تقاضای سرمایه‌گذاران اروپایی برای ورود به بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان درخواست‌های متعددی از سرمایه‌گذاران خارجی بویژه شرکت‌های اروپایی برای حضور در بازار سرمایه کشور دریافت کرده است.
کد خبر: ۶۲۴۷۰۷

علی صالح‌آبادی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: البته ‌اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه بانکی با اعمال تحریم‌ها وجود دارد، چنین امکانی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود ندارد، اما با توجه به حاکمیت فضای مثبت در سطح بین‌المللی به نظر می‌رسد که بتوانیم در آینده شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری به کشور باشیم.وی ادامه داد: البته این نکته را نباید فراموش کرد که بورس ایران از نظر تنوع صنایع با دیگر بورس‌های دنیا قابل مقایسه نیست.

به گفته وی، با رفع کامل محدودیت‌ها شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارجی در بورس خواهیم بود.

صالح‌آبادی ادامه داد: البته با راه‌اندازی معاملات آنلاین این امکان برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شد که بتوانند در بورس تهران به معامله سهام خود بپردازند.در همین حال ، انتشار اوراق سفارش ساخت به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، اوراق سفارش ساخت، اوراق بهادار بانامی است که ناشر براساس قرارداد سفارش ساخت منعقده با کارفرمای خود منتشر می‌کند. این اوراق قابل ‌معامله در بورس‌ها یا بازارهای خارج از بورس است.

در همین حال شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با 652 واحد افزایش به 85 هزار و 962 واحد رسید و به این ترتیب ارزش بازار سهام نیز 420 هزار و 460 میلیارد تومان افزایش یافت.بازدهی بورس نیز امسال به حدود 126 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها