سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یکشنبه شب با آیت‌الله مصباح‌یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد و از زبان وی شنید که «ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست و نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 فراهم کند.»
کد خبر: ۶۵۱۹۸۷

به گزارش فارس، مصباح‌یزدی در این دیدار این را هم بیان کرد که «صرف‌نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسئولان امر در تبیین و توجیه کارهایشان سوال‌برانگیز است و از جمله پیامدهای آن پدیدآمدن سوءظن و کم‌اعتمادی نسبت به دولت جدید است.»

رایزنی با جلیلی و حدادعادل برای وحدت اصولگرایان

جلسات هفتگی هم‌اندیشی اصولگرایان در حالی با محوریت سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود که آخرین خبرها از این جلسات حاکی از دیدار اصولگرایان با آیت‌الله یزدی، سعید جلیلی و حدادعادل است. به گزارش انتخاب، تقوی درباره رایزنی با حدادعادل و جلیلی و این‌که گفته می‌شود، طرح فعلی از سوی جلیلی پذیرفته نشده، اما حدادعادل قول همکاری داده است، متذکر شد: بنده از طرف آنها نمی‌توانم چیزی بگویم، البته با آقای جلیلی صحبت کردم. او تائید کرد و گفت که کار خوبی است و شما در جهت وحدت گام بردارید.

نظر هاشمی درباره اعتدال

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با سایت انتخاب درباره معنای اعتدال به اظهارنظر پرداخته و در پاسخ به این پرسش که «اگر اعتدال را برگرفته از عدالت بدانیم، آیا یک اقدام انقلابی را هم در شرایط خاص که کاملا به عدالت نزدیک است می‌توانیم در مسیر اعتدال تفسیر کنیم؟»، گفته است: «چرا نمی‌شود؟ آن هم مشکلی ندارد، بالاخره جایی باید تندروی انقلابی شود که آنجا اعتدال معنای خاص خود را پیدا می‌کند و حدود و احکامی دارد. افراط یعنی زیاده‌روی و بیش از حد لازم نیرو مصرف کردن یا جایی را گرفتن و یا هر چیزی که تجاوز به حق دیگران است. تجاوز از حد. اگر ما معتدل باشیم؛ از این گونه کارها نخواهیم داشت.»

نگهداری از سربازان ربوده شده در نزدیکی مرز

در تازه‌ترین خبرها از سربازان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل، هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان از نگهداری این سربازان توسط جیش‌العدل در منطقه‌ای نزدیک به مرز استان سیستان و بلوچستان کشورمان خبر داد و گفت: آزادی این سربازان فرصتی برای گفت‌وگوست و ما مطمئن هستیم که این عزیزان سالم هستند و در نزدیک‌ترین منطقه به استان خودمان نگهداری می‌شوند.

کفه اصلاح‌طلبان در انتصابات دولتی می‌چربد

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم به عزل و نصب‌های دولت روحانی اشاره کرد و گفت: ما در تذکری حدود دو ماه پیش به آقای روحانی گفتیم اگر بنای شما بر این است که در این عزل و نصب‌ها کفه اصلاحات و کارگزاران سنگین‌تر باشد که البته همین‌طور هم هست، حداقل دقت کنید از فتنه‌گران کسی انتخاب نشود.... او همچنین افزود: معتقد نیستم آن تعریف‌هایی که آقای روحانی از اعتدال ارائه کردند مثل فراجناحی عمل کردن و استفاده از نیروهای اصولگرا و اصلاح‌طلب معتدل، به‌طور کامل عملی شده باشد، یقینا کفه اصلاح‌طلبان در این انتصابات می‌چربد.

95 درصد ایمیل ایرانی‌ها، خارجی است

محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از وجود ضعف ساختاری در اجرای برنامه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تحول عمده‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق بیفتد. او در گردهمایی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه باند پهن در کشور با بیان این‌که 95درصد ایمیل ایرانی‌ها، خارجی است، گفته است: برنامه‌های وزارت ارتباطات ظرف پنج سال اخیر بارها مطرح شده اما به اجرا در نیامده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها