رییس جمهور در دیدارِ وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی:

باید تلاش کنیم هزینه مردم در بخش درمان کاهش یابد

هزینه درمان ناباروری تا 10 میلیون تومان می‌رسد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور ناباروری در کشور گفت: این هزینه‌ها گاهی تا ده میلیون تومان نیز می‌رسد که در این شرایط لازم است با تعامل بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشش بیمه ناباروری انجام گیرد.
کد خبر: ۶۲۸۴۸۱

شهلا میرگلوبیات با تاکید بر ضرورت هر چه سریع‌تر پوشش بیمه ناباروری برای زوجین نابارور، افزود: به‌طور حتم برای اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و در‌نهایت افزوده شدن به جمعیت کشور، لازم است تا از زوجین نابارور حمایت شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه هزینه‌های درمانی زوجین نابارور سرسام‌آور است به‌گونه‌ای که مشکلات زیادی را برای این افراد ایجاد کرده است. به گزارش مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه به‌دلیل نبودن مراکز تخصصی در برخی شهرستان‌ها، زوجین نابارور بناچار مجبور هستند به تهران سفر کرده تا از خدمات این مراکز برای درمان خود بهره‌مند شود؛ در‌این شرایط علاوه بر هزینه‌های درمان یا اعمال جراحی، هزینه‌های رفت و آمد نیز بر دوش آنها سنگینی می‌کند.

میرگلوبیات یادآور شد: باید هرچه سریع‌تر داروهای زوجین نابارور زیر پوشش بیمه قرار گیرد و حداقل کار این است که بیمه بخشی از هزینه‌های داروهای ناباروری یا عمل‌های جراحی را تقبل کند.

وی با انتقاد از این‌که تاکنون بیمه‌ها نقش مثبتی در پوشش بیمه‌ داروهای ناباروری نداشتند، خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که هزینه‌های درمانی زوجین نابارور در مراکز خصوصی و دولتی متغیر است، اما گاهی بیمار باید تا ده‌میلیون تومان نیز برای درمان خود پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها