحوه زندگی آنها نباشد. زن‌هایی که در زمان سختی و جنگ مجبور شدند زن بودن خود را فراموش کنند و ظاهر مردانه پیدا کند تا بتوانند از خواهرها و برادرهای کوچکتر خود مراقبت کنند. در مناطق کوهستانی شمال آلبانی اگر در خانواده‌ای سرپرست مردی وجود نداشته باشد، یکی از زنان نقش رهبری را به عهده می‌گیرد و مرد می‌شود.
آنها در زمان جوانی خود نمی‌توانستند در وضعیت اجتماع با زن بودن‌شان خانواده‌شان را سرپرستی کنند و با انتخاب ظاهر مردانه مشغول به کارهای سنگین می‌شدند. قامیل استما که حالا ۹۲ ساله شده از ۲۰ سالگی با ظاهر مردانه زندگی کرده است. او گفته است که زندگی به عنوان مرد تنها راهی بوده که او می‌توانسته به وسیله آن از ۹ خواهر کوچکتر خود مراقبت کند. بتازگی عکاسی اسپانیایی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را از این افراد که به بورنه‌شاس مشهور هستند منتشر کرده است.|مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
هنوزم زیباهستند
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
خیلی زیبا و تامل برانگیز بود ممنون بابت مطلب جالبتون
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
جالب بود.البته تو ایرانم فكر كنم همچین زنانی رو داشته باشیم!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
جالب
درك می كنم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
من خودم در این شرایط به سر می برم و با وجودی كه دوست دارم مثل یك خانم زندگی كنم ولی اجبارا باید كارهای مردانه كنم و مثل یك مرد باشم و خیلی سخت است .
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
مطلب جالبی بود و متفاوت از تمام چیزهایی كه تا حالا دیده بودم و فكر میكردم .
همه انسانها ، در وجودشون هم خصوصیات و توانایی های مردانه رو دارند و هم زنانه . اگر تحت تاثیر اونچه جامعه بهمون دیكته میكنه و اجباری كه برای به چهارچوب كشیده شدن شخصیت هامون باهاش روبرو هستیم ، تن ندهیم ، هم میتونیم نیمه زنانه وجودمون روفعال كنیم و هم نیمه مردانه رو ، و از هردو بخش توانایی هامون استفاده ببریم .
كامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
خداقوت دمشون گرم
:(
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
۰
۰
وای نه :(
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
۰
۰
مطلب جالبی بود.ولی ایكاش تو هیچ جای دنیا كسی مجبور نشه اون نقشی رو داشته باشه كه در واقع نیست!!

نیازمندی ها