فقط یک حرکت نادرست کافی است تا اعتبار یک بازیکن برای مدت کوتاهی هم که شده زیر سوال برود.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۹
حقه باز ترین بازیکنان سال /تصاویر

سایت جام جم ورزشی- سایت خبری و تحلیلی "بلیچر ریپورت" انگلیس گزارشی از متقلب ترین و فریبکارترین بازیکنان سال 2013 منتشر کرده است. در این فهرست بازیکنانی قرار گرفته اند که به دور از اصول جوانمردانه قصد در فریب داور داشته اند و یا اینکه خود را به تمارض زده اند تا یا وقت بازی تلف شود یا اینکه داور به سود تیمش خطا اعلام کند. دایو زدن(افتادن بیهوده بر روی زمین برای اینکه داور خطا اعلام کند) از مهم ترین شگرد حقه بازان دنیای فوتبال در سال 2013 است. نکته بسیار جالب ، قابل توجه و البته عجیب این است که در این فهرست بازیکنانی قرار گرفته اند که در سال 2013 جزء برترین های فوتبال جهان بودند. به خصوص قرار گرفتن کریستیانو رونالدو و یا گرث بیل و یا حتی لوییز سوارز در این فهرست بسیار عجیب است. با تمام عجایب لیست حقه باز ترین بازیکنان 2013 نگاهی مختصر به بازیکنان حاضر در این لیست خواهیم داشت:

1- لوییس سوارز

سایت نامبرده در عین تعجب و با وجود بازیکنانی نظیر یونگ و یا یانوزای که هر دو سلاطین دایو در فوتبال شناخته می شوند او را مرد شماره یک "دایو " زدن در فوتبال دنیا در سال 2013 معرفی کرده است. در گزارش این سایت ویدیویی از دیدار لیورپول(تیم سوارز) با استوک سیتی در لیگ برتر به نمایش گذاشته شده که سوارز در آن تا می تواند در محوطه جریمه حریف دایو می زند.

 

2-اشلی یونگ

یونگ ، این بازیکن منچستریونایتد هرگز نمی تواند از زیر سایه لقب همیشگی اش یعنی "دایور" بیرون بیاید. او را به عنوان یکی از بزرگترین فریبکاران دنیای فوتبال می شناسند که البته امسال به مقام دومی رضایت داده است.

 

3- جوئل کمپل

این فوتبالیست کاستاریکایی بدین جهت در فوتبال اروپا سال گذشته شهرت پیدا کرد که دایور چیره دستی است. البته او برای رسیدن به اساتیدی همچون یونگ راهی طولانی در پیش دارد! در تصویر بالا او با همان یکی از دایو های زیرکانه اش به نفع تیمش خطا می گیرد.

 

4- دیدیه دروگبا

این فوتبالیست ساحل عاجی پیش از این نیز سابقه دایو زدن داشت اما گویا در گالاتاسرای ترکیه مهارت بیشتری در دایو زدن پیدا کرده است. دروگبا علاوه بر دایو کلا علاقه عجیبی به تمارض دارد. تصویر دایو دیدنی و جانانه او را در تصویر بالا دیدید؟

 

5-دنی آلوز

این مدافع تیم بارسلونا هم در فهرست حقه بازترین و دایورترین فوتبالیست های سال قرار گرفته است. او فقط به شیرجه زدن بیهوده برای خطا گرفتن به نفع تیمش راضی نیست، آلوز حتی پس از دایو هم خود را به تمارض می زند.

 

6- کریستیانو رونالدو

خیلی ها با دیدن نام این فوتبالیست بی همتا در لیست دایورهای سال 2013 با خود می گویند مگر می شود؟ بله، می شود! رونالدو درست یا غلط در این لیست 10 نفره سایت بلیچر ریپورت قرار گرفته است. به نظر نمی آید او در رئال مادرید برای فریب داور کاری انجام داده باشد اما به هر حال وقتی او در منچستر بود بی شمار دایو می زد.

 

7- سرخیو بوسکتس

دیگر دایور و فریبکار بزرگ دنیای فوتبال در سال 2013 باز هم از بارسلونا می آید و نامش سرخیو بوسکتس است. درباره اینکه او چقدر دایور است  و چقدر در صدد فریب داور است بماند، فقط به تصویر او در صحنه بالا نگاه کنید!

 

8- برایان کاراسکو

او هم به عنوان یکی از بزرگ فریبکاران دنیای فوتبال شناخته می شود که برای گرفتن پنالتی برای تیمش حتی حاضر به خود آسیب بزند. البته کاراسکو به دور از چشم داور بر روی بازیکنان حریف خطا می کند که نمونه اش را بالا می بینید. این فوتبالیست شیلیایی هم اکنون در تیم ادوکس ایتالیا بازی می کند.

 

9- نیمار

این پدیده برزیلی و دایو زدن؟! خوب هم می شود. او با وجود همه مهارت هایی که در فوتبال دارد گاهی اوقات برای اینکه جریان را به نفع تیمش پیش ببرد بر روی زمین شیرجه می زند و یا خطا می کند. خیلی جالب است که او سومین بارسلونایی لیست 10 فریبکار فوتبال دنیا در سال 2013 است.

 

10- گرث بیل

گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا که هم اکنون در رئال بازی می کند گاهی اوقات فریب دادن داور را برای تیمش یک نیاز احساس می کند.

با فریبکاران و دایورهای فوتبال دنیا در سال 2013 آشنا شدید. از این دست بازیکنان چند نفر در فوتبال ایران سراغ دارید؟!

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها