مرد سارق در برخی از دزدی‌ها همسرش را نیز با خود همراه می کرد

مامور قلابی جیب مردم را خالی می‌کرد

مامور قلابی که با همدستی همسرش و به بهانه جابه‌جایی مسافران مرد، آنان را بازرسی و اموالشان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۵۵۹۵

به گزارش پلیس آگاهی تهران، روز دهم آبان امسال مردی با حضور در کلانتری 118 ستارخان، از مرد و زن مامورنما به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی افزود: روز حادثه سوار یک خودروی پژو شدم که یک مرد و زن سرنشینان آن بودند. پس از طی مسافتی راننده با معرفی خود به عنوان پلیس، مدعی شد به من مشکوک شده است و باید مرا بازرسی کند. او سپس پول و گوشی تلفن همراهم را برداشت و در حاشیه خیابان ـ در حالی که بی‌سیمی نیز در خودرویش بود ـ مرا به بهانه بازرسی دقیق‌تر از خودرو پیاده کرد و درون خودرویش نشست و به‌سرعت متواری شد .

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.با شروع تحقیقات و چهره‌نگاری رایانه‌ای متهم فراری و زنی که همدستش بود، جستجو برای دستگیری آنها ادامه یافت تا این که افراد دیگری نیز که تعدادی از آنها از اتباع افغان بودند، با حضور در پلیس آگاهی از یک مرد و زن که ماموران قلابی بودند، به اتهام سرقت پول و گوشی‌ا‌شان شکایت کردند .

دستگیری زوج سارق

در ادامه مشخص شد، تصاویر رایانه‌ای با همان دو متهمی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد که ماموران در این مرحله هویت آخرین مالک خودرو به نام علیرضا، سی‌و‌هفت ساله را شناسایی کردند.به این ترتیب مالباخته‌ها با مشاهده تصویر این فرد، او را به عنوان مامور قلابی و سارق اموالشان معرفی کردند.با پیگیری تحقیقات، وی و همسرش روز‌های پایانی هفته گذشته در خانه‌شان در منطقه یافت‌آباد دستگیر شدند و از خانه آنها نیز مقادیری ماده مخدر شیشه و ارز خارجی کشف و ضبط شد .

 

اعتراف مامور قلابی

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهمان با انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی، به جرمشان اعتراف کردند. مرد متهم گفت او و همسرش شش سال است ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند و برای تامین هزینه اعتیادشان با جعل عنوان پلیس، دست به دزدی می‌زنند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، همسر متهم در نقش مسافر ظاهر می‌شده و با نشستن در صندلی جلو، اعتماد مسافران را جلب می‌کرده و در برخی دزدی‌ها نیز همسرش با او همراه نبوده است. غیاثوند یادآور شد: با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام این زوج مامورنما گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای ارائه شکایت، به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها