مریلا زارعی:‌به احترام مادران شهدا بایستیم

شیار 143؛ پدیده جشنواره فیلم فجرج

شنواره فیلم فجر امسال در حالی به پایان رسید که فیلم ستایش‌برانگیز و تاثیرگذار «شیار 143» نه‌ فقط از سوی هیات داوران بلکه از نظر مردم نیز مورد استقبال قرار گرفت و به اعتقاد بسیاری از منتقدان، پدیده امسال جشنواره فیلم فجر بود.
کد خبر: ۶۴۵۶۰۸

در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر که سه‌شنبه شب برگزار شد، فیلم «شیار 143» نوشته و ساخته نرگس آبیار موفق به دریافت سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلم مردمی، بهترین بازیگر زن (مریلا زارعی) و جایزه ویژه هیات داوران شد.

مریلا زارعی، بازیگری که با ایفای نقش الفت در این فیلم دفاع‌مقدسی تحسین خیلی‌ها را برانگیخت، پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سخنانی اظهار کرد: تشکر می‌کنم از هیات داوران که بازی من به دلشان نشست. خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد تا در نقشی سنگین، حساس و مسئولیت ‌برانگیز بازی کنم و باز خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در قلب شما بنشینم.

وی افزود: این سیمرغ حاصل سال‌ها مهری است که از شما گرفتم و تجربه‌ای که از کار کردن با کارگردانان بزرگ به دست آوردم. از آقای ابراهیم حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم؛ چراکه اجازه دادند مقابل دوربینشان در فیلم ارزشمند «چ» قرار بگیرم و بیاموزم و دوم به دلیل کار متعهدانه و ارزشمندشان که باعث شدند توجه هیات داوران به «شیار 143» جلب شود.

زارعی تصریح کرد: این جایزه برای من خیلی ارزشمند است. خواهش می‌کنم به جای تشویق من و این سیمرغ، به احترام همه مادران و زنان سرزمینم که در این سال‌ها صبورانه ایستادند، عزیزانشان را برای جان و مال و ناموس این کشور دادند و باز هم سکوت کردند، به احترام بایستید.

زارعی از حاضران درخواست کرد به احترام همه مادران این سرزمین که صبورانه ایستادند و عزیزانشان را در راه این سرزمین دادند؛ بایستند و این مادران را تشویق کنند.

حرف‌های زارعی این‌گونه تمام شد: پاینده باد ایران

پیش از این در نشست خبری فیلم «شیار 143» ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان «چ» فیلم خود را بخاطر بازی تاثیرگذار مریلا زارعی در فیلم شیار 143 به او تقدیم کرده بود.

نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان «شیار 143» نیز پس از دریافت جایزه ویژه هیات داوران از ابراهیم حاتمی‌کیا صمیمانه تشکر و جایزه خود را به همه مادران رزمندگان تقدیم کرد.

«شیار 143» روایت سینمایی است که نرگس آبیار از یکی از داستان‌های جنگی خود به نام «اختر و روزهای تلواسه» ارائه کرده و داستان زنی کرمانی به نام الفت با بازی تحسین‌برانگیز مریلا زارعی را روایت می‌کند که سال‌ها چشم‌انتظار پسرش یونس می‌ماند تا از جنگ برگردد.

فیلم «چ» ساخته ارزشمند ابراهیم حاتمی‌کیا هم جایزه ویژه نگاه ملی را گرفت و در حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل خانه سینما از تهیه‌کننده فیلم و بنیاد سینمایی فارابی برای تولید این فیلم قدردانی شد.

اما سیمرغ‌های بلورین جشنواره فیلم فجر در حالی اهدا شد که ابراهیم حاتمی‌کیا و احمدرضا درویش که بیشترین جوایز را از آن خود کرده بودند در مراسم حضور نداشتند. گفته می‌شود حاتمی‌کیا احتمالا به دلیل اعتراض به آرای هیات داوران و درویش هم احتمالا به دلیل اعطای سیمرغ بلورین بهترین فیلم به دو فیلم بصورت مشترک به مراسم اختتامیه نیامده بودند. کمال تبریزی هم از دیگر کارگردانان سرشناس غایب در این مراسم بود.

جشنواره امسال فیلم فجر گرچه انتظار اهالی سینما و کارشناسان فرهنگی را برآورده نکرد و آثار بسیاری از کارگردانان برجسته نیز دور از انتظار بود اما شاید بتوان گفت با حضور دو فیلم ارزشمند و خوش ساخت «چ» و «شیار 143» بارقه‌های امیدی را در میان اهالی سینما و دوستداران انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها