پلیس جاده‌ها؛ از خدمت تا شهادت

رئیس رسانه ملی دیروز مهمان همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا بود.
کد خبر: ۶۵۴۰۱۹

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما در این همایش گفت: تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال‌های دیگر طولانی‌تر است و همکاران ما در رسانه ملی و هم در شبکه‌های استانی برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده‌اند. عزت‌الله ضرغامی در حاشیه نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: از مدت‌ها قبل اطلاع‌رسانی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که مردم در این تعطیلات از رسانه ملی راضی باشند.وی با اشاره به این که بخشی از کار بسیار مهم ما در رسانه اطلاع‌رسانی است، افزود: مردم به اطلاع‌رسانی نیاز دارند؛ شاید جدی‌ترین اطلاع‌رسانی مربوط به وضع جاده‌ها، ترافیک و آب و هواست که درواقع مردم از این طریق سفرشان را مدیریت می‌کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: اطلاع‌رسانی در این خصوص به صورت مستقیم برعهده پلیس راهور ناجاست و خوشبختانه در سال‌های گذشته همکاری بسیار خوبی در این زمینه وجود داشته است.مهندس ضرغامی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و بسیج ظرفیت‌ها و امکانات و با فرماندهی پلیس راهور، امسال مردم بیشتر راضی باشند و تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.وی گفت: هر یک نفری که آسیب می‌بیند برای ما خسارت است و خوشحالیم که پلیس همین مساله را برای خودش هدف‌گذاری کرده و تلاش می‌کند تلفات را به حداقل برساند.رئیس رسانه ملی افزود: توصیه من به همه مردم این است که هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و ما نیز سعی می‌کنیم به‌طور دائم، لحظه‌ای و با پخش برنامه‌های مستقیم، زیرنویس و گزارش اطلاع‌رسانی کنیم.وی خاطر نشان کرد:‌نیروی انتظامی و پلیس راهور نشان بارز خدمت‌رسانی به مردم است و کاری که شما می‌کنید همه مردم می‌بینند.

ضرغامی تاکید کرد: با این‌که کار شما در وهله اول برخورد، مراقبت و کنترل است اما شما به نحوی عمل کردید که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر کاهش تصادفات رانندگی، گفت:‌ما نباید اجازه دهیم حتی یک نفر از دماغش خون بیاید،‌شما آمار تلفات جاده‌ای را کاهش دادید ؛ زیرا اگر قرار بود با همان سیر صعودی پیش برود امروز بیش از 60 هزار کشته داشتیم.

قدردانی سردار مومنی از صداوسیما

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور هم در این همایش گفت: اگر موفقیتی در راهور به‌دست آورده‌ایم، مرهون زحمات و تلاش رسانه‌ها بویژه صداوسیماست.

سردار سرتیپ مومنی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی بدون استفاده از کمک و فضایی که رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند، نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. وی گفت: من در نوروز پارسال در برخی استان‌ها حضور پیدا کردم که در همه جا همکاران صدا و سیما در کنار بنده حاضر بودند و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دادند.وی افزود:‌ این همکاری‌ها موجب شد تا پلیس بتواند حوادث و تخلفات را در نوروز کاهش دهد.سردار مومنی با تشکر از رئیس رسانه ملی و بخش‌های مختلف ازجمله حوزه سیاسی و شبکه‌های مختلف افزود: همکاران شما با اخلاص و بی‌منت همکاری‌های لازم را با پلیس انجام می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین خاطرنشان کرد:‌در سال 84 بیش از شش میلیون خودرو در کشور تردد داشته ‌است که این رقم در پایان امسال به 16.5 میلیون رسید.

سردار مومنی گفت:‌ سال 80 و با وجود بیش از چهار میلیون خودرو در کشور، تعداد کشته‌ها 19 هزار نفر بود؛ اما در سال‌های 84 و 85 این رقم به 28 هزار کشته رسید که خوشبختانه با اقداماتی که ما انجام دادیم، طی چند سال گذشته این رقم کاهش پیدا کرده و در پایان امسال 18 هزار کشته داشته‌ایم.

وی به افزایش 97 درصدی صدور گواهینامه‌ها، 86 درصدی تعداد موتورسیکلت و 149 درصدی تعداد خودرو اشاره کرد و گفت: تلاش ما کاهش 30 تا 40 درصد حوادث رانندگی در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها