واکنش سردار دهقان به اظهارات تهدیدآمیز وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر دفاع آمریکا که گفته بود دیپلماسی با ایران، باید به وسیله نیروی نظامی حمایت شود، گفت: دیپلماسی بر پایه عقلانیت و منطق به نتیجه می‌رسد نه برپایه توسل به زور و پایمال کردن حقوق ملت‌ها.
کد خبر: ۶۲۳۸۹۶

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار حسین دهقان افزود: ادبیات تهدیدآمیز و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه و به دور از عقلانیت و منطق، فاقد ارزش و نزد افکار عمومی جهانی، مذموم و غیرقابل پذیرش است.

وی گفت: استفاده از این ادبیات موجب افزایش تنفر ملت‌ها نسبت به بکارگیرنده آنها و توسعه فضای بی‌اعتمادی به سردمداران سیاسی آمریکا می‌شود و اثبات کننده تاثیرپذیری آنها از لابی صهیونیستی است.

دهقان گفت: اعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا مبنی بر این‌که آنها تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج‌فارس می‌فروشند، پرده از اهداف طرح ایران‌هراسی آنان برداشته و نشان می‌دهد آنان به فکر امنیت منطقه نیستند، بلکه به دنبال تامین منافع و نجات اقتصاد بحران‌زده خود هستند.

وی تاکید کرد: به کشورهای دوست و برادر خود در خلیج‌فارس توصیه می‌کنیم با هوشیاری در دام جنگ روانی نظامیان آمریکا نیفتند.

وزیر دفاع گفت: پرسشی که در اذهان ایجاد می‌شود علت تناقض موجود در اظهارات و مواضع مقامات آمریکایی است که از یک طرف منادی صلح و دفاع از حقوق بشرند و از طرفی به طبل جنگ و تهدید می‌کوبند.

دهقان تصریح کرد: امنیت پایدار در منطقه در سایه حسن همجواری، تعامل سازنده و همکاری‌های مشترک متکی بر اعتماد و به دور از سوءظن قابل حصول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها