سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌ها حق ندارند قول‌های بیهوده بدهند زیرا قرار نیست در این دولت چک بی‌محل صادر کنیم.
کد خبر: ۶۲۵۷۶۶
چک بی‌محل صادر نمی‌کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد نهاوندیان در نخستین اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی افزود: یکی از وظایف معاونت حقوقی ریاست جمهوری این است که وعده ها را رصد کند.  

وی به ارائه لایحه بودجه سال 93 به مجلس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یکی از افتخارات این دولت است که در موعد مقرر لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد و این امر هم جنبه نمادین و هم جنبه واقعی دارد.

وی افزود: دولت به رغم اینکه در ماه های نخست سال فعالیت خود را آغاز کرد و فرصت کمی برای هماهنگی دستگاه ها در اختیار داشت اما در این فرصت کوتاه بودجه ای تدوین کرد که می‌تواند ادعا کند ارقام آن واقعی است و از هر خط آن می‌ تواند دفاع کند و این یک افتخار است و واقعا حرکت خوبی بود.

وی ادامه داد: جنبه نمادین این موضوع نیز در احترام به قانون بود که بسیار ارزشمند است.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: اینکه دولت به همه کارکنان خود اعلام کند که من اولویت جدی بر رعایت قانون قائل هستم و این پیام در همه ارکان قوه مجریه سرایت کند که این دولت خود را قائل به رعایت تکالیف قانونی می داند ، این امر بسیار مهمی است.

وی افزود : چون اگر جایی نتوانست قانون را رعایت کند باید عذر قابل قبولی ارائه کند و از سر بی بندباری پذیرفته نیست که قوانین و مقررات عمل نشود اگر در جایی قانون قابل عمل نیست باید قانون‌ های جایگزین برای اصلاح پیشنهاد شود.

نهاوندیان با بیان اینکه یکی از نکات مثبت قانون بودجه تعهد دولت نسبت به مردم و فعالان اقتصادی این است که جدی با آن برخورد شود گفت: امسال سال پر در آمدی نیست لذا بودجه عمرانی لایحه بودجه سال 93 کمتر از آن چیزی است که دولت مایل بود دراین حوزه صرف کند.

وی ادامه داد: اما در این خصوص منطقی اتخاذ کردیم مبنی بر اینکه میان هزاران طرح عمرانی که تعهد شده است ، طرح‌هایی را در اولویت قرار دهیم که به بهره برداری برسد و آثارش در اقتصاد کشور دیده شود.

نهاوندیان گفت : معنای این کار آن است که ما درباره تعهدات خود به مردم صادق و صریح باشیم ، یعنی اگر می گوییم به طرح‌هایی اولویت بیشتری می دهیم که 80 درصد آن اجرایی شده است و امسال می شود به بهره برداری رساند یعنی آن طرحی که فقط کلنگ زده شده و حتی 20 درصد هم پیشرفت فیزیکی نداشته است آن در اولویت نیست.

وی افزود: عیبی ندارد که ما این صراحت ها را با مردم داشته باشیم .

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه در طول این سال‌ها پروژه‌هایی را زخمی‌کرده‌ ایم اما عملا نتوانسته ‌ایم کاری از پیش ببریم، گفت : گاهی دیده ‌ایم که یک پروژه نه تنها ده سال بلکه 20 سال طول کشیده است تا به بهره‌برداری برسد و حاصل این موضوع جز بدبینی مردم نبوده است.

وی افزود : در قانون بودجه تلاش کرده‌ ایم این پیام به مردم داده شود ، تعهدی به مردم بدهیم که از پس آن برمی‌آییم .

نهاوندیان گفت: قول‌هایی که شادمانی آن فقط در حد آن جلسه است و یا در حد آن سفر است و بعد عملا اجرایی نمی ‌شود نتیجه آن جز ‌افزایش بدبینی و ناامیدی در جامعه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها