طرح زوج و فرد که چند سالی است در تهران با مخالفت‌هایی روبه‌رو بوده حالا به شهرهای دیگر از جمله شیراز هم تسری پیدا کرده و البته در همان روزهای اولیه اجرای آزمایشی آن با واکنش‌های منفی مردم مواجه شده است.
کد خبر: ۶۳۴۲۰۸

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این باره گفت: با توجه به حجم زیاد تردد و تعداد زیاد خودروها در بافت مرکزی شهر شیراز و مطالعات کارشناسی شهرداری، نیروی انتظامی و دانشگاه، این طرح از این هفته در شیراز اجرایی می‌شود.

غلام‌مهدی حقدل افزود: قرار شده بود ممانعت‌هایی در زمینه تردد و عبور و مرور خودروها در بافت مرکزی شهر انجام شود، اما پس از بررسی‌ها وزارت کشور با اجرای طرح زوج وفرد موافقت کرد.

وی درباره نحوه‌ اجرای این طرح گفت: به مدت شش ماه ورود خودروها براساس پلاک به صورت زوج یا فرد خواهد بود و طرح در زمستان از ساعت 7 تا 15 و در تابستان از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 15 اجرا خواهد شد.

وی افزود: البته تسهیلاتی برای اقشار مختلف از جمله ساکنان محله‌های واقع شده در طرح در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند برای فقط یک خودرو مجوز تردد بگیرند.

حقدل ادامه داد: برای جانبازان، معلولان، خانواده معظم شهدا، خودروهای دولتی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها مجوزهای تردد در محدوده داده شده است. تعداد محدودی هم مجوز به اشخاص خاصی که ضرورت دارد در محدوده تردد کنند فروخته می‌شود.وی یادآور شد این طرح در ایام نوروز و تعطیلات رسمی اجرا نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به این پرسش که آیا سیستم حمل‌ و نقل عمومی فعلی موجود در شهر شیراز جوابگوی شهروندان این شهر هست و آیا در خلأ مترو ، اتوبوس و تاکسی اجرای این طرح فشار بر مردم نیست، گفت: وسایل نقلیه عمومی در شهر تقویت شده، البته نیاز هست که بیش از این تقویت شود. تعدادی پارکینگ اضافه شده و تمهیداتی در نظر گرفته شده که امیدواریم پاسخگوی مشکلات باشد.

وی درباره مخالفت مردم با تعیین محدوده طرح و برداشتن نرده‌های نصب شده در شهر در روزهای اول طرح، گفت: برای مشخص شدن این محدوده قرار است نرده‌کشی صورت گیرد، البته شاید بعضی نظرشان این نباشد که نرده‌ نصب شود. مجری طرح به کارشناسی نیروی انتظامی احترام گذاشته و نرده‌کشی انجام داده است، اما احتمال دارد تغییر کند.

معاون حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با اعلام این ‌که این طرح در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسیده و در اول دی ماه امسال از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است، گفت: طرح ترافیک شهر شیراز در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی اجرایی نشده، اما اجرای این طرح ربطی به اجرا نشدن طرح ترافیک ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها