وزیر خارجه آمریکا:

کریمه بخش جدا نشدنی اوکراین است

پس از آن که قانونگذاران طرفدار مسکو در کریمه رای به پیوستن این شبه جزیره متشنج به روسیه دادند، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه تاکید کرد که کریمه بخشی از اوکراین است.
کد خبر: ۶۵۳۰۳۷
کریمه بخش جدا نشدنی اوکراین است

جان کری در پایتخت ایتالیا به خبرنگاران گفت: کریمه همان اوکراین است و ما از یکپارچگی ارضی اوکراین حمایت می کنیم و لازم است دولت اوکراین در هرگونه تصمیم گیری در مورد جدایی این شبه جزیره مشارکت داشته باشد.

وی افزود: من این طور درک می کنم که قانون اساسی اوکراین حکم به برگزاری همه پرسی در سراسر این کشور می کند. یکایک بخش ها و تمام اوکراینی ها باید بخشی از یک همه پرسی باشند.

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا پس از آن ایراد شد که باراک اوباما رییس جمهور این کشور هشدار داد که همه پرسی در کریمه در مورد پیوستن به روسیه ناقض حاکمیت اوکراین و قوانین بین المللی خواهد بود.

با این حال، کری اظهار کرد: اولویت آمریکا تداوم مذاکرات فشرده با هردو طرف به منظور عادی سازی اوضاع و پایان دادن به بحران است.

وی افزود: هرچند که امریکا به تحریم هایی که پیش از این وضع شده اند از جمله ممنوعیت صدور ویزا و توقف دارایی های تمام کسانی که در بی ثباتی اوکراین نقش داشته، ایمان دارد ولی طی ساعات و روزهای آینده تاکید بر گفت و گو خواهد بود که می تواند به کاهش تنش منجر شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: در حالی که ما حق خود را برای برداشتن گام هایی فراتر از آنچه امروز اعلام کرده ایم محفوظ می دانیم، ما از رئیس جمهوری پوتین و روسیه و همگی می خواهیم درک کنند که ارجحیت ما عادی سازی اوضاع است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها