وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کمبود 24 هزار معلم در مقطع ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به کمبود 24 هزار معلم در نتیجه اجرای شتاب‌زده طرح 3 - 3- 6 اشاره کرد و گفت: نظام 3 - 3- 6 در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است و باید آن را اجرا کرد، اما آنچه که مهم‌تر است روش‌ و محتوای آموزشی است.
کد خبر: ۶۲۳۰۴۳

به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی افزود: در دو سال اخیر شاهد بودیم که با عجله نظام 3 - 3- 6 که صرفا ساختار است، اجرا شد و سال گذشته برای نخستین بار کلاس ششم و امسال کلاس هفتم را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم، اما باید توجه داشته باشیم تغییری که در نظام آموزش ایجاد می‌شود نیاز به مقررات و نقشه راه دارد، اما متاسفانه در سال‌های اخیر نقشه راه تهیه نشد و یکباره به کلاس پنجمی‌ها اعلام کردند که باید به کلاس ششم بروند. در چنین فضایی به تعداد زیادی معلم، فضای آموزشی و کتاب درسی نیاز داشتیم که برای آنها تدبیری نشده بود.

فانی تاکید کرد: امسال در مقطع ابتدایی با کمبود 24 هزار معلم مواجه بودیم که با به‌کارگیری معلمان بازنشسته سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. باید بگویم مسیری که برای تحول شروع شده دیگر امکان بازگشتی برای آن وجود ندارد و تلاش داریم نقاط ضعف را جبران کنیم و در این صد‌روز کمبود معلم برای کلاس ششم را جبران و برای معلمانی که برای نخستین بار در پایه هفتم تدریس را آغاز می‌کردند دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی درباره این‌که آیا درصدد لغو دستورالعمل تعطیلی پنجشنبه‌ها هستید، تاکید کرد: هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و در دو بعد در حال بررسی تعطیلی پنجشنبه‌ها هستیم. اول آن‌که در نظر داریم تا روز پنجشنبه برای ایجاد شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان در مدارس برنامه‌های شاد و فوق برنامه برگزار کنیم که در این زمینه کانون پرورش فکری گزارش اولیه‌ای را به بنده ارائه کرد، اما قانع نشدم و نیازمند بررسی بیشتر است. از سوی دیگر معاونت پرورشی نیز در این زمینه مشغول کار است که پس از اعلام نتایج آنها در رابطه با تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر قرار باشد پنجشنبه‌ها مدرسه‌‌ها باز باشد، باید برنامه‌های شاد همچون ورزش، کارهای پرورشی و مهارت زندگی به دانش‌آموزان داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها