رضوی فقیه به زندان افتاد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران از بازداشت و زندانی شدن سعید رضوی فقیه عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت خبر داد. این اقدام اندکی پس از سخنرانی وی در همدان علیه مسئولان و نهادهای نظام صورت گرفت.
کد خبر: ۶۵۳۱۷۷
رضوی فقیه  به زندان افتاد

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: «سعید رضوی فقیه» روز پنجشنبه در راستای اجرای حکم محکومیت سابق خود بازداشت شد. نامبرده پیشتر از سوی دادسرای شهید مقدس به اتهام ارتکاب جرائم امنیتی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و نهایتا پس از ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی تهران و محاکمه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود، که حکم صادره نیز در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و قطعی گردیده است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در گزارش خود افزود: رضوی فقیه جهت اجرای حکم محکومیت یاد شده بامداد روز پنجشنبه دستگیر و جهت اجرای حکم به زندان معرفی شد. همچنین با توجه به ارتکاب جرایم جدید از سوی نامبرده در شهرستان همدان دادستان آن شهرستان با اعطای نیابت قضایی به دادستانی تهران خواستار انجام تحقیقات از وی گردیده است.

ایرنا در همین زمینه گزارش داد که رضوی فقیه عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در هشتگرد دستگیر شده است.

بر اساس این گزارش، حکم دستگیری رضوی فقیه روز چهارشنبه توسط دادستان دادگاههای عمومی و انقلاب همدان به دلیل سخنرانی در جمع اصلاح طلبان همدان و به اتهام ایراد «سخنان ساختار شکنانه» در این جلسه صادر شده بود.

بر اساس این گزارش، رضوی فقیه پنجشنبه گذشته در نشست فصلی اصلاح طلبان استان همدان در یک سخنرانی مطالبی را علیه شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شوای اسلامی و برخی سران نظام بیان کرده بود.

در واکنش به این اظهارات، روز سه شنبه گذشته جمعی از مردم شهرستان همدان با اجتماع در میدان امامزاده عبدالله ضمن محکوم کردن سخنان رضوی فقیه خواستار برخورد قضایی با وی شدند.

همچنین آیت الله نوری همدان از مراجع تقلید روز دوشنبه در دیدار با روحانیون و طلاب همدانی مقیم قم ضمن انتقاد از سخنرانی سعید رضوی فقیه خواستار برخورد مسوولان با او شده بود.

طلاب حوزه علمیه شهرستان تویسرکان نیز در واکنش به این سخنرانی روز سه شنبه گذشته با برگزاری یک تجمع اعتراض آمیز خواستار برخورد با مسببان برگزاری این نشست شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ر-ر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
ایشان فقط نظرش را گفته خوب نظرات ایشان را نقد كنید و آبروی این نظام را كه باخون صدها هزار نفر آبیاری شده است، نبرید. اگر قرار بود كه همه یك جور فكر كنند كه دیگر این آزادی نیست

نیازمندی ها