با گوشی هوشمند خود، پیکاسو شوید

فوران هنر از نوک انگشت

تا همین چند سال پیش، ویرایش عکس کاری نبود که هر کسی بتواند انجام دهد، اما به لطف پیشرفت گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های جدید عکاسی، بلافاصله بعد از ثبت عکس می‌توانید آن را ویرایش کنید.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۰

 کار با اپلیکیشن‌های موبایل به مراتب راحت‌تر از فتوشاپ و نرم‌افزارهای مشابه است. اگر اهل عکس و عکاسی هستید، با دانلود این‌گونه اپلیکیشن‌ها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا عکس‌هایتان را به شیوه‌ای جدید ویرایش کنید. اگر حرفه‌ای‌تر هستید و استعداد خلق یک اثر هنری و نقاشی را دارید، باز هم می‌توانید به اپلیکیشن‌های طراحی روی گوشی تکیه کنید. به همین دلیل، این بار سراغ نحوه کار با اپلیکیشن‌های طراحی روی گوشی‌های تلفن‌همراه و تبلت رفته‌ایم تا با سر انگشتانتان یک اثر هنری خلق کنید.

ArtStudio

سیستم‌عامل: iOS 4.3 و بالاتر

قیمت: ۴.۹۹ دلار

حجم: ۲۱.۵ مگابایت

قابلیت نصب در: آیفون، آی‌پد و آی‌پاد لمسی

آرت‌استودیو، برنامه‌ای کامل است. با این اپلیکیشن، هم ابزارهای فتوشاپ را در اختیار دارید و هم می‌توانید نقاشی بکشید. آرت‌استودیو، مجموعه‌ای از قلم‌ها و ابزارهای ویرایش عکس را که برای کشیدن یک اثر هنری به آنها نیاز دارید، در خود جای داده است. بسیاری از هنرمندانی که با ابزارهای دیجیتال و تبلت کار می‌کنند، آرت استودیو یکی از ابزارهای ضروری‌شان است. کری‌کریستن سن، تصویرساز و گرافیست که مدت‌هاست با آرت‌استودیو کار می‌کند، در مورد این اپلیکیشن گفته: «قبل از آی‌پد، من طراحی روی آیفون را تجربه کرده بودم و دنبال اپلیکیشنی می‌گشتم تا ابزارهای متفاوتی در اختیارم قرار دهد. آرت‌استودیو همه این کارها را انجام می‌دهد. تجربه این اپلیکیشن روی آی‌پد فوق‌العاده است و به یکی از ابزارهای کار همیشگی من تبدیل شده است.» آرت‌استودیو در دسته برترین اپلیکشین‌ها قرار می‌گیرد، زیرا با آن یک استودیو کامل مجازی در اختیار دارید که می‌توانید برای نقاشی، طراحی و ویرایش عکس از آن استفاده کنید.

چگونه در ArtStudio از لایه‌های مختلف استفاده کنیم؟

اپلیکشن‌های زیادی برای طراحی و ویرایش عکس روی تبلت و تلفن همراه وجود دارد، اما آنچه باعث متمایز شدن آرت‌استودیو از دیگر برنامه‌های مشابه شده، امکان استفاده از لایه‌های مختلف است. این امکان، حال و هوای کار با فتوشاپ را برای شما ایجاد می‌کند. چهار مرحله زیر را دنبال کنید تا با فوت و فن کار با آرت‌استودیو آشنا شوید.

 

مرحله اول آیکون layers در زیر نوار ابزار آرت‌استودیو را لمس کنید. بعد از این کار می‌توانید محدوده‌ای را که برای کار در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

مرحله دوم بعد از انجام تغییرات دلخواه، با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش، لایه خاموش یا روشن می‌شود. به یاد داشته باشید برای انجام این کار حتما روی همان آیکون layers قرار داشته باشید.

مرحله سوم اگر هنگام کار با یک لایه، بالای صفحه نمایش را لمس کنید، گزینه Add Mask نمایان می‌شود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید حالت‌ها و رنگ‌های مختلفی به لایه‌های خود بدهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

مرحله چهارم قسمت منوی layers را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید کارهایی مانند کپی، دوباره‌سازی، آینه کردن، سر‌و‌ته کردن و خیلی کارهای جالب دیگر را انجام دهید. همچنین در قسمت select tools در گوشه راست نوار، تنظیمات متعددی در اختیار دارید که نمونه آن را فقط در فتوشاپ می‌توانید پیدا کنید.

نکات اساسی

سایز نقاشی: در آی‌پد۲ می‌توان با سایز ۲۰۰۰ در ۲۰۰۰ نقاشی کرد. این سایز روی آی‌پد فوق‌العاده است و با آمدن آی‌پد جدید بزرگ‌تر هم شده است.

ابزارهای انتخاب: در نقاشی دیجیتال می‌توانید کار را بزرگنمایی کنید و با دقت زیادی کارتان را انجام دهید؛ کاری که هیچ وقت در طراحی روی کاغذ امکان‌پذیر نیست. با ابزارهای آرت استودیو می‌توانید لایه‌های مختلف کار و بخش موردنظر را انتخاب و روی آن کار کنید.

قلم‌ها: اگر خیلی به فتوشاپ وابسته هستید، نگران نباشید چون آرت استودیو، قلم‌های فتوشاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن، در هر بخش از کار می‌توانید از قلم‌های متفاوتی استفاده کنید. این قلم‌ها دقت خوبی دارند.

مائده گیوه‌چین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها