غرق شدن تایتانیک در شبکه مستند

کد خبر: ۶۱۳۵۷۱
غرق شدن تایتانیک در شبکه مستند

مستند سینمایی «ارواح ژرفنا» که جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن جیمز کامرون کرده، امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.

جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک، در این مستند چگونگی غرق‌شدن این کشتی بزرگ را بررسی می کند. این فیلم محصول سال 2003 آمریکاست و اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمده است.

در مستند «ارواح ژرفنا» یک تیم حرفه‌ای متشکل از مهندسان و دریانوردان با ابزار‌های بسیار پیشرفته وارد بقایای کشتی مشهور تایتانیک که در اعماق 2.5 مایلی اقیانوس به گل نشسته می‌شوند و تصاویر بی‌نظیر و نایابی از این کشتی مشهور به مخاطبان ارائه می‌دهند.

همچنین قسمتی دیگر از مجموعه «ابرسازه‌های باستان» با موضوع اسرار ساخت بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین کلیسای باستان فرانسه به نام شارتر فردا از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

این مستند که ساخته استوارت اورت است به کلیسای باستانی شارتر که در حدود 800 سال قبل ساخته شده می‌پردازد. این کلیسا یکی از مرموزترین بناهای جهان است و با ساخت این کلیسا دوران اعتلای سبک گوتیک آغاز شد. چنین تصور می‌شد که این بنا، منبع مهم انرژی زمین است و با گردش فصل‌ها، در زمان معینی، کسانی را که به آنجا می‌آمدند، سرشار از حیات می‌کرده است. این مستند به حقایق این بنا می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را فردا ساعت 21 از شبکه مستند تماشا کنند.

مستند «فصل میگی» ساخته عبدالعزیز قاسمی هم امروز ساعت 19 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند درباره تلاش صیادان جنوبی برای صید میگو است. فصل میگی یا همان فصل میگو از نیمه مهر ماه در خلیج‌فارس شروع می‌شود، اما راهی که صیادان برای این صید باارزش در پیش می‌گیرند، کمی متفاوت است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها