مدیر عامل شرکت فرابورس تاکید کرد: عرضه و تقاضای اوراق امتیاز تسهیلات مسکن به تعادل رسیده است و به زودی قیمت ها نیز منطقی می شود.
کد خبر: ۶۳۸۸۰۲
تعادل قیمتی اوراق تسهیلات مسکن در راه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرابورس در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: به دلیل افزایش سقف وام خرید مسکن، تقاضای موثر برای تهیه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس هم بیشتر شده که در دو هفته اخیر تاثیر افزایشی بر قیمت ان داشته است.

وی افزود: هم اکنون عرضه و تقاضا متعادل است و متقاضیان مشکلی در تهیه این اوراق ندارند.

هامونی اظهار کرد: 70 درصد خریداران اوراق امتیازات تسهیلات مسکن، متقاضیان واقعی هستند و 30 درصد هم به امید معاملات ثانویه خریداری می کنند که همه این موارد به زودی ساماندهی و قیمت ها نیز تعدیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فرابورس درباره تاثیر افزایش قیمت اوراق وام مسکن بر قیمت مسکن نیز گفت: این اوراق بیشتر تاثیر می پذیرد تا تاثیرگذاری.

بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی فرابورس هم در پی مصوبه جدید شورای پول واعتبار مبنی برافزایش سقف تسهیلات مسکن در باره سوء استفاده افراد سودجو و برخی بنگاه های مشاور املاک هشدار داده است.

رسول شریفی گفت: در پی مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن، معاملات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن و مراجعه متقاضیان تشدید شده است و ازطرف دیگر برخی افراد سودجو از ناآگاهی مردم سوء‌ استفاده و با گرفتن مبالغ کلان، اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می‌کنند.

وی تصریح کرد:برخی شهروندان نیز که اطلاع کاملی از فرایند خرید این اوراق ندارند، به‌ جای مراجعه به کارگزاری های عضو فرابورس با مراجعه به این اشخاص و پرداخت چند صد هزار تومان کارمزد مازاد ، اوراق تسهیلات مسکن را دریافت می‌کنند.

شریفی افزود: فرابورس بارها از راه‌های مختلف و تبلیغات متنوع به مردم تاکید کرده است برای خرید این اوراق، به هیچ وجه به بنگاه‌ها مراجعه نکنند و فقط به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی فرابورس اظهار کرد: شرکت فرابورس با همکاری سازمان بورس و بانک مسکن، ازسال 89 زمینه ساز و میزبان معاملات امتیاز تسهیلات مسکن بوده و در سه سال در تامین مالی بیش از 6هزار و 500 میلیارد تومانی نقش بسزایی ایفا کرده و درپی مصوبه اخیر با دور جدیدی در تثبیت جایگاه این مهم و افزایش سهم در خانه دار شدن مردم مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن از 200 به 350 میلیون ریال و وام جعاله از 50 به 10 میلیون ریال و همچنین وام ازدواج 500 میلیون ریالی زوجین بر روی یک واحد مسکونی، قیمت امتیاز تسهیلات مسکن نیز افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی فرابورس افزود: این مصوبه علاوه بر اینکه موجب رشد بهای امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس شده ، متقاضیان زیادی را روانه بازار فرابورس و شرکت های کارگزاری کرده است.

به گفته شریفی، در صورتی که متقاضی کد سهام داری نداشته باشد ، ابتدا باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که تا دو روز هم برای این موضوع زمان می برد. در مجموع حدود پنج روز در فرایند فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند. اما اینکه پس از آن چقدر زمان می خواهد تا فرد با ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است.

طبق مصوبه جدید سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن وام به 350میلیون ریال افزایش یافت که با خرید 70 عدد اوراق و به ارزش اسمی هر برگه، پنج میلیون ریال می‌توان وام 350 میلیون ریالی از بانک مسکن دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها