مسابقه هفته برنامه‌ای بود با اجرا منوچهر نوذری مهمترین چهره صنعت سرگرمی ایران در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70.

او برنامه‌ای را اجرا می‌کرد با حضور 16شرکت‌کننده. روال مسابقه هم این بود که شرکت‌کننده‌ها به سوالات منوچهر نوذری در حوزه اطلاعات عمومی پاسخ می‌دادند و بعد یکی از آنها را برای سوال بعدی انتخاب می‌کردند. هر شرکت‌کننده حق داشت 3بار اشتباه کند و با هر جواب اشتباه یکی از چراغ‌هایش خاموش می‌شد و در نهایت 3 نفر باقی می‌ماندند و به فینال می‌رسیدند و در فینال مسابقه شکل دیگری پیدا می‌کرد و یک نفر از این جمع برنده مسابقه هفته می شد .  مسابقه هفته در روزهایی پخش می‌شد که جامعه ایران به موضوع تحصیلات و درس و اطلاعات عمومی اهمیتی فراتر از مادی‌گرایی امروز قائل بود و بنابراین جوان‌های متولد دهه 50 که در آن روزها تازه پشت سبیلشان درآمده بود یا درگیر کنکور بودند و یا در دانشگاه مشغول علم و تحصیل و ساختن آینده.

مسابقه هفته به دلیل اجرای منوچهر نوذری و ساعت خوب بخش یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوره خود بود که همه جوان‌ها دوست داشتند در آن حضور پیدا کنند، دیده شوند  و بین در و همسایه و رفقا اسمی در کنند و دلی ببرند...

 اما سال‌ها بعد از فوت منوچهر نوذری ؛عادل فردوسی‌پور در برنامه نود ویدئویی غافلگیرکننده را به نمایش گذاشت . ویدئو، با کیفیت حداقلی ، مربوط به شرکت عادل در برنامه مسابقه هفته بود.تصاویری که معلوم نبود کدام آدم باخوصله ای آن را از لابه لای ارشیوش استخراج کرده .  منوچهر نوذری در این برنامه به طرز عجیبی به عادل فردوسی‌پور بند می‌کند و جملاتش خطاب به عادل با حاضر جوابی فردوسی‌پور صحنه‌های جالبی را خلق می‌کنند. موضوع مورد توجه نوذری ؛ اسم پله (ادسون آرانتس  دوناسیمنتو) است. نامی که فردوسی‌پور آن را به زبان می‌آورد( و البته در این حاضر جوابی به وضوح قصد به رخ کشیدن اطلاعاتش را هم دارد). وقتی نوذری می‌پرسد ستاره سابق تیم ملی برزیل .... عادل به جای پله از اسم کامل استفاده می‌کند و همین موضوع دست‌مایه شوخی‌های بعدی است.شوخی های نوذری با عادل و قیافه سبزه قلیانی اش ! فراموش نکنیم که این فرصتی بود که اساسا در برنامه 90 نصیب هر کسی نمی‌شد. منوچهر نوذری در صحنه این برنامه تندخوتر و جدی‌تر از آن بود که به شرکت‌کننده‌ها رو بدهد و به ندرت اتفاق می‌افتاد که چنین دیالوگی بین او و جوان‌ها شرکت‌کننده شکل بگیرد.

نکته جالب دیگر همین موضوع حسن تصادف است؛ اینکه بین آن همه شرکت‌کننده، عدل ، سوال فوتبالی آن هم این سوال فوتبالی از فردوسی‌پور پرسیده شود.کسی که بعدا مهمترین برنامه فوتبال ایران را روی آنتن برد.

مرور کامل دیالوگ‌های بین نوذری و فردوسی‌پور جالب است، خیلی جذاب. شاید نوذری با آن نبوغ خاص و تجربه استثنایی‌اش چیزی در عادل فردوسی‌پور دیده بود که اینطور با او به بده و بستان می‌پردازد. مروز این دیالوگها سفری کوتاه و دلنشین به دوره‌ای  است که جوان‌های جویای نامی مثل فردوسی‌پور آینده را از راهش تصاحب می‌کردند:

http://u.goal.com/360600/360685hp2.jpg

منوچهر نوذری: از کی بپرسم؟
شماره 4: از شماره 3
نوذری: کدام رئیس جمهور آمریکا دستور بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را صادر کرد؟
عادل فردوسی پور: ترومن.
نوذری: هری ترومن.بله.
نوذری: شهرستان زابل در کدام استان کشورمان قرار دارد؟
شماره 8: استان سیستان و بلوچستان.
نوذری: سیستان و بلوچستان.بله...از کی بپرسم؟
شماره 8: از شماره سه.
نوذری: از سه...،ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل که با تیم این کشور سه بار به مقام قهرمانی جهان رسید؟وی در طول دوران بازیگری خود در 1324 بازی مجموعاً 1282 گل به ثمر رساند.
عادل فردوسی پور: ادسون آرانتس دوناسیمنتو یا پله
نوذری: چی آقا؟!
عادل: پله... بعد اسم اصلی اش ادسون آرانتس دوناسیمنتو است.
نوذری:خب! دیگه چی درباره اش می دونی؟ بگو
عادل:چندوقت پیش باز دوباره ازدواج کرد.
نوذری: اسم های طولانی دارن،ولی خب پله دیگه.منظورتون این بود. خیلی خب...الحمدالله که اسم کاملش رو هم بلدی. شما خودت فوتبال دوست داری؟
عادل: بله.
نوذری: شبیه پله هم هستی یه خورده!


http://u.goal.com/360600/360684hp2.jpg

عادل: اینقدر دیگه سیاه نیستم.
نوذری: بری تو زمین های فوتبال، سیاه هم میشی یواش یواش! هزارودویست و خورده ای،هزاروسیصدتا بازی کرده،هزار ودویست تا گل زده...از کی بپرسم؟
عادل: شماره سیزده.
نوذری: من اولش فکر کردم داره مثلاً درس اسپانیولی می ده! از کی؟
عادل: سیزده.
نوذری: سیزده.خب... یه دور دیگه بگو اسمه رو.
عادل: ادسون آرانتس دوناسیمنتو.
نوذری: خودتی!

به چهره عادل نگاه کنید و البته برای مرحوم نوذری فاتحه‌ای بفرستید، این اولین نمایش تلویزیونی پدیده صداوسیمای ایران در دهه‌های 80 و 90 است/ سایت گل