پیشگیری از سرطان گوارش با اصلاح رژیم غذایی

یک فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: رژیم غذایی پرفیبر و کم‌چرب از سرطان پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۶۴۳۳۴۷

به گزارش فارس، دکترخشنود افزود: سیگار و قلیان، اشعه ماورای بنفش خورشید، مصرف الکل و نوشابه‌های الکلی نقش اصلی در ایجاد سرطان دارد. نوشیدنی‌های بسیارداغ نیز همچون قهوه و چای به ایجاد سرطان منجر می‌شود. استفاده ناکافی میوه و سبزی، غذاهای نمک سود شده، کمبود ویتامین A، مصرف زیاد چربی حیوانی و غذا‌های سرخ شده، مصرف زیادکلم و سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته در ایجاد سرطان دستگاه گوارش موثر است.

وی تاکید کرد: تغییرات طولانی مدت در نظم و دفع مدفوع، هرنوع خونریزی از نواحی مختلف بدن و پیدایش هرگونه توده در بدن و سوء هاضمه در سن بالا را باید از علائم هشداردهنده برشمرد و به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کرد.

وی با اشاره به علل ایجاد سرطان روده بزرگ گفت: رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، افزایش سن و ژنتیک از علل ایجاد سرطان روده بزرگ محسوب می‌شود. به منظور پیشگیری از بروز این بیماری می‌توان از رژیم غذایی پرفیبر و کم چرب بهره برد. مصرف گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان، نان فیبردار، افزایش مصرف لبنیات، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، افزایش مصرف سویا و حبوبات بویژه در دیابتی‌ها از بروز سرطان معده پیشگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها