گزیده عناوین روزنامه‌های صبح چهارشنبه

جک با هویج در تهران هیگ با چماق در لندن

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح شنبه

اصلاح‌طلبان افراطی ترش کردند

روزنامه‌های صبح شنبه ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون در صورت عدم صرفه‌جویی منتظر قطع گاز خانگی باشید، کشف ردپای سعودی‌ها در انفجار مقابل سفارت ایران، عربستان عامل اجرای توطئه‌های آمریکاست، اصلاح‌طلبان افراطی ترش کردند، وزیر! جلوی تخریب باغ‌های لواسان را بگیرید، اجرای توافق ژنو از اوایل بهمن، پیش‌بینی اجرای توافق ژنو از اوایل بهمن و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۶۳۱۷۸۴
اصلاح‌طلبان افراطی ترش کردند

سیاست روز:اصلاح‌طلبان افراطی تُرش کردند

حماسه ۹ دی که به فرموده رهبر انقلاب تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است از چشم بسیاری مدعیان دور ماند. انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد، انتخابات ریاست جمهوری سوم تیر و انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد هم حماسه مردمی بود، اما حماسه ۹ دی به خاطر مقابله با فتنه و فتنه‌گران حماسه‌ای بزرگتر از دیگر اتفاقاتی بود که در تاریخ ایران ماندگار است.

در سالروز این اتفاق بزرگ و مهم که باعث شد فتنه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ با درایت و بصیرت مردم خنثی شود، رسانه‌های اصلاح‌طلب و شخصیت‌های سیاسی این طیف بدون هیچ اظهار نظری به سالروز این حماسه بی اهمیتی نشان دادند و حتی به برخی مسئولینی که این روز را گرامی داشته بودند انتقاد هم کردند.

خوب، شاید گمان برود که طبیعی است چنین رفتاری از سوی اصلاح طلبان سر بزند و انتظاری هم نباشد که مانند دیگر اقشار مردم، نهادها، شخصیت‌ها و رسانه‌های دیگر به تبیین ابعاد چنین روز بزرگی بپردازند و آن را تجزیه و تحلیل کنند و گرامی بدارند، چون آنها مسبب فتنه ۸۸ بودند و حتی شاید از حماسه‌ای که مردم در ۹ دی ۸۸ آفریدند خشمگین هم باشند. اقلیتی که اکنون سعی دارند خود را در اتفاقات فتنه ۸۸ به حق بدانند و اکثریت را ناحق جلوه دهند. گذشته را فراموش کنیم و سوء تفاهم خواندن آن همه اغتشاش ، بلوا ، فتنه و اعلام از حق خود گذشتن در همین راستا پیگیری می‌شود.

دکتر حسن روحانی که در همان زمان فتنه ۸۸ مواضع روشن و قاطعی علیه فتنه گران داشته است و حتی حماسه ۹ دی را اتفاق و حرکتی بزرگ از سوی مردم در آن زمان معرفی کرده است در جلسه یکشنبه هفته گذشته هیأت دولت باز هم درباره این روز بزرگ سخن گفته بود که به مذاق و مزاج اصلاح طلبان خوش نیامده بود و ترش کرده بودند!

رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب که خود هیچ اشاره‌ای به سالروز ۹ دی نکرده بودند توقع داشتند که رئیس جمهور هم از آنها تبعیت کند و درباره این روز سخنی نگوید اما حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با تأکید براینکه بصیرت فقط برای یک روز خاص نیست بلکه همیشه باید برای ما روز بصیرت باشد، گفت: خوشبختانه با مدیریتی که رهبری انقلاب کردند، ملت ما بصیرت خود را با حضور حماسه‌ساز در انتخابات ۹۲ نشان دادند. وقتی رهبری با درایت بر جذب حداکثری تأکید کردند و حتی از کسانی که حکومت را هم قبول ندارند دعوت به شرکت در انتخابات کردند، مردم با بصیرت عمل کردند.

اصلاح طلبان البته طیف تندروی این جناح سیاسی که در پی کمرنگ کردن و حتی به فراموشی سپردن حماسه ۹ دی ۸۸ است اکنون به خاطر بزرگداشت این روز آن هم به صورت گسترده خشمگین هستند و خشم خود را به سخنان رئیس جمهور نشان دادند.

واکنش‌ها به سخنان رئیس جمهور از دکتر زیبا کلام آغاز شد و او در یادداشتی نوشت؛«اظهارات حضرتعالی در خصوص ۹ دی بی‌درنگ بر صدر رسانه‌های اصولگرا نشست و همان اندازه که برای ایشان دلخواه و دلنواز بود، کسرِ قابل توجهی از دل‌‌سپردگانتان را سرد و ناامید کرد. اگرچه فهم می‌توان کرد که دایره وسیع تلاش و تقلاهای اصولگرایان چون نقطه در میانتان گرفته بود – که مصمم بودند داستان «فتنه» و «۹ دی» را امسال هرچه باشکوه و جلال‌تر برگزار کنند – و حضرتعالی ناگریزانه و ناگزیر می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظری اظهار کنید.»

اصلاح طلبان خاصه تندروها که از همان ابتدای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ سعی در مصادره او داشته و هنوز هم دارند، توقع و انتظار دارند که آقای روحانی که اکنون رئیس جمهوری اسلامی ایران و همه مردم است، با سیاست‌های اصلاح طلبان همراه باشد و خواسته‌های آن‌ها را مورد توجه قرار دهد.

حماسه ۹ دی که یک رفتار ملی و دینی از سوی مردم بود، چگونه می‌توان از یاد برد و یادی از آن نکرد و توقع داشت که رئیس جمهوری اسلامی ایران هم درباره آن سخنی نگوید و آن را گرامی ندارد.

روحانی در همان جلسه هیأت دولت با اشاره به فرارسیدن روز ۹ دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت، گفت: مردم زمانی که احساس کردند به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماعشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.

رئیس جمهور با تأکید براینکه حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود، گفت: مردم برای حمایت از جناحی خاص به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت در آورد دلدادگی مردم ایران به عاشورا و ارزش‌های انسانی برآمده از آن بود. مردم با هدف دفاع از اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی به حرکت در آمدند، چون احساس کرده بودند به فرهنگ عاشورا اهانت شده و بیگانگان زمینه را برای مداخله مناسب یافته‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست، لازمه بصیرت را تشخیص دقیق شرایط زمان و مصالح کشور دانست و افزود: امروز در شرایطی که ما در حال مذاکره جدی با قدرت‌های جهانی هستیم مصلحت کشور اقتضا می‌کند بالاترین درجه وحدت و انسجام ملی را نشان دهیم.

روحانی در ادامه افزود: دولت وظیفه خود می‌داند که مسئولیت قانونی خود در سیاست خارجی کشور را در راستای هدایت‌های رهبری با هوشیاری و کارآمدی ایفا کند و اطمینان دارد که مردم با بصیرت، با حمایت‌های همه جانبه خود، موفقیت کشور در این عرصه را هم تضمین خواهند کرد.

این سخنان رئیس جمهور حتی در بسیاری از روزنامه های روز دوشنبه هفته گذشته اصلاح طلب که مصادف با سالروز ۹ دی بود سانسور شد و از صدر اخبار آنها حذف شد.

سخنان رئیس جمهور درباره حماسه ۹ دی باعث شد تا اصلاح طلبان تندرو و افراطی بیشتر در حاشیه قرار بگیرند و با واکنش و موضع گیری علیه سخنان رئیس جمهور که قابل دفاع و تقدیر است، ماهیت ونقش خود در فتنه ۸۸ را بیشتر آشکار کنند.

سخنان رئیس جمهور روشن کرد که راه دولت تدبیر و امید با راه اصلاح طلبان خاصه تندرو و افراطی دو راه متفاوت است که از همان ابتدا از هم جدا بوده است.

جام جم

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهدای مازندران: دفاع مقدس عرصه بروز شگفت آور استعدادها بود
در صورت عدم صرفه‌جویی منتظر قطع گاز خانگی باشید
انتقال پایتخت؛ کارشناسان مخالف مردم موافق
بستک؛ هنوز در شوک زلزله

خراسان

کشف ردپای سعودی‌ها در انفجار مقابل سفارت ایران
مشهد اشکباران بود در شام غریبان
سیاست جدید فیلتر نرم افزارهای مشابه «وی چت» اعلام شد
دوسوم اعضای کابینه به مجلس فرا خوانده شدند

کیهان

وزیر اقتصاد: یارانه‌های نقدی در فاز دوم یکسان پرداخت نمی‌شود
رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت10 هزار شهید مازندران: استراتژیست‌ها و فرماندهان زبده نظامی دستاورد دفاع مقدس هستند
عملیات سنگین ارتش عراق برای سرکوب تروریست‌ها در رمادی و فلوجه
مدیرمسئول کیهان در مسجد لولاگر تهران: اصحاب فتنه ابوموسی اشعری را الگوی اعتدال و مالک اشتر را نماد تندروی می‌دانند!

رسالت

عربستان عامل اجرای توطئه‌های آمریکاست
دلخوش: سبد کالای اساسی بهمن و اسفند‌ ماه امسال بین مردم توزیع می‌شود
ارائه یک هزار پایان‌نامه با موضوع دفاع مقدس تا 3 سال آینده
دفاع مقدس آزمونی برای بروز استعدادها بود

قدس

کاهش قیمت ارز ادامه می یابد
جهان انفجار ضاحیه را محکوم کرد
گروه بازجویی ایرانی به لبنان می رود
آیین خطبه خوانی در بارگاه منور رضوی

سیاست روز

اصلاح‌طلبان افراطی ترش کردند
کاهش قیمت دلار در ماه‌های آینده
حرکت عظیم جوانان در دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی است
پیوند خونبار دلارهای بادآورده ریاض با باروت صهیونیستی

حمایت

حمایت از احزاب در دستور کار دولت یازدهم؛ احزاب امروز به میهمانی وزارت کشور می‌روند
دادستان کل کشور: بودجه قوه قضاییه با مأموریت‌هایش همخوانی ندارد
اعزام هیات تشریک مساعی به لبنان
در گفت‌وگوی «حمایت» باکارشناسان حقوقی بررسی شد: تبعات قمار واقعی در فضای مجازی

تهران امروز

توضیح درباره دلایل بازداشت بابک زنجانی
اجرای توافقنامه ژنو از اوایل بهمن ماه
گزارش جدید از وضعیت بازارهای مالی کشور
تجلیل قالیباف از خانواده اولین شهید فتنه 88

وطن امروز

انتشار یک فایل صوتی از سیدمحمد خاتمی در رد ادعای سال88 فتنه‌گران  خاتمی: تقلب نشد
دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید مازندران با رهبر انقلاب دیدار کردند
دادستان کل کشور:  فتنه‌گران از داخل پالس می‌دادند تحریم‌ها را بیشتر کنید
افتتاحیه چهارمین جشنواره عمار رونمایی از ترانه جدید حامد زمانی

جوان

دادگاه لبنانی- ایرانی برای تروریست‌های عربستانی
محاکمه سران فتنه، مطالبه‌ای که چهار ساله شد
کسادی مسکن بسازوبفروش‌ها را زورگو‌تر کرده است
اهالی لواسان رونوشت نامه خود را خطاب به وزیر راه و شهر‌سازی در اختیار«جوان» قرار دادند آقای وزیر! جلوی تخریب باغ‌های لواسان را بگیرید

آرمان

روحانی: وزرا باید دلگرم شوند نه تهدید
موازی کاری با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
اجرای توافق ژنو از اوایل بهمن
تیراندازی در اتوبان بابایی

ابتکار

11وزیر کابینه به مجلس احضار شدند؛ مسیر شلوغ پاستور- بهارستان
انتقال پایتخت از نگاه پروفسور کردوانی؛ تهران همه جا را نابود کرده، حالا می خواهد فرار کند
محمدی گلپایگانی: به تغییر در دوره روحانی امیدوارم
تازه‌ترین سناریوهای گرانی سوخت؛ قیمت بنزین چقدر افزایش می‌یابد؟

مردم سالاری

وزیر امور خارجه خبر داد: اعزام هیاتی از ایران برای شرکت در بازجویی «الماجد»
امروز، هم‌اندیشی‌ احزاب با وزیر کشور کلید دولت امید به قفل احزاب رسید
در گفت‌وگو با صاحب‌نظران سیاسی عنوان شد: احزاب پویا و نهادهای مدنی فعال، ویژگی جوامع مدرن
سخنگوی دولت: تورم مهار شده و در حال کاهش است

قانون

دعوت دولت اعتدال از تشکل‌های سیاسی کرکره ‌احزاب بالا رفت
خبرسازان روزهای تعطیل
کارگرد‌ان نمایش «سقراط»: مشاور فلسفی من «کارل پوپر» بود
رئیس کمیسیون وارد‌ات اتاق بازرگانی: صنایع ایران د‌ر معرض فرسود‌گی

شرق

بابک زنجانی در اوین ماند
پیش بینی کاهش نرخ آزاد دلار در ماه‌های آینده
مقام معظم رهبری:دفاع مقدس آزمون بزرگ ملت در بروز استعدادها بود
زن ایرانی در میشیگان قربانی خشونت خانگی

دنیای اقتصاد

انحصار پرداخت وام مسکن می‌شکند؟ طرح موازی برای وام مسکن
پنج خبر رئیس‌کل بانک مرکزی برای اقتصاد ایران
پیش‌بینی اجرای توافق ژنو از اوایل بهمن
اونس تغییر مسیر داد استارت صعودی طلا در 2014

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها