با منصور ابراهیم زاده سرمربی تیم راه آهن

پول زیاد در فوتبال فساد می آورد

راه‌آهن به لحاظ جایگاه در جدول شرایطی مناسبی ندارد. تغییرات همیشه یک‌سری تبعات دارد. تیم راه‌آهن و منصور ابراهیم‌زاده هم از این قائده مستثنا نیست.
کد خبر: ۶۱۴۰۰۰
پول زیاد در فوتبال فساد می آورد

 

فوتبال امسال روی دیگر خود را به منصور ابراهیم‌زاده نشان داد. مربی موفق و کارنامه‌دار سال‌های اخیر فوتبال ایران که در دوره‌های گذشته لیگ برتر با تیم‌های نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان نتایج قابل قبولی کسب کرده است، اما این روزها راه‌آهن در لیگ سیزدهم با هدایت او اصلا حال و روز خوشی ندارد. کمتر کارشناسی فکر می‌کرد این تیم با ابراهیم‌زاده در انتهای جدول دست و پا بزند. درخصوص مشکلات تیم راه‌آهن و تجربه جدید ابراهیم‌زاده در این تیم پایتخت، با این مربی اصفهانی همکلام شدیم که در ادامه می‌خوانید.

در خصوص شرایط راه آهن در این فصل بگویید؟

راه‌آهن به لحاظ جایگاه در جدول شرایطی مناسبی ندارد. تغییرات همیشه یک‌سری تبعات دارد. تیم راه‌آهن و منصور ابراهیم‌زاده هم از این قائده مستثنا نیست. این تبعات ممکن است در کل مجموعه تاثیرگذار باشد و بازیکن، مربی و حتی مدیران تیم در مسیر اتفاقات منفی این جریان قرار بگیرند. دقیقا همین مسائل باعث شد که نتوانیم نتایج دلخواه را در ابتدای فصل به دست بیاوریم. اما با پشتکاری که بچه‌ها از خود نشان دادند و حمایتی که مدیران راه‌آهن دارند کمی شرایط بهتر شده است، هر چند هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده‌ایم. ما در سه بازی آخری که مقابل داماش، تراکتورسازی و پرسپولیس انجام دادیم نشان دادیم در روند تیمی خود پیشرفت کرده‌ایم. به‌رغم این‌که مقابل تراکتور شکست خوردیم اما موقعیت‌های گل بسیاری داشتیم که این نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی تیم راه‌آهن است. باید در تمرینات با مهاجمان تیم بیشتر کار کنیم یا یکی دو بازیکن جدید به جمع تیم بیفزاییم تا در آینده به جمع تیم‌های بالای جدول برگردیم.

منصور ابراهیم‌زاده در چند سال اخیر با هر تیمی کار کرده تیمش در بالای جدول قرار می‌گرفت. علت این‌که امسال در راه‌آهن خوب کار نکردید و دلیل این نتیجه نگرفتن چیست؟

در ابتدای فصل موفق نشدیم یک تعداد بازیکن مدنظر خود را جذب کنیم. هر کدام از آنها نیز برای نیامدن به راه‌آهن دلایل خاص خودشان را داشتند. برخی از آنها دوست داشتند در تیمی بازی کنند که سهمیه آسیایی گرفته است و برخی از بازیکنان مد نظر ما هم پیشنهاد مالی بالایی داشتند که مانع از پیوستن آنها به راه‌آهن شد. بعد از یکسری اتفاق‌ها و اشتباهات داوری که ابتدای فصل برای ما پیش آمد در یک مسیر منفی و نزولی قرار گرفتیم. متاسفانه هر چقدر تلاش کردیم، نتوانستیم این روند را تغییر دهیم. در حین برگزاری مسابقات لیگ سعی کردیم شکل تیمی خود را پیدا کنیم که مشکلات ابتدایی فصل، زمان را از ما گرفت و همین عوامل باعث شد نتوانیم نتایج مطلوبی در لیگ امسال کسب کنیم.

ابتدای فصل چه بازیکنانی را می‌خواستید که الان در جمع شما نیستند؟

از جمله بازیکنانی که ابتدای فصل با آنها صحبت کردیم و به جمع ما نیامدند می‌توان به محمد قاضی، سعید دقیقی و سیدمهدی سیدصالحی اشاره کرد که دوست داشتند در تیمی بازی کنند که سهمیه آسیایی گرفته است و ما مجبور شدیم با بازیکنان دیگری وارد مذاکره شویم.

به لحاظ فنی مشکل تیم راه‌آهن بیشتر در کدام منطقه است؟

اگر دقت کرده باشید در طول بازی‌های این فصل موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم اما متاسفانه مهاجمان ما در زدن ضربات آخر کم دقت هستند و از این بابت دچار مشکل شدیم. در یک بازی نباید شانس‌های گلزنی را براحتی از دست داد و قصد داریم مهاجمی به تیم‌مان اضافه کنیم که این خلأ را پوشش دهد. ما در ترکیب خود جای خالی برای جذب بازیکن داریم و چند گزینه خارجی در حال بررسی هستند که به احتمال زیاد یکی از آنها را در نیم‌فصل دوم جذب خواهیم کرد. تنها بازیکن مصدوم ما میلاد نوری است که بزودی می‌تواند در ادامه کار به ما کمک کند.

نتایج اخیر چه میزان استرس به بازیکنان و کادر فنی وارد کرده و راهکار شما برای از بین بردن استرس چه بوده است؟

شک نکنید هر تیم دیگری هم جای راه‌آهن بود دچار مشکلات و فشار روحی و استرس می‌شد. فشار نتایج اخیر را بخوبی در کادر فنی و بازیکنان احساس می‌کنیم. برای حل این مشکل یک گروه روان‌شناس به کادر فنی تیم اضافه کردیم و تلاش می‌کنیم بازیکنان را به لحاظ روحی در شرایط مناسب قرار دهیم.

در خط دفاع و دروازه مشکلی ندارید؟

ما امسال دو دروازه‌بان خوب داریم که از عملکرد هر دوی آنها راضی هستیم و در خط دفاعی هم عملکرد آنها در مجموع خوب بوده است. می‌توان گفت جزو بهترین خطوط دفاعی لیگ هستیم. ما باید در فاز تهاجمی بیشتر تمرین کنیم تا بازیکنان جدیدی که امسال به تیم اضافه شدند با همدیگر به هماهنگی لازم برسند. بهنام برزای، مهدی مهدی‌پور و ایمان شیرازی بازیکنان رده جوانان و امید ما هستند که در لیگ امسال در ترکیب راه‌آهن قرار گرفته‌اند و با توجه به این‌که راه‌آهن بازیکنان باتجربه خوبی دارد ترکیب جوانی و تجربه می‌تواند برای کسب نتایج مطلوب در آینده به ما کمک کند.

زمانی که به راه‌آهن آمدید فکر می‌کردید راه‌آهن با این پتانسیل در کجای جدول قرار بگیرد؟

در این چند ساله هر جا کار کردم تیمم از رده پنجم جدول پایین‌تر قرار نگرفته است. در راه‌آهن امسال ما با این شرایط جدید مواجه شدیم، ولی باید یاد بگیریم وقتی در این شرایط قرار گرفتیم به چه شکل کار کنیم که خودش یک تجربه جدید برای من محسوب می‌شود.

فشار باخت‌های راه‌آهن روی بازیکنان و کادر فنی تا چه اندازه بود؟

خیلی زیاد. باخت‌های راه‌آهن فشار زیادی به بازیکنان و کادر فنی و حتی مدیران باشگاه وارد کرده بود. استرس ناشی از باخت تاثیر بدی روی عملکرد تیم گذاشت. زمانی تیم شما در لیگ، خوب فوتبال بازی می‌کند و کیفیت فنی خوبی به نمایش می‌گذارد، اما به دلیل استرس باخت و اشتباهات داوری نتیجه را واگذار می‌کند.

راهکار شما برای خروج راه‌آهن از انتهای جدول در نیم فصل دوم چیست؟

باید قبول کنیم نیم فصل ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشتیم و شرایط خوبی در جدول نداریم. رتبه چهاردهم به هیچ‌وجه شایسته تیم راه‌آهن نیست. متاسفانه باخت‌های بدی را تجربه کردیم. معتقدم تیم برای نیم فصل دوم نیاز به آرامش دارد. در این فاصله‌ای که وجود دارد می‌توان با برنامه‌ریزی خوب، آرامش را به مجموعه تیم و بازیکنان تزریق کرد تا در نیم فصل دوم با استفاده از این فاکتور جبران ناکامی نیم فصل اول را داشته باشیم.

بازیکنان خاصی را نیز برای جذب در نیم فصل دوم مد نظر قرار داده‌اید؟

با مطالعاتی که روی عملکرد تیم انجام دادیم تعدادی بازیکن با کیفیت که بتوانند به مجموعه تیم کمک کنند، شناسایی کرده و اسامی آنها را نیز به باشگاه اعلام کردیم تا شرایط حضور آنها فراهم شود. بازیکنان مد نظر ما بیشتر گزینه‌های داخلی هستند و چند بازیکن خارجی را هم زیر نظر گرفتیم که فیلم بازی آنها تهیه شده و در صورت توافق با باشگاه در نیم فصل دوم به جمع ما اضافه خواهند شد. طبق اعلام سازمان لیگ فکر می‌کنم زمان نقل و انتقالات تا یک هفته بعد از شروع نیم‌فصل دوم ادامه خواهد داشت. تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم تا در نیم فصل دوم با یک تیم هماهنگ و قدرتمند در لیگ حاضر شویم.

در نیم فصل چند روز به تعطیلات می‌روید و اردوی آماده‌سازی راه‌آهن در کجا برگزار خواهد شد؟

با هماهنگی مدیران باشگاه، به بازیکنان اعلام کردیم برای نیم فصل در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی چهار روز استراحت کنند. برای برگزاری اردوی آماده‌سازی فعلا برنامه مشخصی نداریم و این احتمال وجود دارد در تهران تمرینات‌مان را دنبال کنیم.

مدتی است بحث رفتن شما به اصفهان و تیم‌های ذوب آهن و سپاهان بر سر زبان‌ها افتاده است. عکس‌العمل شما و باشگاه راه‌آهن دراین خصوص چه بوده است؟

(می‌خندد) تا الان که با شما صحبت می‌کنم هیچ پیشنهادی در کار نبوده است. این شایعه‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که فقط در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود. بصراحت اعلام می‌کنم بنده با هیچ کسی صحبت نکردم و مذاکره‌ای هم با هیچ باشگاهی نداشتم. برای تیم‌های ذوب آهن و سپاهان هم آرزوی موفقیت می‌کنم. به عنوان یک مربی حرفه‌ای با راه‌آهن قرارداد دارم و فقط به راه‌آهن و کسب نتایج مطلوب با این تیم فکر می‌کنم. تنها جایی که مذاکره کردم باشگاه راه‌آهن است که در خصوص برنامه‌های خودم در راستای آماده‌سازی تیم در نیم فصل و فهرست بازیکنان مد نظر برای جذب بوده است. بی‌شک اگر می‌خواهیم در نیم فصل دوم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم باشگاه باید برنامه پیشنهادی مرا اجرایی کند. کار من در راه‌آهن تازه شروع شده و برنامه‌های متعددی برای موفقیت این تیم دارم.

منصور ابراهیم‌زاده اگر تا انتهای فصل در راه‌آهن بماند در کجای جدول قرار می‌گیرد؟ آیا می‌تواند رتبه سال قبل راه‌آهن را ارتقا بدهد؟

من از همان روز اول که به راه‌آهن آمدم هدفم این بود امسال رتبه راه‌آهن را در جدول ارتقا دهیم و سهمیه آسیایی کسب کنیم. باید به آینده خوشبین بود و تلاش کرد، اما نمی‌توانم الان بگویم چه رتبه‌ای در آخر فصل به دست می‌آوریم.

شما راجع به مشکلات فساد در فوتبال و داوری چه نظری دارید. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلایل این اتفاق‌های ناخوشایند چیست؟

به نظر من مهم‌ترین دلیل فساد، پول است که باعث می‌شود تمرکز افراد به آن جلب شود. در جایی که پول زیادی در آن رد و بدل می‌شود به بخش، بازیکنان، مربیان و مدیران ارتباط دارد و در جایی دیگر که عنوان می‌شود پولی وجود ندارد نگاه‌ها به سمت داوران و عوامل اجرایی می‌رود که پول کمی به آنها پرداخت می‌شود. با توجه به اختلاف این دو قشر زمانی که نظارتی بر عملکرد آنها نباشد مشکلات اینچنینی ایجاد خواهد شد. جامعه فوتبال اگر خوب مدیریت نشود این اتفاق‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد که در نهایت فوتبال به سمت ناپاکی حرکت خواهد کرد. این مساله برای فوتبال ایران که به جام جهانی می‌رود، به هیچ وجه خوب نیست.

راه‌حل شما چیست؟

ابتدا باید فرهنگ زندگی سالم را در فوتبال هم جا بیندازیم و سیستم نظارت قانونی هم بر عملکرد آنها به شکل جدی فعال شود. از سنین پایه آموزش دهیم که برای به دست آوردن موفقیت و نتایج دلخواه به سمت راه‌های نادرست نرویم و کسانی را که تخلف می‌کنند با جرایم سنگین انضباطی از ادامه فعالیت در فوتبال محروم کنیم. در ‌آن صورت می‌توانیم ادعا کنیم فوتبال ما پاک است. یادمان باشد با شعار دادن هیچ چیز حل نخواهد شد.

آیا به شما پیشنهاد رشوه و چینش تیم داوری دلخواه برای تغییر نتایج داده‌اند؟

خدا را شکر سیستم رشوه و داور ناسالم که در بین برخی اهالی فوتبال وجود دارد در جاهایی که کار کردم اصلا وجود نداشته و کسی جرات نکرده است برای این جور مسائل کثیف سمت من بیاید. من اجازه چنین کاری را به هیچ کس نمی‌دهم. شاید این امکان وجود داشته باشد که مدیریت باشگاه قبل از این‌که این مسائل وارد تیم شود با آن برخورد جدی کند. به نظر من فرهنگ خود یک فرد هم در این اتفاق‌ها تاثیرگذار است و با دیدن این فضای مسموم، از شرایط برای اهداف شخصی خود استفاده نادرست کرده است.

اختلاف دستمزد چقدر در شکل گرفتن فساد تاثیر دارد؟

اختلاف میزان درآمد در تمامی کشورها وجود دارد، اما یک داور زمانی که مبلغی را دریافت می‌کند تمامی برنامه‌های خدماتی از جمله بیمه، مالیات و بازنشستگی در آن دیده می‌شود که این مبلغ پرداختی در بلندمدت برای آن داور امکانات رفاهی مثل حقوق بازنشستگی در پی خواهد داشت. اما یک فوتبالیست چون فعالیتش به چند سال دوره حرفه‌ای ختم می‌شود باید باتوجه به عمر کوتاه فعالیت حرفه‌ای خود درآمد بیشتری داشته باشد تا بتواند آینده خود را تضمین کند؛ هرچند اختلاف سطح دستمزدها بسیار زیاد است که به نظر من یک الگوی مناسب از چند کشور صاحب فوتبال می‌تواند به مدیریت مشکلات فوتبال کمک کند.

با توجه به مشکلات داوری دیدار پرسپولیس و سپاهان فکر نمی‌کنید داوری‌های ابتدای فصل شما هم با برنامه‌ریزی قبلی سوت زده شده است؟

من فکر نمی‌کنم به این شکل باشد، اتفاق‌های داوری بازی پرسپولیس و سپاهان هیچ ارتباطی به اشتباهات داوری در سایر دیدارها ندارد. من اعتقاد دارم در کار داوران ما هیچ تعمدی وجود ندارد. ممکن است در کارشان نقطه ضعفی وجود داشته باشد اما داوران هم مثل سایر انسان‌ها حق دارند اشتباه کنند. در بعضی جاها باید قبول کنیم داور بازی قوی نبوده است، اما این‌که فکر کنید با برنامه برای تیم خاصی سوت می‌زنند غیرممکن است. به عنوان مثال علیرضا فغانی بهترین داور ایران است که بازی تیم ما و تراکتور را خیلی خوب سوت زد، اما فراموش کرد وقت اضافه در نیمه‌دوم را بدرستی لحاظ کند که این اشتباه سهوی، دلایل خاص خودش را داشت.

شما اعتقاد ندارید که داور ناسالم هم در لیگ قضاوت می‌کند؟

در هر جامعه‌ای ممکن است آدم ناسالم وجود داشته باشد. صرفا در جامعه داوران نباید تمرکز کرد و اصرار کنیم جامعه داوری ناسالم است.

فساد در تمامی بخش‌ها از جمله بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه‌ها رخنه کرده است. به نظر شما این پدیده شوم برای فوتبال ایران در آستانه جام جهانی نگران‌کننده نیست؟

من فکر می‌کنم باید در سطح کلان این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. باید نظارت درست بر تمامی فعالیت‌های صورت گرفته جامعه فوتبال صورت بپذیرد. حالا که جرقه این مشکلات از بازی پرسپولیس و سپاهان زده شد و سرنخ‌هایی از روابط نادرست در فوتبال علنی شده، بهتر است پیگیر قضایا شوند و تمامی افرادی که در این روابط ناسالم دست دارند شناسایی و تحویل دستگاه‌های قانونی شوند. باید با افرادی که باعث شدند این روابط ناسالم، زیبایی‌های فوتبال را از بین ببرد با شدت و قدرت برخورد کنند. فراموش نکنیم که انسان‌ها در زندگی روزمره اشتباه می‌کنند، اما نباید با آبرو و شخصیت اجتماعی آنها بازی کرد. در خیلی جاها اختلاس‌های کلانی اتفاق می‌افتد، اما اسمی از آن اشخاص برده نمی‌شود.

سهم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در فساد فوتبال چقدر است و چه کارهایی باید انجام می‌دادند که فساد در فوتبال ریشه‌کن شود؟

همه اتفاق‌ها باید در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان ما مورد بررسی قرار بگیرد. کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون باید با دقت و قدرت بیشتری فعالیت خود را درخصوص مبارزه با فساد در فوتبال دنبال کنند. حتی حراست فدراسیون هم باید در این مسائل ورود کند، چون مسئول است.

کمیسیون اصل 90 با چند چهره فوتبالی درخصوص فساد در فوتبال صحبت کرده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

خیلی خوشحالم که یک عزم و اراده ملی وارد این قضیه شده است که نمایندگان مجلس بموقع به کمک فوتبال آمدند. در چند روز گذشته جلساتی هم در این خصوص برگزار کردند، چند نفر از همکاران من هم برای کمک به این پرونده به مجلس رفتند. متاسفانه به دلیل شرایط کاری و مشغله در راه‌آهن من نتوانستم به مجلس بروم، ولی امیدوارم با یک برنامه قوی و ایجاد ساختار مناسب و قانونمند، فساد در فوتبال ایران از بین برود.

به عنوان یک مربی موفق در لیگ برتر آیا تیم ملی می‌تواند نتایج خوبی به دست می‌آورد؟

اگر تدارکات خوبی برای تیم ملی فراهم و قبل از اعزام با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، می‌توانیم در جام جهانی از نام ایران دفاع کنیم. البته برای صعود به دور دوم باید منتظر باشیم و ببینیم با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم.

ابوذر مارکلایی ‌/‌ جام‌جم

منصور ابراهیم‌زاده و نحسی 13

منصور ابراهیم‌زاده از جمله مربیان موفق فوتبال ایران در یک دهه اخیر است. کسی که به هر طریقی محاسبه کنیم نامش در بین پنج مربی موفق فوتبال ایران طی این سال‌ها قرار می‌گیرد. این مربی که متولد 1335 اصفهان است، از جمله مربیانی است که تلاش کرده با آموختن و الگو‌برداری از کار مربیان خوب و شناخته شده فوتبال دنیا، علم خود را به روز کرده و در مقابل شاگردانش همواره حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. هر چند ابراهیم‌زاده در دوره بازیگری، بازیکن معروفی نبود، اما او در عرصه مربیگری خیلی زود مدارج ترقی را پشت سر گذاشت پس از آن‌که در جام ملت‌های آسیا 2007 به‌عنوان دستیار امیر قلعه نویی به مربیگری تیم ملی ایران رسید بعد از کنار رفتن قلعه نویی، در یک دوره انتقالی کوتاه برای سه بازی نیز هدایت تیم ملی را در راه صعود به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی عهده‌دار شد که البته در آن دیدارها، تیم ملی به سه نتیجه مساوی دست یافت تا پس از رویکرد فدراسیون به خاویر کلمنته اسپانیایی و پاسخ منفی این مربی، ‌فدراسیون رویکرد به مربیان داخلی را مورد توجه قرار دهد و در نهایت به علی دایی برسد. هرچند منصور ابراهیم‌زاده پیش از حضور در تیم ملی، به عنوان کمک مربی در تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان به دفعات ایفای نقش کرده بود، اما حضور در تیم ملی باعث شد او این بار در قامت سرمربی به تیم ذوب‌آهن بازگردد و طی سه فصل کارنامه‌ای موفق از خود با تیم اصفهانی بر جای بگذارد.

ابراهیم‌زاده در فصل 88 ـ 87 در شرایطی به دلیل تفاضل گل، قهرمانی لیگ برتر را به استقلال واگذار کرد که در همان فصل، قهرمان جام حذفی شد تا مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد. ذوب‌آهن با منصور ابراهیم‌زاده در فصل 90 ـ ‌89 دوباره نایب قهرمان لیگ شد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز با انجام رقابت‌های خوب و در خور تحسین، تمام رقبا را تا فینال کنار زد. تیم‌های بنیادکار ازبکستان، پوهانگ کره جنوبی، الاتحاد و الهلال عربستان، تیم‌های سرشناس و شناخته شده‌ای بود که توسط تیم ذوب‌آهن قلع و قمع شد، هر چند در فینال دیگر نماینده کره جنوبی ترمز شاگردان منصور ابراهیم‌زاده را کشید تا این تیم مانند سپاهان، نایب قهرمانی در آسیا را از آن خود کند.

ابراهیم‌زاده در فصل بعد نیز در ذوب‌آهن ماند تا پس از سومی این تیم در فصل 91ـ90، به کار خود در فوتبال اصفهان به‌طور موقت پایان دهد و راهی تهران شود. او در سال اول حضور خود در تیم نفت تهران، جای خالی حسین فرکی را بخوبی پر کرد تا نفتی‌ها با این مربی، در بین شش تیم برتر رقابت‌ها قرار بگیرند، اما در شرایطی که انتظار می‌رفت ابراهیم‌زاده به کار خود در تیم نفت ادامه دهد و به نوعی ماموریتش را با نفتی‌ها کامل کند، به دنبال مباحثی که پیرامون مربیگریش در پرسپولیس مطرح شد و بعد نیز توافق سرخ‌ها با علی دایی، ابراهیم‌زاده به تیم راه‌آهن سورینت رفت که به‌طور طبیعی بعد از جدا شدن دایی، نمی‌خواست وزن نیمکت مربیان تیمش را پایین بیاورد. با این حال از ابتدای فصل تا امروز، فوتبال روی بد خود را به مربی اصفهانی فوتبال ما نشان داده تا این مربی که طی پنج سال گذشته یاد ندارد تیم‌های تحت هدایتش از نیمه جدول پایین‌تر آمده باشند، حالا یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته یک باشد.

راه‌آهن سورینت تا پایان هفته چهاردهم لیگ سیزدهم با 2 برد، 4 تساوی و 8 باخت، 11 گل زده، 16 گل خورده و تفاضل گل منفی 5 ، با 10 امتیاز در شرایطی در رده پانزدهم و ماقبل آخر حضور دارد که تیم مس کرمان به دلیل یک بازی کمتر با 7 امتیاز در قعر جدول حضور داشت.

به هر صورت و در شرایطی که شاید خود منصور ابراهیم‌زاده بدش نمی‌آمد که به‌دنبال این نتیجه نگرفتن‌ها، عذرش از راه‌آهن خواسته شود، اما مسئولان باشگاه فعلا قرص و محکم پشت سر این مربی خوش لهجه ایستاده‌اند تا بویژه در نیم فصل دوم شاهد احیا و پوست‌اندازی تیم‌شان باشند. خود ابراهیم‌زاده نیز که به هیچ‌وجه نمی‌خواهد پرونده کاریش با راه‌آهن مخدوش شود، قول نتیجه‌گیری و شکوفایی در نیم فصل دوم را داده است. آنچه مسلم است راه آهن با توجه به سرمایه‌های خوبی که در اختیار دارد، می‌تواند در نیم‌فصل، ارائه‌کننده بازی‌های بهتری باشد و خود را از قعر جدول رهایی بخشد. هر چند معمولا بعضی مدیران باشگاه‌ها، چاره کار را در مواقع بحرانی در شوک تغییر مربی مورد توجه قرار داده‌اند، اما سابقه در این زمینه گوشزد می‌کند خود ابراهیم‌زاده بهتر می‌تواند با رفع کمبودها و ضعف‌های تیمش، راه‌آهن را به شرایط مطلوب نزدیک کند. البته همه اینها در شرایطی است که ذوب‌آهن اصفهان یک بار دیگر، ابراهیم‌زاده را برای بازگشت به فوتبال اصفهان هوایی نکند. جدا از بازگشت سعید آذری به مدیریت باشگاه اصفهانی، لوکا بوناچیچ نیز نتوانسته در نیم فصل اول با ذوب‌آهن به نتایج درخوری دست یابد تا همه اینها این زمزمه را بر سر زبان‌ها بیندازد که ذوبی‌ها بدشان نمی‌آید در این شرایط دوباره پای مربی بومی‌شان را به اصفهان باز کرده و با وی در صدد تجدید خاطرات خوب و خوش گذشته برآیند. باید دید در این شرایط ابراهیم‌زاده که اهل محاسبه و دو دو تا کردن است، چه رویکردی را مورد توجه قرار می‌دهد؛ به اصفهان برمی‌گردد یا در راه‌آهن می‌ماند و نحسی 13 خود را با این تیم می‌شکند؟

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجویان طرفدار راه آهن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
ما یك گروه دانشجوی 100 نفره و شاید هم بیشتر هستیم كه همگی طرفدار تیم راه آهن سورینت هستیم و من به نمایندگی از طرف این گروه دانشجو از شما خواهش دارم به اطلاع مسئولین راه آهن برسانید كه منصور ابراهیم زاده به درد باشگاه راه آهن نمیخورد. او را اخراج كنید و مهدی تار تار را بازگردانید. ابراهیم زاده وضعیت تیم را از این بدتر خواهد كرد.

نیازمندی ها