در ششمین روز ماه محرم‌، ۱۳ شهید گمنام در هفت نقطه از استان‌های تهران، اصفهان، البرز و گلستان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۰۳۱
۱۳ شهید گمنام فردا آسمان کشور را عطرآگین می‌کنند

مهدی رضایی مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(علیه‌السلام)، در ادامه تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گلگون کفن تازه تفحص شده، 13 شهید گمنام در هفت نقطه از 4 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی در خصوص جزئیات خاکسپاری شهدای گمنام گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، یکشنبه 19 آبان ماه سال جاری پیکرهای مطهر شهدا در نقاط تعیین شده استان‌های البرز، اصفهان، تهران و گلستان آرام می‌گیرند.

رضایی با اشاره به برنامه تشییع شهدای گمنام در استان البرز، بیان داشت: پیکرهای مطهر دو شهید گمنام ساعت 14 فردا از میدان شهرداری، با حضور مردم شهید پرور کمال‌شهر تشییع شده و در بوستان بزرگ‌شهر به خاک سپرده خواهند شد؛ مراسم شب وداع این شهدای عزیز 19 و 35 ساله که مربوط به عملیات «والفجر 8 » هستند، بعد از نماز مغرب و عشاء، روز شنبه 18 آبان ماه در مصلای شهر کمال‌شهر برگزار می‌شود.

مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین با بیان اینکه «شهر گوگد» شهرستان گلپایگان و «شهر ایمانشهر» شهرستان فلاورجان استان اصفهان میزبان شهدای گمنام خواهند شد، بیان داشت: هر کدام از این نقاط میزبان 2 شهید بزرگوار گمنام خواهند بود؛ شهدای گمنام شهر گوگد 19 و 23 ساله مربوط به عملیات‌های «والفجر 8» و تک دشمن در سال 67 و شهدای معظّم شهر ایمانشهر نیز، 18 و 33 ساله در عملیات تک دشمن سال67 هستند.

وی ادامه داد: شهرستان قدس استان تهران فردا میزبان شهدای گمنام 20 و 24 ساله می‌شود؛ این شهدا مربوط به «عملیات والفجر 8» هستند؛ پیکر این شهدا با استقبال مردم و مسئولین شهر، امروز (18 آبان) وارد شهرستان قدس خواهد شد و از میدان قدس به طرف محل سپاه قدیم بدرقه می‌شوند؛ محل برگزاری مراسم وداع در مصلای این شهر برگزار خواهد شد.

رضایی یادآور شد: مراسم تشییع این شهدای تازه از سفر برگشته ساعت 9 صبح فردا (19 آبان) از مقابل محل سپاه قدیم آغاز و با عبور از خیابان طالقانی به طرف میدان مصلی و از آنجا به محل خاکسپاری که پارک حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، انجام می‌شود سپس شهدای گمنام توسط پدر و مادر شهدا در محل به خاک سپرده خواهند شد.

وی بیان داشت: همچنین دو شهید گمنام 19 و 30 ساله محل شهادت فاو طی عملیات «والفجر 8» فردا در دانشگاه علوم پزشکی گرگان استان گلستان به خاک سپرده خواهند شد.

مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین خاطرنشان کرد: شهرستان گالیکش استان گلستان میزبان 2 شهید بی‌نشان 17 و 40 ساله از عملیات‌های «والفجر 8» و تک دشمن در سال 67 می‌شود و گروه نظامی 45 حضرت جواد الائمه (علیه السلام)، میزبان یک لاله گمنام 20 ساله از عملیات «والفجر 8» است.

وی افزود: تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شهرستان مینودشت به دلیل عدم آمادگی مسئولین و ایجاد بستر لازم در نقطه تعیین شده خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام، با تأخیر برگزار و زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با دعوت از عموم مردم شهیدپرور شهرهای یاد شده به ویژه جوانان و دانشجویان عزیز درخواست کرد تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهیـدان تجدید پیمان کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها