متهم، اختلاف با برادرش را انگیزه آتش زدن خانه مادرش اعلام کرده است

استقبال مرگبار از مادر

پسر جوانی که پس از بازگشت مادر و ناپدری‌اش از سفر حج، منزل آنها را به آتش کشیده بود، به اتهام قتل دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۶۴۸۴۳۴

به گزارش پلیس آگاهی تهران، ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد نوزدهم دی امسال، آتش‌سوزی در یکی از میادین منطقه نارمک به کلانتری 147 گلبرگ اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل مشخص شد، فردی به نام مجتبی بیست‌و‌هفت ساله به دلیل اختلافات خانوادگی با ریختن بنزین روی فرش‌ها، خانه را آتش زده و مادر وی دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل شده است.

یکی از برادران متهم که او نیز در سانحه آتش‌سوزی دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود، گفت: شب حادثه، مادرم همراه ناپدری‌ام از سفر زیارتی مکه به تهران بازگشته بودند، داخل منزل نشسته بودیم که برادرم مجتبی وارد خانه شد و یک ظرف پر از بنزین را روی فرش‌ها و مادرم ریخت و با فندک خانه را آتش زد و فرار کرد.

با گذشت 13 روز از زمان حادثه، این زن به علت شدت جراحت فوت کرد. با تشکیل پرونده و دستور بازپرس شعبه‌ چهارم دادسرای ناحیه 27، پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، اعضای خانواده مقتول گفتند: ساعت یک بامداد نوزدهم دی مادرمان همراه همسرش از سفر مکه به تهران آمد. هنوز چند دقیقه از ورود ما به خانه نگذشته بود که مادرم به آشپزخانه رفت تا چای درست کند. در همین زمان مجتبی زنگ خانه را زد و بالا آمد. مادر از مجتبی پرسید، چرا بوی بنزین می‌دهی؟ که پاسخ داد: پمپ بنزین بودم. دقایقی بعد مجتبی از خانه بیرون رفت و زمانی که برگشت، یک گالن بنزین همراه خود داشت و فریاد زد: همه جا را آتش می‌زنم.

اعضای خانواده خواستند مانع شوند، ولی حریف او نشدند. وقتی مادر قصد داشت مانع شود، مجتبی گفت: اول خودت را آتش می‌زنم و مقداری از بنزین داخل گالن را روی مادرمان پاشید و فندک را روشن کرد. همه جا آتش گرفت و ما توانستیم با کمک همسایه‌ها آتش را خاموش کرده و مادرمان را به بیمارستان منتقل کنیم، اما پس از 13 روز او در بیمارستان فوت کرد.

با اظهارات اعضای خانواده، مجتبی بیست‌ونهم بهمن در منطقه یوسف آباد دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

مجتبی ابتدا آتش زدن خانه و مادرش را انکار کرد، اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و گفت: شب حادثه بادیدن یکی از برادرانم که با او اختلاف داشته و کینه‌اش را از سال‌ها پیش به دل دارم، ناگهان کنترل خود را از دست داده و در یک لحظه اقدام به آتش زدن خانه و مادرم کردم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعتراف اولیه متهم به جنایت، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و وی برای مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها