همبازی رضا عطاران، همکار اصغر فرهادی

اولین بار زمانی که جلوی دوربین عطاران نقش‌آفرینی کرد، فقط چهار سالش بود و به گفته خودش حتی نمی‌دانست بازیگری یعنی چه؟ از طریق یکی از اقوامشان به عطاران معرفی شده بود و بعد از دادن چند تست بازیگری برای بازی در بزنگاه انتخاب شد.
کد خبر: ۶۰۴۰۴۶
همبازی رضا عطاران، همکار اصغر فرهادی

سریالی که پخش موفقیت‌آمیزی در ماه رمضان داشت و بعدها هم در فهرست پربیننده‌ترین سریال‌های ماه رمضانی قرار گرفت. عطاران طبق معمول دست بر روی خانواده‌ای با طبقه اجتماعی متوسط گذاشته بود و با چاشنی طنزی دوست‌داشتنی که از جنس کارهای خودش است، معضلات بزرگی چون اعتیاد، طلاق و فقر​ را به تصویر کشیده بود. نیکی نصیریان در نقش دختربچه‌ای که فرزند طلاق بود و با پدرش زندگی می‌کرد، در همان نخستین تجربه خیلی خوب ظاهر شد و با ایفای نقش «درسا» خودش را در دنیای بازیگری تثبیت کرد و نشان داد که نمی‌خواهد حضوری گذرا در قاب داشته باشد.

شیوه بازی‌اش آرام و روان بود. دیالوگ‌ها را خیلی ساده به زبان می‌آورد. انگار همه‌شان بداهه بود و او چیزی را حفظ نکرده بود! چهره‌ای دوست‌داشتنی و گاهی بی‌تفاوت داشت، اما آنجا که باید احساسی منتقل می‌کرد، بخوبی از عهده‌اش برمی‌آمد. وقتی می‌فهمید پدرش معتاد است و غمگین می‌شد، دل بیننده به حالش می‌سوخت؛ او اشک می‌ریخت و اشک‌هایش آنقدر واقعی به نظر می‌آمد که با خودت شک می‌کردی، او با چهار سال سن چطور حس غم را این‌طور واقعی منتقل می‌کند؟

نیکی نصیریان بعد از بزنگاه در فیلم‌های متعدد دیگری همچون سرزمین کهن ساخته کمال تبریزی، خسته‌دلان سیروس الوند، تهران طهران داریوش مهرجویی و میگرن شجاعی​ نقش‌آفرینی کرد. آخرین بازی او در فیلم من و زیبای فریدون حسن‌پور هم دیدنی بود. هر چند که خود فیلم با استقبال خوبی از سمت تماشاگران و منتقدان روبه‌رو نشد، اما ضعف‌های مورد اشاره هیچ‌کدام متوجه بازی او نبود. نصیریان در این فیلم نقش(ماریا) دختربچه‌ای مسیحی را بازی می‌کند که به دلیل تنهایی، با عمو موسی( پرویز پرستویی) مردی که جای پدربزرگش را دارد روزها را می‌گذراند. او در نقش فرشته‌ای کوچک موسی را از ترس‌هایش نسبت به مرگ و آخرت می‌رهاند و به او مژده رستگاری و نجات می‌دهد. هر وقت نزد موسی می‌رود عروسک کوکی‌اش را می‌برد و صدای خنده عروسک را بهانه‌ای می‌کند برای خنداندن موسی. انگار دلش برای موسی می‌سوزد و اصلا دوست ندارد او را این‌طور غمگین ببیند. این از خودگذشتگی در سکانس پایانی فیلم کامل می‌شود. آنجا که ماریا عروسکش را برای همیشه بر روی سنگ قبر موسی می‌گذارد و انگار با اهدای عروسکش آرامشی ابدی را به موسی هدیه می‌کند، نصیریان در این فیلم نقش تاثیرگذاری دارد و به نوعی مکمل نقش موسی(پرویز پرستویی) محسوب می‌شود و از عهده این نقش مکمل بخوبی برمی‌آید.

نیکی نصیریان حالا ده سال دارد و بعد از بازی در چند فیلم سینمایی و تلویزیونی، دیگر بازیگری حرفه‌ای شده است. البته خودش گفته در کنار بازیگری می‌خواهد دکتر هم بشود! و امیدوار است در پزشکی هم، مانند بازیگری موفق باشد. او این روزها در کنار بازیگری تجربه دوبله را هم بر دیگر تجربیاتش افزوده و این بار در کنار بازیگران سرشناسی چون علی مصفا، ساره بیات و سحر دولتشاهی​ به دوبله آخرین ساخته اصغر فرهادی(گذشته) پرداخته است و انصافا به عنوان اولین تجربه دوبله، در نقش لئا(دختر کوچک خانواده) بخوبی ظاهر شده است. هنری که خیلی‌​معتقدند کار آسانی نیست و به اصطلاح گاو نر می‌خواهد و مرد کهن! کاری که نیکی ده ساله با انجام دادن آن معادلات را به هم ریخت و ثابت کرد که گاهی می‌شود بدون آن که مرد کهن شده باشی، خرمن کوفتن را بلد باشی!

بهاره الهامی‌نیا / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها