سریال «خط»، روایت زندگی عاشقانه سیاوش

سریال تلویزیونی «خط» به نویسندگی و کارگردانی عباس رنجبر و تهیه‌کنندگی پریوش کاشانی در 19 قسمت برای پخش از شبکه سه تولید شده و آماده نمایش است.
کد خبر: ۶۳۷۹۴۳
سریال «خط»، روایت زندگی عاشقانه سیاوش

این سریال داستان زندگی عاشقانه جوانی به نام سیاوش را روایت می‌کند.

به گزارش جام‌جم، در این سریال بازیگرانی چون کامران تفتی، آشا محرابی، محمود پاک‌نیت، سیاوش طهمورث، فریبا جدیکار، لیلا برخورداری و جمال اجلالی نقش‌‌های اصلی را بازی می‌کنند.

سریال تلویزیونی «خط» قصه انسان شدن و انسان ماندن است. داستان این سریال درباره سیاوش (کامران تفتی) است که جوانی پرخاشگر است که برای رسیدن به معشوق، شروع به خودسازی می‌کند. حاج رئوف (محمود پاک‌نیت) با شناخت به احوالات سیاوش، به او کمک می‌کند ‏‏تا به معشوق خود، سوگند (آشا محرابی) برسد.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به ایمان صفا، محسن افشانی، مجید جعفری، بهنام قربانی، مهدی چایانی، فرشاد فهیمی، آیلین دائمی، مهرانه به‌نهاد، مانا بهرامی، مجید لیاقت، سارا والیانی، حمید غلامی، صفرعلی کوهی، داوود و کامران مقدادی اشاره کرد.

عباس رنجبر، نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی «خط» درباره موضوع این اثر گفت: محور اصلی سریال خط مباحث اخلاقی است. در این اثر به موضوع اخلاق شهروندی توجه کرده‌ایم، چون معتقدم اخلاق شهروندی برای ارتقای سطح کیفی جامعه لازم است و جایگاه ارزشمندی دارد.

رنجبر اشاره کرد: گرچه داستان این سریال با یک جوان بزهکار شروع می‌شود، اما در ادامه نشان می‌دهیم که او چگونه تلاش می‌کند زندگی‌اش را تغییر دهد. در واقع مخاطب تحول را در زندگی این جوان می‌بینند.

این نویسنده و کارگردان با اشاره به این‌که نشان دادن تضادها، پیام اصلی سریال خط است، افزود: ما می‌توانیم با بهره بردن از عناصر درام و تضادهای فکری و اخلاقی به نتایج و پیام‌های خوبی دست پیدا کنیم، البته نقش بازیگران هم در این زمینه موثر است و می‌تواند این پیام را پررنگ‌تر کند. وی عنوان کرد: در سریال تلویزیونی خط نیز دنبال ارائه تصویری از سیر و سلوک یک جوان امروزی هستیم که البته برگرفته از شخصیت سیاوش در متون و کتاب‌های کهن است. داستان این سریال در واقع تصویری از مظلومیت سیاوش را نشان می‌دهد و این‌که چگونه زندگی او را یک دروغ تغییر می‌دهد و در نهایت فردی به نام حاج رئوف، حکم مراد وی را پیدا می‌کند.

رنجبر درباره انتخاب بازیگرن این سریال گفت: کامران تفتی نقش سیاوش را بازی می‌کند. آشا محرابی هم بازیگر نقش سوگند است. در این سریال لیلا برخوردای نقش پریسا و فریبا جدیکار هم نقش صدف را بازی می‌کنند. صدف صاحب یک عطاری است. بنا به گفته رنجبر، سیاوش طهمورث در این سریال یک نقش خاص را بازی می‌کند. او فیلسوفی است که امروز کارتون‌خواب شده است. او گریم سنگینی دارد که در نگاه اول شاید بیشتر مردم او را نشناسند.جمال اجلالی هم نقش عموی سوگند را بازی کرده است. ایمان صفا و محسن افشانی هم ایفاگر نقش دوستان سیاوش هستند. مجید جعفری هم نقش یک روحانی به نام حاج آقا عرفانی را بازی می‌کند.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از نویسنده و کارگردان: عباس رنجبر، تهیه‌کننده: پریوش کاشانی، مدیر تصویربرداری: مصطفی احمدیان، صدابردار: حمید دژاکام، طراح گریم: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: علی تابع امام، مدیر تولید: پیمان جعفری، تدوین و عکس: امین رنجبر، صداگذار: مجید یوسفی، آهنگساز: مهدی زارع، شاعر و خواننده: افشین یـدالهی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: رضا کشاورزی و مدیر تدارکات: سهراب دادگستر.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كوین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
خیلی خوشحال شدم چنین مطلبی را گراشتی مرسی دستتون درد نكنه

نیازمندی ها