خبر سلامت

یک مشکل اورژانسی در پسران

یک متخصص اورولوژی، نسبت به مراجعه دیرهنگام پسران برای درمان پیچش حاد بیضه هشدار داد و گفت: چرخش بیضه حول محور طناب بیضه و در نهایت اختلال و قطع خونرسانی به آن یک مورد اورژانسی است که در صورت بی‌توجهی نسبت به درمان آن پس از گذشت چهار تا شش ساعت باعث از بین رفتن بیضه خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۵۷۵۰

دکتر اسماعیل رزقی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، بیماری «تورشن» یا پیچش حاد بیضه را به عنوان یکی از اورژانس‌های کودکان معرفی و اظهار کرد: پیچش حاد طناب بیضه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث از بین رفتن بیضه در میان کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی ناآگاهی افراد، والدین، اطرافیان و حتی معلمان در مدارس را علت بر جای ماندن اثرات روحی، روانی و جسمی اسفباری در فرد و خانواده‌اش دانست و تاکید کرد: پیچش حاد بیضه به عنوان یک اورژانس واقعی شناخته می‌شود. معمولا پیچش بیضه یکی از گزینه‌های تشخیصی قابل توجه در کودکان و نوجوانانی است که دچار درد بیضه می‌شوند. شرم و حیا یا ناآگاهی فرد و اطرافیان از اهمیت ویژه زمان مراجعه بهنگام، باعث از دست رفتن زمان طلایی برای درمان می‌شود. وی ادامه داد: تورشن معمولا به صورت درد شدید با شروع ناگهانی، تورم بیضه، تهوع و استفراغ تظاهر می‌یابد. شدت این درد به گونه‌ای است که گاهی اوقات باعث بیدار شدن فرد از خواب شده و گاهی متعاقب ضربه به بیضه یا به دنبال ورزش نیز رخ می‌دهد.

شناخت جنسیت از 4 تا 6 سالگی اتفاق می‌افتد

یک فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: خوردن غذا با دست، تاتی‌کردن، تکامل کلامی کودک، راندن سه‌چرخه و شناخت جنسیت ازجمله کلیدهای طلایی کودک در محدوده سنی یازده ماهگی تا شش سالگی کودک است.

ساسان ساکت در گفت‌وگو با فارس، افزود: کودک چهار تا شش ساله می‌تواند جنس خود را تشخیص دهد و بفهمد که دختر یا پسر است، پس خانواده‌ها باید دقت داشته باشند که از چهار سالگی به بعد به هیچ عنوان لباس جنس مخالف را بر فرزند خود نپوشانند.

وی تصریح کرد: بلند بودن مو برای یک پسر بچه یا پوشیدن لباس پسرانه برای یک دختر در این سن اشتباه است، چراکه کودک در آینده دچار اختلال هویت جنسی می‌شود یا مبدل‌پوشی‌ او تقویت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها